Znanstvenik s MIT-ja: "Velika je šansa da živimo u simulaciji"

Znanstvenik s MIT-ja: "Velika je šansa da živimo u simulaciji"
Foto: Press

ZNANSTVENIK s jednog od najprestižnijih američkih sveučilišta, MIT-ja (Massachusetts Institute of Technology), tvrdi da postoji velika šansa da živimo u računalnoj simulaciji.

Rizwan Virk svoju teoriju razradio je u knjizi koja je izašla ovaj mjesec, pod naslovom "The Simulation Hypothesis: An MIT Computer Scientist Shows Why AI, Quantum Physics and Eastern Mystics All Agree We Are In a Video Game".

U intervjuu za Digital Trends Virk je otkrio kako bi nešto što na prvu zvuči potpuno ludo moglo biti istina. "Osnovna ideja je da je sve što vidimo oko nas, uključujući Zemlju i svemir, dio vrlo sofisticiranog MMORPG-a (massively multiplayer online roleplaying game) i da smo mi igrači u toj igri", rekao je.

Na pitanje zašto su ljudi poput njega tu teoriju počeli shvaćati ozbiljno, Virk je odgovorio: "Prvi je razlog što je tehnologija videoigara napredovala i sad možemo imati milijune igrača na zajedničkom serveru. Također, tehnologija 3D renderiranja postala je zaista dobra. Već zapravo možemo predstavljati 3D objekte u 3D svjetovima. U osamdesetim i ranim devedesetim godinama nije bilo dovoljno računalne snage za prikaz svijeta poput World of Warcrafta ili Fortnitea.

Trećina moje knjige posvećena je tehnologiji videoigara, kako su evoluirale u prošlosti i koje su faze od danas do točke simulacije (gdje se simulacija ne može razlikovati od stvarnosti).

Drugi veliki razlog zašto znanstvenici i akademici to ozbiljno shvaćaju je profesor s Oxforda Nick Bostrom, koji je 2003. godine napisao članak pod naslovom 'Živite li u simulaciji?'. On je osmislio pametan statistički argument za hipotezu simulacije. 'Pretpostavite da neka civilizacija negdje dođe do točke simulacije u kojoj može stvarati vrlo realistične 'simulacije predaka', kaže on.

S većom računalnom snagom mogu vrlo lako i brzo stvarati nove servere i simulacije. Svaki od tih servera može imati milijarde ili trilijarde simuliranih bića u njima. Prema tome, broj simuliranih bića je mnogo veći od broja bioloških bića."

Virka su pitali i o tome kakve bi posljedice života u simulaciji mogle postojati u svakodnevnom životu. "Živimo li u videoigri koja je postavljena kao u Fortniteu, željeli bismo znati koji su ciljevi te igre i koji su naši pojedinačni zadaci", rekao je. Dodao je kako "ne misli nužno da smo u simulaciji koja ima svrhu", no, prema njemu, ista je "kao bilo koja multiplayer igra u kojoj svaki lik ima svoje zadatke i slobodu izbora što će napraviti sljedeće."

Cijeli intervju s njim možete pročitati ovdje.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
;
Učitavanje komentara