Novi Citroen C5: Inovativna elegancija
MEDIJSKOM prezentacijom u Novigradu hrvatskoj je javnosti predstavljen Citroenov novitet godine. Novi C5 po mnogo čemu je posebno vozilo, koje se odlikuje elegantnom vanjštinom, komfornom kabinom i brojnim inovacijama skrivenim ispod lima.
Premijerno predstavljen na ovogodišnjem ZG Auto Show-u, novi C5 je na prvi pogled osvojio posjetitelje. Zavodljive linije vanjštine u obje karoserijske izvedbe, limuzinskoj i karavanskoj, podigle su Citroenov dizajnerski izraz na novu razinu.
U duhu velikih Citroena, C5 privlači pozamašnim prednjim i skromnim stražnjim prevjesom, s položenim vjetrobranom i udubljenim stražnjim staklom. A C5 svojim vanjskim mjerama (duljina/širina/visina: 4,78/1,86/1,45 m) definitivno pokazuje kako je sazrio u veliku poslovnu limuzinu. Nema sumnje, novi C5 je u odnosu na prethodnika napravio korak od sedam milja približivši se najmarkantnijim adutima game, prestižnom C6 i vrlo uspjelom C4 Picasso. Gotovo jednako primamljiv je i Tourer (dugačak je 4,83, širok 1,86 i visok 1,48 m), karavan koji se ne diči samo rekordnom ponudom prostora, već i skladno odmjerenim plohama koje ga okružuju.
Jednako impresivan napredak nudi i kabina. Novi stil najviše doprinosi osjećaju za upravljačem. Vozač je u prvom planu, što budi nadu kako C5 ne stavlja naglasak samo na udobnost, već i vozne osobine dostojne boljih pripadnika segmenta. Vozača tako očekuje nova generacija upravljača s fiksnim središnjim dijelom, te sjedalo koje se podešava električnim putem, s namještanjem kuta nagiba gornjeg dijela naslona (funkcija masaže opcijski). Značajan napredak ergonomije vidljiv je i u smještaju mjernih pokazivača, s odvojenim prikazom informacija vezanih uz vožnju. Stilski dotjeranu kabinu sada bije glas višeg stupnja kvalitete izrade, dodatno potenciran kožom u bolje opremljenim razinama.
Budući da je prostornost jedna od najvažnijih odrednica udobnosti, Citroen je novom C5 podario povećani razmak između osovina. Konkretno, radi se o plusu od 65 mm (ukupno 2,815 mm) u odnosu na prethodnu generaciju.
Apsolutna novost na tržištu u segmentu M2 je mogućnost izbora između dva ovjesa. Uz klasičan ovjes kupcima je na raspolaganju Hydractive III+ ovjes posuđen od modela C6, a koji omogućava optimalnu udobnost i uzorno ponašanje na cesti. Za one željne agilnijih performansi tu je klasični ovjes sa izravnijim dodirom s cestom.
Ponudu motora na novom C5 čini šest jedinica. Dva su benzinska (1.8/125 KS i 170 Nm, 2.0/140 KS i 200 Nm), oba serijski usuglašena s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem. Ponuda dizelaša je kudikamo izdašnija, a počinje 1.6-litrenom jedinicom (109 KS i 240 Nm) u kombinaciji s pet-stupanjskim mjenjačem. Idući na redu je 2.0 HDI (136 KS i 320 Nm), dostupan u kombinaciji sa šest stupanjskim mjenjačem, ručnim i automatskim. U gornjem domu ponude dva su dragulja, 2.2 HDI (170 KS i 370 Nm) i 2.7 V6 HDI (204 KS i 440 Nm) rezerviran za top izvedbu.
Pasivna i aktivna sigurnost su prema svim očekivanjima u skladu s trenutno važećim standardima. Dokazana baza s modela C6 nadograđena je bogatom sigurnosnom opremom, između ostalog serijskim ABS-om i ESP-om, te do devet zračnih jastuka. Nije na odmet reći kako model posjeduje dnevna i sigurnosna svjetla, te dodatna statična rasvjeta u zavoju, a opcijski se nude od prije poznata bi-xenonska zakretna svjetla. Upozorenje za nenamjerno prelaženje crte (AFIL), automatska električna parkirna kočnica, napredni sustav pomoći pri parkiranju i NaviDrive telematika nastavljaju niz u Citroenu definiranih standarda sigurnosti.
Posebna pozornost posvećena je akustičkoj udobnosti i načinu ublažavanja vibracija u kabini. To je postignuto aerodinamičkom formom vozila uključujući sve dijelove karoserije, te obilatim korištenjem izolacije, višeslojnih stakala i dodatnih elemenata redukcije buke u podvozju.
Prema dostupnim podacima kvaliteta izrade ne bi više trebala biti upitna. Tehnološki snažno oslonjen na C6, C5 je u testnoj fazi apsolvirao preko pet milijuna kilometara, dok je istovremeno tvornica u Rennesu prošla kroz značajnu modernizaciju, uz postupke implementacije novog sustava proizvodnje PSA koncerna.
Iza velikog otvora prtljažnika vlasnika očekuje 467 l tovarnog prostora, odnosno 533 l u slučaju karavanske izvedbe (1.490 l s preklopljenim stražnjim naslonom). Potonji na razini Exclusive nudi motorni poklopac prtljažnika, kao i prijenosnu svjetiljku s dvostrukom funkcijom poznatu iz novog Picassa.
I na kraju ponovimo ono najvažnije - cijene. Novi C5 starta cijenom od 173.900 kn, koliko stoji izvedba s 1.8i motorom, klasičnim ovjesom i Pack razinom opreme. Dalje slijedi 2.0i čija je cijena 191.900 u obje opcije. Prva je H3 ovjes i Confort paket opreme, a druga klasičan ovjes i bogatiji Dynamique paket opreme.
Najjeftiniji dizelaš starta cijenom od 183.900 kn, a radi se o izvedbi pokretanoj 1.6 HDI motorom i opremljenim osnovnom Pack razinom opreme. Idući u nizu je 2.0 HDI, koji ovisno o izvedbi stoji između 203.900 i 236.900 kn. U gornjem domu stoluju dva dizelaša, 2.2 HDi i 2.7 V6 HDI, a cijena im je 243.900 odnosno 276.400 kn. Karavanska izvedba, C5 Tourer, ne nudi se u kombinaciji s 1.8 benzincem, pa je mjesto najjeftinije izvedbe rezervirano za dizelski 1.6 HDI čija je cijena 193.900 kn, odnosno 10.000 kn više u odnosu na limuzinu. Ista razlika vrijedi i u slučaju ostalih motornih izvedbi.
Tekst: M.N.
Foto: Citroen Hrvatska
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati