Testirali smo Peugeot 301, limuzinu biranu potrebama i razumom
VJEČNA je dilema kupiti solidan rabljeni automobil ili nešto skromniji novi auto, a sada joj na kraj staje Peugeotova niskobudžetna limuzina.
U Hrvatskoj, kao i na ostalim europskim tržištima skromnijih kapaciteta i konzervativnijeg pristupa, limuzine su oduvijek imale prednost. Trovolumenska karoserija je i danas sinonim za auto, no potiskuju ju ponekad praktičnije i oku ugodnije forme kompakta, crossovera i SUV-a.
Među njima poslovne limuzine i dalje imaju odanu klijentelu, baš kao i modeli limuzina B segmenta. Posebno na našim cestama gdje je priču o limuzinama tijekom 1990-ih oživio Polo Classic, a zatim primat preuzeli neugledni aduti poput Renault Thalije. Znali su tu bljesnuti i neki drugi igrači poput Seatove Cordobe i Fiata Albea/Idea, no jedini dostojni nasljednik Thalije imao je opet francuske korijene. Bila je to Dacia Logan, model zbog kojeg je rumunjska marka procvjetala.
Posljednjih pet godina na istom principu složeni PSA aduti pridružili su se i ostavili itekakav trag. Citroen C-Elysee i Peugeot 301 su sve češći na cesti, a nakon redizajna atraktivniji i još povoljniji, postali su ozbiljan čimbenik na tržištu. Uostalom, ako su dobri državnim službama, dobri su i prosječnoj hrvatskoj obitelji.
Peugeot 301 je od svog lansiranja stigao i do 400.000 prodanih primjeraka, pa koncept prostornosti i kupovine na metre ne zvuči uopće kao loša opcija. Posebno ako se radi o provjerenoj i dokazanoj arhitekturi, solidnoj opremi i fantastičnom dizelašu, izvedbi kakvu smo i mi testirali.
I doista, 301-ica je nakon redizajna i usvajanja nove maske postala oku ugodnija. I dalje je to neusporedivo s ostalim šminkerima u gami, pa jedina vanjska poveznica ostaje potpis stražnjih svjetala u obliku lavljih kandži. Vanjski dizajn popravit će 16-inčni alu naplatci za koje treba izdvojiti 2000 kn te metalik boja po 3300 kn.
I tu svaka priča o eksterijeru staje jer doista nema ništa zanimljivo. Sve je ovdje s funkcijom, pa tako "napuhani" poklopac gepeka daje dodatne korisne litre u gepeku, a vertikalno rezana bočna stakla dat će pokoji centimetar za putnike.
Već otvaranjem vrata dva iznenađenja. Prvo su dvostruke brtve na vratima, jasan signal da ovaj auto može i na blatnu cestu, pa i na makadam. Drugi detalj je sama izvedba interijera koja u odnosu na jednako jeftine rivale i ne izgleda loše. Ok, dizajn je zastario, posebno prednje ploče s instrumentima, ali kvaliteta djeluje solidno, a za pohvalu je i korištenje različitih materijala, pa i lakirane plastike.
Odaberete li neku skuplju izvedbu dobit ćete veliki dodirni zaslon dijagonale 7 inča koji uz Infotainment obuhvaća i prikaz senzora za vožnju unatrag te aplikacije Mirror Screen sustava. Odmah ispod zaslona je još jedan manji od klime koja kombinira digitalne kontrole s klasičnim ručnim radom. Da, štedjelo se, pa su i podizači prozora na središnjem grebenu, a ne računajte ni na rafiniranost ugrađenih sustava. Tako se tu valja zadovoljiti s dva zvučnika, volan nije podesiv po dubini, a kad ubacite u rikverc neće se automatski stišati reprodukcija radija. S obzirom na namjenu ništa strašno, pa i skuplji imaju ozbiljnije propuste.
Zato ćemo sve pohvale uputiti na račun sjedala, posebno prednjih koja u potpunosti odgovaraju pojmu francuske udobnosti. Začudo, prostora ima i straga, a pritom u prtljažniku čeka preko 500 litara korisnog tovarnog prostora. Da, otvor je malen, a u prostor zadiru nosači poklopca, no opet korisnog volumena ima napretek.
Ispod poklopca pravi dragulj. 1.6 dizelaš sa 100 KS i 254 Nm je stari znanac. U kombinaciji pet-stupanjskog mjenjača nudio se u desecima modela, pa i u Miniju, a ovdje se doista odlično uklopio. Osim što ovu niskobudžetnu limuzinu potjera bez većih problema i na preko 150 km/h, potrošnja je na razini slabijeg 1.4 HDI. Da, nije problem prosjek spustiti na manje od 4,5 l/100 km, dok je prosjek testa s 5,0 l/100 km potvrdio superiornost štedljivosti. Pritom računajte da 301 vozi do 183 km/h i do 100 km/h stiže za 10,8 sekundi.
Osim potrošnje i mogućnosti držanja ozbiljnih brzinskih prosjeka na autocesti, možda najveća prednost ovog modela je robusnost. Podvozje je dodatno ojačano za vožnju kaldrmom, a pritom znakove slabosti ne pokazuju ni nosači komponenti interijera. Auto je toliko "tih" u vožnji da čak i smeta što motor nema bolju zvučnu izolaciju.
Najveći adut ovih malih, a opet velikih limuzina svakako je cijena. Ovisno o aktualnim akcijama Citroen starta i za 83.000 kn, a Peugeot od oko 90.500 kn. Dizelaši su dostupni po gotovo istoj cijeni, od oko 104.000 kn, dok testni primjerak s bogatijim Allure paketom opreme i nizom opcija ima cijenu od 121.375 kn.
I što reći na kraju. Peugeot 301 je definitivno najljepša limuzina u svom podsegmentu gdje su glavne smjernice ponuditi što više prostora po što nižoj cijeni. 301 to čini odlično, toliko dobro da će o njemu razmisliti svi oni koje stoje s obje noge na zemlji, a pritom ne pate na modu. Optimalan izbor je što jeftinija izvedba te svakako pratiti prodajne akcije. Moguće je uštedjeti i do 10 posto, što u ovoj sferi jeftinih automobila nije malo.
Dodatna oprema:
16“ alu naplatci (2.000 kn) ● metalik boja (3.300 kn) ● stražnji senzori za parkiranje (2.000 kn) ● radio sa zaslonom na dodir + Bluetooth/USB+Mirror Link, Car Play, Android Auto, Wifi (4.000 kn)
Cjenik Novi 301 by Index.hr on Scribd
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati