Alfa Crosswagon Q4 - Povratak na 4x4
POGON na sva četiri kotača i turbodizelaš snage 150 konja glavni su aduti novog Cuore sportivo, uz kojeg je predstavljen i Sportwagon sa četiri pogona.
Prije dvanaestak godina, Alfa je predstavila model 155 sa pogonom na četiri kotača. Izvedba se zvala Q4, stoga ne čudi što je pri ponovnom uvođenju 4x4 pogona u dva automobila upotrebljeno isto ime.
Model oko kojeg se podiglo više prašine jest Crosswagon, automobil koji je koncepcijski blizak Audiju Allroad i Volvu XC70, ali će cijenom biti mnogo pristupačniji. Za dizajn su zaslužni stručnjaci iz centra u Areseu, koji, realno gledano, i nisu imali neki zahtjevan posao, jer Crosswagon Q4 izgleda poput nabildane 156-ice u karavanskoj verziji, što nikako ne može biti loše, već samo dobro.
U Alfi su željeli ponuditi off-road performanse SUV-ova kombinirane s užitkom u vožnju kompaktnijih modela kuće, uz prostor koji pružaju karavani. Tržište će pokazati koliko su bili uspješni. Automobil je dug 444 cm, 176 širok, dok mu je visina 149 cm, a međuosovinski razmak 259 cm.
Vizualni detalji kojima su u Alfi željeli naglasiti terenski potencijal automobila su posebni prednji i stražnji odbojnici sa čeličnim umecima, nosači na krovu, itd.
Najbitnija razlika između klasičnog karavana i Crosswagon izvedbe jest karoserija povišena za 6 cm, s time da Crosswagon na svoje naplatke ima montirane 225/55 R17 gume za sve uvjete izrađene od posebne smjese.
Gume su konstruirane kako bi ponudile bolji komfor prilikom normalnih uvjeta vožnje, ali i jak grip posebno na snježnim, kišnim i makadamskim prometnicama.
Što se tiče unutrašnjosti, tvrtka tvrdi kako model nudi instrument ploču revolucionarnog dizajna (iako mi na službenim press fotografijama nismo uspjeli primijetiti ništa revolucionarno u odnosu na 156-icu), a kao jednu od glavnih zanimljivosti ističu kompas integriran u unutarnji retrovizor, no na fotografijama nema niti toga, tako da nismo sigurni kako je cijela stvar estetski izvedena.
U ponudi će na europskim tržištima zasad biti tri paketa opreme, a što očekuje domaće kupce, zasad se ne zna.
Dobro pakiranje skriva Q4 sustav stalnog pogona na sva četiri kotača s tri diferencijala, od kojih je središnji Torsen C, koji raspoređuje okretni moment između prednje I stražnje osovine, ovisno o potrebi.
Što se tiče motora, kao što je bilo najavljeno, zasad je u ponudi jedino 150 konja snažni 1.9 JTD 16v M-Jet, koji dolazi u paketu s šestostupanjskim ručnim mjenjačem. Redni četverocilindraš spomenute konje isporučuje pri 4000 o/min, dok je masivni okretni moment od 305 Nm dostupan već od 2000 okretaja u minuti. Kočnice su diskovi promjera 320 mm s Brembovim aluminijskim četveroklipnim kliještima, ABS je upotpunjen s četiri senzora koja aktiviraju EBD.
Alfa također ima svoju verziju programa stabilnosti, ime joj je VDC (Vehicle Dynamic Control), a kod Crosswagona je upotpunjena s ASR-om (Anti Slip Regulation). Sve u svemu, elektronika vas čuva.
Automobil će se početi prodavati u listopadu u Italiji, a potom i u drugim europskim zemljama. Usporedo s njim u prodaju ulazi i posljednja verzija Alfe Romeo Sportwagon, odnosno karavanske izvedbe 156-ice, pod imenom Sportwagon Q4. Ime je došlo od pogona, a motor je istovjetan onome koji se ugrađuje u Crosswagon Q4. Automobil sa 150 konja snažnim 1.9 JTD 16v M-Jet motorom ubrza do stotke za 10.2 sekundi, a maksimalna brzina mu je 200 km/h. Cijene ova dva modela kojima se Alfa vraća pogonu na sva četiri kotača zasad nisu poznate.
Goran Vuzem
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati