Jesenska melankolija: Kako joj se oduprijeti?

Foto: Shutterstock

S HLADNIJIM vremenom i dolaskom jeseni mnoge od nas zahvaća tzv. jesenska depresija.

Definirajmo odmah da se ne radi o pravoj depresiji, već o melankoličnom stanju u koje upadamo prije svega zbog toga što smo kraćim danima osuđeni na sve manje sunčeve svjetlosti. Padu raspoloženja doprinosi i sjećanje na ne tako davni godišnji odmor kada nismo morali ići na posao, ustajati rano i imati svu silu obveza koje imamo danas.

Osim psiholoških uzroka, tu su i fiziološki. Melatonin je hormon koji regulira ritam organizma te mozgu šalje signal kada je vrijeme za spavanje. Kada je mračno, tijelo ga proizvodi više, a kada je svjetlo, manje, što rezultira manjom energije i pospanošću.

Što više svjetlosti

Umjesto letargije i prepuštanja kauču, iz jesenske se melankolije pokušajte izvući provođenjem što je moguće više vremena na otvorenom jer sunce i kroz oblake daje dovoljno energije za poticanje rada melatonina i serotonina. U prostore u kojima boravite (doma ili na poslu) pustite što je moguće više sunčeve svjetlosti.

Vježbanje



Odavno je poznato da se vježbanjem podižu razine serotonina i neurotransmitera dopamina važnih za dobro raspoloženje. Vježbajte kad god stignete, po mogućnosti svakoga dana, planinarite, idite na izlete, ili samo šetajte.

Ugođaj


Slušajte dinamičnu glazbu koja podiže raspoloženje i okružite se intenzivnim, npr. citrusnim mirisima koji bude energiju. Za dobar početak dana otuširajte se ili namažite losionom za tijelo u nekom citrusnom mirisu koji će vas odmah uštipnuti za nos i razbuditi.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara