Volvo S80: Izazov skandinavskog luksuza
VOLVO je ovih dana u javnost pustio prve fotografije posve novog S80. Druga generacija najluksuznijeg modela švedske marke premijerno će biti predstavljena koncem mjeseca na ženevskom salonu automobila, dok se prvi primjerci na europskim prometnicama očekuju već početkom lipnja.
Najveći Volvo na tržište dolazi osnažen modernijim dizajnerskim izričajem koncipiranim na osnovama modela S60 i C70. Više dinamike S80 će približiti širem soju kupaca, prije svega onima koji traže dostojnog predstavnika visokog segmenta, a opet naginju sjevernjačkom mentalitetu.
Dakle, vrhunski komfor i doza individualnosti upotpunjeni su prvoklasnom sigurnosti i pozamašnom potporom ispod poklopca motora.
Čuda se dešavaju, pa tako Volvo lansira svoj prvi veliki model kod kojeg je vanjski izgled obogaćen oblinama. S80 zavodi raskošnim eksterijerom, ali i elegantnim interijerom lišenim nepotrebnog elitizma.
"Izvana smo modelu dali kompaktniji, mladenački i dinamičniji izgled. Unutra smo stvorili još udobniju atmosferu s rafiniranim materijalima i bojama koje se stapaju s inteligentnom, i za rukovanje podesnom, tehnologijom," - tako Steve Mattin, direktor dizajna, vidi skandinavsko poimanje luksuza.
I u novi Volvo S80 moći ćete ugraditi Volvov vrhunski zvučni sustav Premium. Digitalno Alpine pojačalo (5 x 130 W) s ICE tehnologijom, Dolby Pro Logic II Surround i zvučnici danskog Dynaudio proizvođača zajedno stvaraju zvučni doživljaj vrhunske kvalitete.
Novost je top-izvedba kod koje Volvo nudi kombinaciju poprečno postavljenog V8 motora i pogona na sve kotače, baš kao na modelu XC90.
Osim 315 KS snažnog "osmaka" u ponudi je i potpuno novi 3.2-litreni šest-cilindarski motor s kojim S80 u potpunosti udovoljava standardima poslovne klase. Motor raspolaže s 239 KS i 320 Nm, a karakterizira ga izrazita kompaktnost. Zanimljivo je da novi motor zauzima otprike isti prostor kao standardni pet-cilindarski motori iz ponudel Volva. Pored dobro poznatog 2.5T s 200 KS, S80 je dostupan i u dizelskoj izvedbi koju čini još jedan pet-cilindraš (D5/185 KS i 400 Nm).
Novi model na cesti će sasvim sigurno biti osjetno agilniji. Tome će pripomoći i Four-C sustav automatske regulacije postavki podvozja, te DSTC sustav kontrole dinamičke stabilnosti. No Volvo ipak ostaje najjači po pitanju sigurnosti. To je prvi model s ACS tehnologijom adaptivne kontrole vožnje (održavanje razmaka), te sustavima upozoravanja kod sudara (Collision Warning) i potpore kočenju (Brake Support).
Priča o sigurnosti završava zakretnim bi-xenon svijetlima i naprednim sustavom obaviještavanja vozača (PCC) s daljinskim upravljanjem, prvim takve vrste u svijetu. PCC sustav vrši kompletnu provjeru vozila, uključujući i potragu za sljepim putnikom kojeg će otkriti senzorima u kabini.
U Volvu su vrlo optimistični. Ne toliko zbog ukupne prodaje od 50.000 primjeraka, već zbog težnje da 70 % kupaca budu oni koji prije nisu vozili Volvo. Kako god bilo, glavna tržišta će ostati Sjedinjene Američke Države, Njemačka, i Švedska.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati