Studija otkrila zašto djeca mogu bolje i brže učiti od odraslih
BUDUĆI da djeca istražuju više od odraslih, to im pomaže da uče bolje od odraslih, prema nedavno provedenoj studiji. Također se napominje da kad se odrasli okušaju u nekoj novoj aktivnosti i dožive neuspjeh, najčešće neće ponoviti pokušaj, izvještava New York Post.
Jedna od koautorica studije, profesorica psihologije na UC Berkeleyju, dr. Alison Gopnik, napisala je: "Tu bi se moglo raditi o najosnovnijoj vrsti inteligencije - čak se i štakori klone puta koji vodi prema šoku."
Djeca žele istraživati svijet više nego odrasli
Loša strana takvog obrasca ponašanja, kaže, je što u tom slučaju "nikad nećemo naučiti da je svijet kompliciraniji od toga." Djeca, s druge strane, imaju intenzivnu znatiželju i želju za istraživanjem, a to im pomaže da nauče toliko različitih stvari i tako brzo, prema studiji.
Istraživanje kroz igru djece i odraslih
S kognitivnom znanstvenicom NYU-u Emily Liquin Gopnik je provela znanstveni eksperiment kako bi provjerila utječe li potreba male djece za istraživanjem na to kako ona uče.
Dali su 64 male djece (u dobi od četiri i pet godina) i 87 odraslih igru u kojoj je svaki stavljao različite kocke na stroj s jednim pravilom: ako stroj zasvijetli, dobivaju nagradu koja se sastoji od zvijezde, ali ako ne zasvijetli, gube duplo više.
Cilj igre je bio otkriti da sve kocke rade osim onih s bijelim točkama (drugim riječima, one s crnim točkama su bile u redu).
Većina djece uspjela je točno shvatiti pravilo, dok više od 70% odraslih nije moglo, ali to je imalo cijenu: djeca su zaradila manje zvjezdica.
Eksperiment kroz "zamku učenja"
Ona to opisuje kao eksperiment "zamke učenja" koji je pokazao da odrasli često dolaze do bržih zaključaka, dok su djeca spremnija istražiti i prikupiti više informacija prije nego što se odluče za rezultat.
Studija ima veliko ograničenje jer je proučavala samo djecu od četiri do sedam godina u usporedbi s odraslima u Sjedinjenim Državama, napominjući kako kulturološke razlike također mogu igrati ulogu u načinu na koji djeca uče. Potrebno je više istraživanja kako bi se osvrnulo na širu populaciju i kontekst.
Gopnik zaključuje: "Mi odrasli često smo toliko koristoljubivi da ne istražujemo, toliko se bojimo gubitka zvijezda da propuštamo priliku naučiti nešto novo."
"Djeca su, nasuprot tome, prirodni istraživači, spremni žrtvovati zvijezde radi informacija. Potrebne su vam obje vrste razmišljanja da biste uspjeli, ali mi odrasli mogli bismo naučiti nešto od nezasitno znatiželjne djece", dodala je.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati