Honda Accord 2.0 Executive: Moćno i u stilu
IAKO novi Accord na prvi pogled donosi tek evoluciju prethodne generacije predstavljene prije šest godina, napredak je kudikamo veći. S potpuno novom tehnološkom osnovom, masivnijom konstrukcijom i izbrušenim motorima spada u sam vrh segmenta, ako ne i više od toga.
Osjetno šira i neznatno niža, s izoštrenim licem nova Accordica već u prvom vizualnom kontaktu izaziva strahopoštovanje. Estetski zasnovana na prethodniku sada donosi poboljšanja u najosjetljivijim detaljima efektno se poigravajući sa u suštini vrlo jednostavnim oblicima.
Za one koje zanima možemo odmah reći kako je novi model u širinu narastao čak osam centimetara, šest je dulji i tek jedan centimetar niži. Povećanje dimenzija odrazilo se i na veći razmak između osovina, sa 267 na 271 cm.
Bitno je reći kako je Accord zadržao kroj klasične limuzine, ali uz naglašenu dinamiku i obilje izraženih detalja. Agresivnija maska, zašiljeni i veći prednji farovi te ispupčenja blatobrana samo su neke od novosti u skladu s trenutnim modnim trendovima. Isto govori i obilje krom dekoracije, ali ovaj put s namjenom izazivanja veće doze elegancije. Nema sumnje, Honda je u posljednjih nekoliko godina stigla do premiuma i samim time opravdala nešto višu cijenu.
Isto govori i unutrašnjost automobila, sada još prostranija i oku ugodnija (link). Bez obzira na izbor razine opreme vlasnik i njegovi putnici mogu računati na puni komfor. Nimalo čudno jer kod Accordice prostranost nikad nije bila upitna. Istovjetna konstatacija vrijedi i u pogledu ergonomije koje je sa stanovišta vozača na vrlo visokom nivou.
Idealna pozicija lako se pronalazi, sve kontrole su nadohvat ruke, a preglednost ploče s instrumentima je na visokoj razini. Multifunkcijsko kolo upravljača obiluje tipkama s logičnim rasporedom (link).
Tek slično je na centralnoj konzoli gdje se najdopadljivijima čine tipke za regulaciju temperature na klimi, kao i sama činjenica da su sve vrlo ugodne na dodir. Ipak, dojam je kako je prednja armatura previše načičkana i u prvi mah zbunjujuća za vozača netom prispjelog za upravljač.
Da je japanski asketizam stvar prošlosti ne treba posebno napominjati. Kod testne Executive izvedbe dovoljno je spomenuti vrh popisa opreme u koji ulaze Bose audio sustav s CD izmjenjivačem i 10 zvučnika (link), kožna sjedala i potpuna elektrifikacija. Izrada je prvoklasna i logično uključuje korištenje kvalitetnih materijala.
Kombinacija najbogatije opreme i najslabijeg motora ne susreće se često. No, kod Accorda to i nije tako loše. Čak štoviše, osnovni 2.0 motor svojim karakteristikama u potpunosti ispunjava očekivanja. Poznat iz prethodne generacije, ovaj je motor temeljito moderniziran posljedica čega je neznatno povećanje snage, uglađeniji rad i osjetno niža potrošnja goriva. Ovdje smo spremni zaključiti kako na tržištu nema motora koji može ponuditi bolji omjer performansi.
Naime, sa 156 KS maksimalne snage Accord odlično ubrzava (9,3 s do 100 km/h) i hvata maksimalnih 215 km/h, dok istovremeno prosječno troši tek 7,2 l/100 km. Tijekom testa potrošnja ovog i-VTEC (podešavanje faze ventila) dragulja se zaustavila na 7,6 l/100 km što je gotovo pa rezultat za pamćenje. Pridoda li se svemu odlična mehanika, a posebno mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa postaje jasno kako je vožnja Accorda pravi užitak.
Tu ne mislimo samo na krstarenje autocestom kada Accord nudi vrhunski tretman, već i u nešto agresivnijem tretiranju asfaltne podloge. Niže težište i povećani trag kotača prvi su preduvjeti boljeg ponašanja na cesti, a odmah dalje prati ih temeljito revidiran ovjes s multilink neovisnom konstrukcijom.
Na sve se pokušava nadovezati precizan upravljač kojem za najvišu ocjenu nedostaje malo više čvrstine. Osjetno krući od ionako jakog prethodnika Accord i u vožnji zadržava dojam izuzetne solidnosti.
Nakon svega rečenog u zraku visi zaključak kako automobil nema mana u svakodnevnom korištenju. Za takav, gotovo utopijski sud nedostaje tek nekoliko finesa, a ona najuočljivija ostat će manjkava preglednost straga.
Honda Accord starta cijenom od 189.900 kn koliko stoji osnovna izvedba s 2.0 motorom i vrlo bogatim ulaznim paketom opreme Comfort. U slučaju testnog modela cijena se penje na 239.900 kn, a opremljenost na vrlo vjerojatno najbolju u segmentu i šire.
>> Baza automobila: Honda Accord
Možda je najbolje reći da novi Accord ima potencijala da nagrize bedem oko njemačkog svetog trojstva kojeg čine Audi, BMW i Mercedes. U svim poljima može im stati uz bok, a u nekima ponuditi i više. Odlične karakteristike motora i vrhunska upravljivost ovdje ne idu nauštrb komfora, robusne izrade i bogate opreme.
Čak štoviše, Accordica je i u tom pogledu na samom vrhu čemu mogu posvjedočiti sve brojniji obožavatelji ovog branda.
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
Honda Accord |
|
Važnija serijska oprema (razina Executive): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese | |
ABS/EBD/BAS |
|
VSA nadzor stabilnosti vozila | |
TSA nadzor stabilnosti prikolice |
|
Alarmni uređaj |
|
Xenon svjetla + sustav pranja |
|
Prednja svjetla za maglu |
|
Senzor kiše i svjetala |
|
Parking senzori - sprijeda i straga |
|
Samozatamnjujući unutarnji retrovizor |
|
Tempomat |
|
Automatski dvozonski klima uređaj |
|
Otvori klime u stražnjem dijelu kabine |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Progresivni servo upravljač |
|
Kolo upravljača podesivo po visini i dubini |
|
El. podešavanje prednjih sjedala ( 8 smjerova) | |
El. podizači svih stakala |
|
El. pokretanin grijani i preklopivi retrovizori |
|
Premium audio sustav (RDS, 6xCD, MP3, 10 zv) |
|
Bluetooth handsfree |
|
Aux, iPOD i USB konekcija |
|
Kontrole audio-sustava na upravljaču |
|
Putno računalo s prikazom vanjske temperature |
|
Ručica mjenjača i upravljač presvučeni kožom |
|
Sjedala presvučena kožom (prednja grijana) |
|
Isofix sustav |
|
Djeljiva stražnja klupa (60:40) |
|
17" alu naplatci, gume: 225/50 R17 |
|
Metalik boja |
|
El. krovni otvor |
|
Cijena kn |
|
Cijena bazne izvedbe (2.0 Comfort) |
189.900 |
Honda Accord 2.0 Executive |
239.900 |
Cijene su informativnog karaktera |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati