Zašto neki muškarci bolje pamte automobile nego lica?
Tekst se nastavlja ispod oglasa
OTKAKO su automobili izumljeni, žene se žale da njihovi muževi brže prepoznaju novi model Forda nego punicu, a istraživanje objavljeno u nedjelju objašnjava zašto je tako.
Čini se da ljubitelji automobila različite modele prepoznaju služeći se istim dijelom mozga koji se aktivira u prepoznavanju lica, objasnili su američki istraživači u stručnom časopisu ´Nature Neuroscience´.
Kad su ljubiteljima automobila pokazane slike lica i slike automobila, u dijelu mozga koji se obično koristi za propoznavanje lica dolazilo je do zbrke, objašnjava psihologinja Isabel Gauthier sa sveučilišta Vanderbilt.
Ona je u suradnji s Timom Curranom, profesorom psihologije na sveučilištu Colorado, testirala 40 muškaraca, od kojih su 20 bili zaljubljenici u automobile, koji su morali proći poseban test kako bi dokazali svoje poznavanje automobila.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Svim je ispitanicima pokazan niz lica i automobila, nakon čega su svaki automobil i svako lice morali usporediti s prethodnim koje su vidjeli. Zahvaljujući posebnoj tehnici znanstvenici su pratili na koji način mozak ispitanika obrađuje slike - kao cjelinu ili kao niz zasebnih dijelova.
Zaljubljenici u automobile prepoznavali su automobile kao cjelinu, ali nisu jednako dobro prepoznavali i lica, dok oni koji ne znaju mnogo o automobilima nisu imali teškoća u prepoznavanju lica, ali su automobile prepoznavali kao niz zasebnih dijelova.
Čini se da ljubitelji automobila različite modele prepoznaju služeći se istim dijelom mozga koji se aktivira u prepoznavanju lica, objasnili su američki istraživači u stručnom časopisu ´Nature Neuroscience´.
Kad su ljubiteljima automobila pokazane slike lica i slike automobila, u dijelu mozga koji se obično koristi za propoznavanje lica dolazilo je do zbrke, objašnjava psihologinja Isabel Gauthier sa sveučilišta Vanderbilt.
Ona je u suradnji s Timom Curranom, profesorom psihologije na sveučilištu Colorado, testirala 40 muškaraca, od kojih su 20 bili zaljubljenici u automobile, koji su morali proći poseban test kako bi dokazali svoje poznavanje automobila.
Svim je ispitanicima pokazan niz lica i automobila, nakon čega su svaki automobil i svako lice morali usporediti s prethodnim koje su vidjeli. Zahvaljujući posebnoj tehnici znanstvenici su pratili na koji način mozak ispitanika obrađuje slike - kao cjelinu ili kao niz zasebnih dijelova.
Zaljubljenici u automobile prepoznavali su automobile kao cjelinu, ali nisu jednako dobro prepoznavali i lica, dok oni koji ne znaju mnogo o automobilima nisu imali teškoća u prepoznavanju lica, ali su automobile prepoznavali kao niz zasebnih dijelova.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati