Hrvatska je pronašla zvijezdu. Što dalje?
Foto: Goran Perešin/Index
KRAJU je priveden još jedan show u kojem smo po n-ti put tražili zvijezdu u zemlji od četiri i pol milijuna stanovnika. Ovu smo ragu pošteno izjahali, masovna najezda novih zvijezda stvorila je zasićenje, a "biti poznat" ne znači mnogo u državi u kojoj je "bivša ljubavnica Olivera Dragojevića" titula koja vam omogućuje pojavljivanje u reality showu koji okuplja poznate.
> Kim Verson pobjednica HTZ-a: Favoritkinji uspjelo osvojiti tron!
Ovogodišnja je pobjednica HTZ-a simpatična 16-godišnjakinja Kim Verson koja je mnoge oduševila svojim vokalnim sposobnostima. Doduše, ova se pobjeda očekivala od samog početka showa, a konačni ishod nikoga nije posebno iznenadio. Ovo nije kritika predvidljivosti cjelokupnog natjecanja koliko rezultat potpuno presušenog izvora talenta jer, realno gledajući, Kim nije imala pretjerano jaku konkurenciju, a maknemo li na stranu usiljenu oduševljenost žirija i potpuno razumljiva nastojanja RTL-a da svoje mlade natjecatelje prikaže kao zvijezde, ovu sezonu u prvom su redu obilježila navlačenja Anđe Marić i Tonyja Cetinskog i njihovi neprestani sukobi s dušobrižnicima. Kandidati kao da su bili u drugom planu, a o punokrvnim zvijezdama gotovo da ne možemo ni pričati.
Vilibald Kovač kvalitetom nije zaostajao, ali to ne znači puno jer karijera se gradi neovisno o plasmanu u ovakvim natjecanjima.
Pomalo je čudnovato gledati djetešce koje pjeva pjesme koje kao da su izletjele s albuma Meri Cetinić
Kim Verson, unatoč dobrom vokalu, teško je zamisliti kao zvijezdu koja će se munjevito uspeti na vrh domaćih top-ljestvica. Prvenstveno zbog činjenice da joj ovaj show nije dao potrebnu sigurnost, usadio razumnu razinu bahatosti niti naglasio njene kvalitete, a očekivalo bi se da je upravo to cilj cijelog cirkusa. U ovoj fazi djeluje kao zbunjena dječja zvijezda čijem imidžu nikako ne odgovaraju "singlovi za odrasle" koje su joj već počeli nametati. Pecotićevo "Nevidljivo blago" djeluje kao nešto što je namijenjeno srednjovječnim pjevačicama i pjevačima koji bi se u ovom klasičnom radio-friendly brljanju daleko bolje snašli. Pomalo je čudnovato gledati djetešce koje pjeva pjesme koje kao da su izletjele s albuma Meri Cetinić.
Kao da gledamo još jedan od mnogobrojnih primjera potpuno pogrešne utilizacije vokalnih sposobnosti potencijalnih mladih zvijezda koje nestaju istog trena kada ih se dohvate rutineri bez vizije. Puno je lakše povjerovati da će se Kim Verson izgubiti u moru bivših pobjednika čija karijera doseže svoj vrhunac u finalu showa, da bi se nakon toga pojavljivali jedino kao gosti iznenađenja u sezoni koja će uslijediti. Bezlične autorske konstrukcije i klišeji na kakve smo u ovim slučajevima navikli, ne miču se od bljutavih umotvorina tipa "povedi me do beskraja kroz plamen naše strasti, digni me do neba, znam da neću pasti" i dodatno produbljuju problem. Maknemo li na stranu solidne, a ponekad i odlične vokale, dobivamo umornu, istrošenu i neupečatljivu glazbu neprimjerenu mlađoj populaciji koja će biti najveći dio njihove publike. Takvi albumi ponekad se vrte oko samo jednog ili ni jednog jakog singla, a najčešće završavaju kao podlošci za čaše ili albumi koji čame u metalnim kištrama pokraj blagajne nekog većeg trgovačkog centra.
Uz ovakvu medijsku pompu i Ante Gotovac može dospjeti na top-liste
I to je prilično žalosno jer u ovom slučaju govorimo o jako dobrom vokalu koji zaslužuje daleko bolje od onoga što će vjerojatno dobiti. Barem dvije godine sazrijevanja i tim ljudi koji će pomno osmisliti njenu karijeru, ono je što bi bilo najbolje. No, kao prvo, njenu karijeru nitko neće "marinirati" jer s promocijom će se krenuti u vrijeme kada se o showu još uvijek govori, a ako je suditi po pobjedničkoj pjesmi, materijal će vrvjeti ovakvim papazjanijama. S druge strane, "Nevidljivo blago" vjerojatno će odlično proći na radiopostajama, ali ne zato što je riječ o dobroj pjesmi već zato što uz ovakvu medijsku pompu i Ante Gotovac može dospjeti na top-liste.
S mladim se pjevačima vrlo brzo prestaje raditi, servira im se ono što je tobože najbolje za njih i osuđeni su na pogrešan prvi korak koji je presudan. Natali Dizdar jedan je od rijetkih primjera pametnog djelovanja, ali upravo zato što se na vrijeme maknula s trake tvornice zaboravljenih karijera. Nije pjevušila ustajale polusinglove iz umova onih koji smatraju da su Celine Dion i Michael Bolton ono "što vole mladi", već je pala u ruke čovjeka koji živi i radi u ovom stoljeću. Kim Verson je prije svega jako mlada i prilično povučena pa je prilično teško povjerovati da će znati oduprijeti se nesretnim utjecajima sa strane i vlastitu karijeru pogurati u pravom smjeru. Postoji opravdan strah da će je pokušati pretvoriti u minijaturnu verziju Vanne, a Vanna je ono što vole povrijeđene žene u poznim godinama.
Kim Verson treba nametnuti onima čije face gledate u publici
Ne treba biti pesimističan jer sve je moguće, ali iskustvo ovakvih natjecanja pokazalo je da instant-karijere vrlo rijetko dosegnu razinu ozbiljnih karijera samo zbog toga što nikada nisu odraz onoga što žele sami izvođači već onoga što za njih skuhaju stari srednjostrujaši. Kim Verson treba nametnuti onima čije face gledate u publici, a to nisu brkati načelnik općine i njegova supruga nerotkinja ili umirovljeni HEP-ov direktor Sektora za pogon i održavanje već klinci koji ih slušaju i podržavaju.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati