Djeca koja ranije krenu u školu imaju veći rizik od postavljanja dijagnoze ADHD-a?
POČETAK osnovnoškolskog obrazovanja velika je stvar za mnoge obitelji. To je početak nove faze djetinjstva i roditeljstva, a sa sobom donosi uzbuđenje, ali i tjeskobu koja dolazi s takvom promjenom.
No, za roditelje koji razmatraju opciju da ranije pošalju svoje dijete u školi, to bi moglo biti još više zastrašujuće. To je zato što ti roditelji obično imaju izbor: dopustiti svom djetetu da bude među najmlađima u razredu ili mu dati još godinu dana da se razvije te postane zrelije.
No, novo istraživanje objavljeno u The New England Journal of Medicine roditeljima daje još jedan razlog za preispitivanje.
Prema njemu, djeca koja se upišu prijevremeno u školu imaju 30 posto veće šanse da će dobiti ADHD dijagnozu u usporedbi sa svojim tek nešto starijim vršnjacima. Za glavnog autora studije, dr. Timothyja Laytona, ovi rezultati donose neke važne stavke koje roditelji moraju imati na umu.
"Mislim da bi roditelji djece s ljetnim rođendanima (ili rođendanima blizu granice za upis u prvi razred osnovne škole u njihovoj državi) trebali biti skeptični kad im učitelji sugeriraju da im dijete ima ADHD", rekao je za Healthline.
Pretjerana dijagnoza
Rezultati ukazuju na mogućnost da mlađa djeca često imaju prekomjernu dijagnozu ADHD-a jer se stručnjaci vode standardima ponašanja za koja ta djeca još uvijek nisu razvojno spremna. Prema Centrima za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC), postotak djece kojoj je u određenom trenutku života dijagnosticiran ADHD porastao je za gotovo 38 posto između 2003. i 2016. godine.
Također, Layton smatra da je puno bolja opcija dijete ostaviti još godinu dana kod kuće te da iduće godine ono bude jedno od najstarije, a ne najmlađe djece u razredu.
No, Mark Wolraich, pedijatar i šef Odsjeka za razvojnu i bihevioralnu pedijatriju na Zdravstvenom centru sveučilišta Oklahoma, rekao je za Healthline da, iako pretjerana dijagnoza može biti razlog za brigu, brine ga i to da postoji i popriličan broj slučajeva u kojima ADHD nije dijagnosticiran, a trebao bi biti. Odnosno, izrazio je zabrinutost da strah od pretjerane dijagnoze zapravo može spriječiti da djeca koja zaista trebaju pomoć dobiju ispravnu dijagnozu.
"Jedan od važnih aspekata postavljanja dijagnoze je utvrđivanje utječu li simptomi na djetetovu funkciju", rekao je za Healthline.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati