Pametne uši čuju prije vozača i upozoravaju na opasnost
NJEMAČKI tehnološki institut izumio je uređaj koji posredstvom umjetne inteligencije pruža mogućnost automobilu da “čuje” okruženje u kojem se kreće i da na vrijeme upozori vozača na moguću opasnost.
U uvjetima sve intenzivnijeg prometa, svaki se vozač može naći u situaciji da ga iznenadi neočekivana pojava nekog drugog vozila na raskrižju ili na cesti s više traka i natjera ga da napravi pogrešan potez, što pak može dovesti do mnogih neželjenih posljedica.
Njemački tehnološki institut Fraunhofer prepoznao je potrebu da se vožnja u suvremenim uvjetima učini što sigurnijom i izumili su uređaj koji posredstvom umjetne inteligencije pruža mogućnost automobilu da “čuje” okruženje u kojem se kreće i da na to odreagira.
Tehnologija se temelji na mikrofonu koji je postavljen unutar modificirane krovne antene povezane sa središnjim računalom, koji uz pomoć odgovarajućeg softvera pokreće cijeli sustav. Ovaj softver u sebi sadrži biblioteku različitih zvukova, a programiran je da uz pomoć računalnog algoritma prepoznaje zvukove koji dolaze iz okoline, uz sposobnost da filtrira irelevantnu buku iz prometa.
Tim koji je radio na ovom izumu koristio je širok spektar arhiviranih zvukova kako bi adekvatno istrenirao algoritam da nauči pokrenuti cijelu platformu.
Institut je također dizajnirao i posebni algoritam koji omogućava tehnologiju prepoznavanja izvora zvuka koji je u pokretu, a koji se približava danom vozilu, poput sirena hitne pomoći, navodi Digital Trends.
S današnjim vozilima koja se izrađuju tako da se unutrašnjost što je moguće više izolira od vanjskih zvukova i s ozvučenjima uz koja se čuje jedino glazba, ovo tehnološko dostignuće može postati učinkovito sredstvo upozoravanja vozača na važne događaje u prometu.
Istraživači iz Fraunhofera tvrde da sustav ima takvu moć prepoznavanja da je u stanju prepoznati zvuk čavla koji se tijekom vožnje zabode u gumu i upozorava vozača na moguću opasnost.
Tehnologija će, kako istraživači ističu, biti posebno korisna i kod “autonomnih vozila”.
"Usprkos velikim dometima koje ova tehnologija pruža, autonomna vozila još uvijek nisu opremljena sustavima koji bi im omogućili da prepoznaju vanjske zvukove", kaže Danilo Hollosi iz Fraunhofera.
Iako još uvijek u fazi razvoja, ova oprema će, kako se nadaju u Institutu, biti u komercijalnoj upotrebi u sljedećih pet godina.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati