Testirali smo najmoćnijeg gradskog trkača, Renault Clio R.S.18 220 EDC
ČETVRT stoljeća nakon lansiranja prvog Clija s F1 predznakom, francuski je gradski kompakt sazrio u svakom pogledu, ali je i dalje potpora najpopularnijim autoutrkama na svijetu, svjetskom prvenstvu Formule 1.
Priča o sportskom Cliju seže u sada već daleku prošlost. Renaultovu sportsku povijest nitko ne može osporiti, kao ni tradiciju gradnje brzih gradskih trkača. Jedna epoha u kojoj je glavnu riječ ipak vodio Renault 5 je završila, a onda je 1993. godine stigao Clio Williams, automobil koji doista nije potrebno posebno predstavljati.
I konačno, dolazimo do 1998. godine i lansiranja serije Renault Sport ili kraće R.S. 2.0 atmosferac. Oko 170 KS i puno užitka za volanom ostali su parametri ove izvedbe kroz edicije koje su uslijedile. Naravno, s vremenom je i konkurencija postala brojnija (i jača) pa je i Clio narastao, i to ne samo u pogledu dimenzija.
I tako sada posebna edicija posvećena (opet) Renaultovoj F1 momčadi ispod poklopca ima 1.6 turbo benzinski motor od 220 KS, a on je usuglašen s, pazite sad ovo, EDC automatskim mjenjačem. Da, to znači da se Clio sada vozi u nekom od automatskih režima, ali i da su za pravu stvar iza volana poluge za ručno šaltanje.
A posebno izdanje znači i doista posebnu šminku. Clio je sada crn kao "koch" čokolada, izvana i iznutra, a Akrapovičev ispuh govori da mu je crna i duša, nastala duboko u nekom od zadnjih krugova pakla.
Izvana je skoro sve crno. Crni su brojni detalji, naplatci i maska, pa čak i značke marke i modela. Crnilo razbija tek poneki žuti detalji i jak svjetlosni potpis LED-icama nakićene prednjice. No začudo, Clio ne izgleda nimalo zlokobno, u njemu se i dalje vide simpatične linije prethodnika. A tu je i tajna zašto se ovaj model itekako sviđa vlasnicima prethodnih generacija.
I da, novi Clio ima jedan jaki adut koji je doslovno osvojio brojne vlasnike. Ovaj Clio ima i stražnja bočna vrata, a to bi mu moglo osigurati da i ljepše polovice pristanu na ovakvu izvedbu kao još jednu prinovu u obitelji. Brojni su vlasnici Clija R.S. u međuvremenu odrasli i zasnovali obitelji, ali se svog limenog ljubimca ne odriču, odnosno sada ga se više ne moraju odreći jer je stigla izvedba s pet vrata. Tko zna, možda R.S. na idućoj generaciji dogura i do karavana. Ne, to bi ipak bilo previše.
Iznutra malo drugačija priča. Renault nije crnilo kokpita razbio žutim, već se odlučio za crvene detalje. I to u konačnici izgleda solidno, posebno crveni pojasevi.
U kabini ima i nekoliko manjih propusta. Osim sjajnog crnog laka na armaturi koji omogućava lako uzimanje otisaka prstiju, šteta je što Renault nije ponudio veći zaslon R-Linka i uveo još koju novinu. Sigurno je da bi to osiguralo još ponekog novog kupca. Zato RS Monitor 2.0 zaslužuje svaku pohvalu, posebno kod onih ovisnih o praćenju brojnih parametara i sklonih naknadnim analizama. Druga je stvar relativno visoka pozicija sjedala i upravljača za jedan auto ovog kalibra. Zato ćemo pohvaliti alkantarom presvučen upravljač možda malo prevelikog promjera te vrlo udobna sjedala snažne potpore.
Serijska oprema je na ovakvom automobilu vrlo izdašna i pored svega uobičajenog uključuje čak i vanjske naljepnice i žutu dekoraciju. Doplatu traži tek Bose audio sustav te kožne presvlake sjedala, ukupno oko 6000 kn.
U poglavlju mehanike ne krećemo s motorom, već s mjenjačem. Clio R.S. se u ovoj generaciji nudi isključivo u kombinaciji s EDC mjenjačem s dvostrukom spojkom. Automatika odlično šalta, ali i dopušta da se igrate ručicom, kojom se u više stupnjeve šalta povlačenjem, a niže guranjem iste. Na raspolaganju su i prije spomenute poluge iza upravljača, ali se ne okreću zajedno s upravljačem.
Recimo koju i o motoru. 1.6 benzinac iz Trophy izvedbe daje 220 KS i 280 Nm, 20 KS i 40 Nm više u odnosnu na "obični" R.S, a kad kažemo da ga prati DIG-T oznaka, sjetite ćete se da dolazi iz Nissana. Veća snaga je rezultat prerade upravljačkog softvera, većeg turbo punjača i promjena na usisu i ispuhu, a odlično se veže uz brži odziv EDC mjenjača.
Clio sada uhvati 100 km/h za 6,6 sekundi, vozi do 235 km/h, a koliko nudi između, ovisi najviše o vještini i hrabrosti vozača te konfiguraciji ceste. Dobro je znati da u sportskom režimu atmosferu dodatno podiže izuzetna zvučna kulisa, čak i uz toliko snivani "pucanj" pri svakom šaltanju. O načinu vožnje ovisit će i potrošnja goriva, no ona je u pravilu na granici dvoznamenkastih vrijednosti, a nećemo puno reći kako su ekstremi 7 l/100 km s jedne i 15 l/100 km s druge strane. Tu ćemo pohvaliti i karakteristike kočnica, vjerojatno najbolje u ovom segmentu. I da, kombinacija "bezmesnih" niskoprofilnih guma i sportskog ovjesa u prijevodu znači da auto nudi komfor samo kad stoji, a u gibanju pomaže onima s bubrežnim kamencima.
Renault Clio R.S.u ovom specijalnom izdanju stoji 223.900 kn, odnosno 229.899 kn s doplatama, što je gotovo triput više od startne izvedbe. No to gotovo da i nisu isti automobili, a sasvim sigurno nisu ni bliski istom profilu kupaca. Ovo je automobil stvoren za gušt koji je s godinama malo omekšao i natrpao se opremom pa se tako i približio ideji da ga se koristi svakodnevno kao prvo i jedino vozilo. Nažalost, ta mu je polivalentnost podigla i cijenu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati