Vojska trolova godišnje objavi 488 milijuna postova u kojima hvale vlast
FOTO: 123RF
NOVA studija pokazala je koliko je daleko spremna ići kineska vlada kad je u pitanju skretanje pažnje s negativnih objava o njihovom dužnosnicima. Naime, prema nedavno objavljenom izvješću, državni propagandi stroj, poznat i kao Fifty Cent Party (Stranka 50 centa, prema iznosu koji radnici dobiju za svaki objavljeni post), godišnje objavi nevjerojatnih 488 milijuna lažnih objava na društvenim mrežama.
Umjesto da se koncentrira na online kritičare i otkrije zašto je se kritizira, kineska vlast više je zainteresirana za zagušivanje svih negativnih kritika. Aktivne društvene mreže u toj zemlji preplavljene su lažnim objavama u kojima se slavi Komunistička partija, njeni službenici te uspjesi iz prošlosti.
Studiju supotpisuju autori s Harvarda, Stanforda i Sveučilišta iz Kalifornije, a ona se opisuje kao prvo veliko empirijsko istraživanje aktivnosti Fifty Cent Partyja.
"Naši dokazi potvrđuju da se '50c Party' uopće ne uključuje u rasprave bilo koje vrste te se umjesto toga koncentrira samo na hvalisanje države. Također, čini se da je sačinjavaju isključivo državni zaposlenici, a ne, kako se tvrdi, građani koji za svoj posao primaju crkavicu", ističu autori studije.
Ista praksa i na Zapadu
U svom istraživanju koristili su se e-mailovima ureda za propagandu kineske provincije Zhanggong iz 2013. i 2014., do kojih su došli. Kako bi probili kod kojim su mailovi bili zaštićeni, istraživači su razvili svoj kod kojim su izvukli 2341 e-mail, izvijestio je Bloomberg. U tim mailovima nalazili su se deseci tisuća postova koje su članovi stranke objavljivali na internetu. Usporedbom imena iz mailova i profila na društvenim mrežama, utvrdili su identitete brojnih autora postova, no odlučili su ne objaviti privatne podatke ljudi jer to nije u skladu s njihovim akademskim nastojanjima.
U studiji se navodi da su društvene mreže popularne u Kini kao i u drugim dijelovima svijeta. Popularna kineska mikroblogerska platforma Sina Weibo trenutno ima 222 milijuna korisnika, a koriste je i brojne osobe poznate na Zapadu, poput Stephena Hawkinga, britanskog premijera Davida Camerona i šefa Applea Tima Cooka. Nije međutim neobično pronaći i lažne objave Kineza na zapadnjačkim društvenim mrežama poput Twittera i Instagrama koje su zabranjene u Kini.
Naravno, slična praksa provodi se i na Zapadu pa je nedavno otkriveno da Hillary Clinton iza sebe ima sustav koji troši milijune za borbu protiv njenih online kritičara.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati