Vozili smo novi VW Passat

ŠESTA generacija Volkswagen Passata predstavljena je hrvatskim novinarima na prezentaciji održanoj u Hotelu Eden u Rovinju. Model koji su mnogi prepoznali kao optimalnu kombinaciju uloženog i dobivenog u nas starta s cijenom od 22.905 Eura.

Jedna od najomiljenijih i najprodavanijih obiteljskih limuzina u Hrvatskoj u svojoj šestoj generaciji donosi značajan napredak postavljajući nove standarde u klasi. Bilo da se radi o dimenzijama i komforu, ili pak opremljenosti i modernoj tehnologiji, šesto izdanje VW-ove limuzine vraća Passat na čelo klase.

Dosljednost korijenima koji sežu u 1973. godinu kad je predstavljena prva generacija je zadržana, pa i za najnoviji model vrijedi činjenica da je stvoren automobil koji će trajati. Tu ne mislimo samo na dizajn, već i na sve kvalitete skrivene ispod lima, koje je do danas upoznalo više od trinaest milijuna kupaca.

Evolucija koncepcije

Sve do svoje pete generacije Passat je doživljavan kao isključivo obiteljski model, dok je karavanska izvedba u nas bila rezervirana za obrtnike ili barem one koji se tako doživljavaju.

Donedavno aktualna izvedba ide korak dalje i kuca na vrata više srednje klase, a izuzetno, u svojim najsnažnijim i najluksuznijim izvedbama, postaje dostojna statusa poslovnog automobila. U to vrijeme Volkswagen nastupa s konceptom Dresden ili kraće D1, koji udara temelje dizajnerskog i konstrukcijskog razvoja budućih trovolumenskih modela. Ubrzo je predstavljen Phaeton, Passat je redizajniran, a ostali modeli počinju poprimati premium vrijednosti, kako kvalitetom, tako imidžom i cijenom.

Odnedavno aktualna šesta generacija modela najsvježiji je i možda najbolji dokaz da je Volkswagen ostao vjeran svojoj beskompromisnoj doktrini. Gotovo nitko ne nudi toliko u srednjem segmentu, Passat je trenutno najveći model u klasi, čime se približio stupanj više pozicioniranom segmentu. Tome u prilog govori brojna moderna tehnologija koju još nismo imali prilike susretati u ovom segmentu.

Elektronska ručna kočnica s funkcijom automatskog otpuštanja, DSG automatski mjenjač, LED tehnologija svjetala, radarski nadziran tempomat, posljednja generacija ESP-a opremljenog dodatnim funkcijama kontrole stabilnosti - samo su neki od lajtmotiva novog Passata. Naravno, trendseterski dodaci i ovdje su dostupni, pa se tako automobil može opremiti Bixenon zakretnim prednjim svjetlima, vrhunskim Dynaudio audio-sustavom od 600W, te Bluetooth povezivanjem do tri telefona i integriranom tipkovnicom.

Naši dojmovi

Prvi susret s novim Passatom na cesti nije nas mogao ostaviti ravnodušnim. Značajna razlika u vizualnom nastupu u odnosu na prethodnika upada prva u oči. Osjetno povećanje gabarita s vanjskim mjerama 4.77x 1.82x1.47 m pokazuje da je Passat najviše narastao u širinu (+74 mm), a zatim u duljinu (+62 mm) i visinu (+10 mm). Stoga nije čudo što su ga mnogi prozvali baby-Phaetonom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pod dojmom sjedamo za upravljač i odmah ostajemo iznenađeni izvedbom interijera. Više od izražajne prostranosti iznenađuje kvaliteta izrade i pažnja posvećena detaljima. Prepoznatljivo VW-ovo sučelje u Passatu je oplemenjeno brojnim pretincima, prije svega dobivenim uporabom elektronske parkirne kočnice, koja je oslobodila prostor između sjedala. Volumen prtljažnika je značajno porastao i sada iznosi 565 litara, što je 90 litara više od prethodnika.

Za start automobila nije potreban ključ, Hella isporučuje kod-karticu, uz pomoć čijeg radijskog signala vozač može koristiti automobil bez vađenja iste iz džepa ili torbe. Ukoliko vozač koristi pojas, a prije toga je startao motor pritiskom tipke, za pokretanje vozila dovoljno je ubaciti mjenjač u prvi stupanj prijenosa i pritisnuti polugu gasa pri čemu će se parkirna kočnica automatski otpustiti (doplata). Ovo rješenje je posebno korisno na uzbrdicama, kada nije potrebno dozirati tzv. ručnu kočnicu za sigurno kretanje iz mirovanja.

Na probnoj vožnji od Zagreba do Rovinja imali smo prilike isprobati Passat pokretan dobro poznatim 1.9 TDI motorom od 105 KS, koji čini početak ponude u dizelskom programu. Vožnja autocestom otkriva solidnu zvučnu izolaciju od vjetra, dok nešto bučniji pogonski agregat traži privikavanje. Udobnost je besprijekorna, kao što se i očekuje od automobila s 2.710 mm razmaka između osovina.

Silaskom s autoceste imali smo prilike isprobati automobil na zavojitim cestama Gorskog kotara. Naginjanje karoserije je minimalno, a čak niti u agresivnijoj vožnji ne dolazi do uplitanja ESP sustava, što govori u prilog dobro pogođenom podvozju. Kada do toga dođe, njegovo uključivanje je gotovo neprimjetno i bitno ne ruši pozitivan osjećaj za upravljačem. Putem smo na trip-kompjutoru pratili potrošnju goriva koja je na kraju iznosila odličnih sedam litara.


Bez vidnih znakova umora prokrstarili smo Istrom, te se svi okupili na prigodnoj tiskovnoj konferenciji, na kojoj smo se pobliže upoznali s automobilom i njegovom budućom pozicijom na hrvatskom tržištu.

Minimalne korekcije cijena

Prema riječima zastupnika, cijena Passata se nije značajno mijenjala u odnosu na dosad aktualni model. Ponuda starta s 1.6 benzinskom izvedbom od 102 KS, koja u kombinaciji s baznim Trendline (6x zr. jastuk, ABS, ASR, ESP, klima, itd) paketom opreme stoji 22.905 eura. U ponudi je još 1.6 FSI (115 KS), a do dolaska 2.0 TFSI (200 KS, ) i 3.2 V6 inačica, najsnažnija opcija je 2.0 FSI od 150 KS, koji u kombinaciji s najluksuznijim Highline paketom opreme stoji 31.258 eura.

Kod dizelaša trenutno se nude dvije opcije, 1.9 TDI (od 24.730 eura) i 2.0 TDI (od 26.977 eura), a ponuda će uskoro biti obogaćena i 2.0 TDI dizelašem od 170 KS (Piezo pumpa brizgaljka ubrizgavanje), čija cijena će biti od 28.369 eura naviše.



Kako su na novom modelu motori poprečno postavljeni, Passat će se kasnije ponuditi i u kombinaciji s 4Motion pogonom na sve kotače s prijenosom putem haldex spojke, a biti će dostupan u kombinaciji s 2.0 FSI i 3.2 V6 benzincima, te 2.0 TDI dizelašima od 140 i 170 KS. Cijene ovih izvedbi, ovisno o motorima i paketu opreme, variraju od 26.920 (2.0 FSI Highline) do 38.763 (V6 Highline) eura.

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara