Renault Thalia 1.4 16V Expression: Francusko-turska veza
FRANCUSKE marke, a posebno Renault, oduvijek su bile poznate kao rasadište inovacija i pioniri u stvaranju novih klasa. Međutim kad su u pitanju limuzine na osnovi gradskih automobila, Renault je s Thaliom zakasnio koju godinu, ali i jedini stvorio takav model koji se održao do današnjih dana.
Thalia je tipičan primjer kako se radi jeftin proizvod koji donosi čisti profit. U vrijeme dok je budućnost Dacie bila upitna, Renault je posegnuo za Cliom, poigrao se više-manje uspješnom estetskom kirurgijom i stvorio novi automobil namijenjen prvenstveno nerazvijenijim tržištima, gdje kupovna moć diktira stil, a automobili se poput karniša kupuju na metre. A kako je Thalia u nas dostupna i prodaja je solidna, može se zaključiti dovoljno o potencijalima našeg tržišta.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Dizajn u službi prostora
Gotovo tri četvrtine automobila, sve do stražnjeg nosača, dizajnerski je identično gradskom Cliu. Međutim, posljednja četvrtina ruši dojam o francuskoj školi dizajna i otkriva pravu namjenu i porijeklo vozila. Čak niti najnoviji estetski zahvati, koje će prvi zamijetiti vlasnici starijih izvedbi, ne pomažu u skrivanju volumenskog nesklada.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Svima je jasno da je Thalia Clio s «nadoštuklanom» stražnjicom, te da je to učinjeno samo s jednim ciljem, a to je povećati prtljažni prostor, kako bi automobil postao funkcionalniji i pristupačniji obiteljskoj ulozi.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Povišena razina prtljažnika nije najsretnije rješenje, pogotovo s ovakvim svjetlima, ali zato donosi dvostruko veći prtljažnik (Clio 255 l). 510 litara je apsolutni rekord klase, ali i sasvim nepotrebno u ovom slučaju. Pitanje je kome treba automobil niže klase s tolikim prtljažnikom i još k tome tako malim otvorom, kao posljedicom limuzinske koncepcije.
Unutrašnji prostor Thalie posljednjim redizajnom dobiva prepoznatljiv izgled dobiven uzimanjem komponenti s novog Clia. Nova ploča s instrumentima prva upada u oči, a tu su i osjetno kvalitetniji materijali tapecirunga i sjedala.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Mnogi vlasnici Clia kažu da Thalia ima lošiju kvalietu, međutim za takvo što nema povoda. Dvobojna tvrda plastika nigdje ne zijeva i ne javlja se iritirajućim zvukovima pri vožnji neravninama. Ergonomija i prostranost su na zavidnoj razini, a zasmetati može tek smještanje el. podizača na poklopce zvučnika.
Motor i vozne osobine
Ponuda motora i nakon redizajna ostaje ista. Testnu Thaliju pokretao je 1.4 16V benzinski motor. 98 KS maksimalne snage ne susreće se često u ovako nastrojenim automobilima. Popularnije su jeftinije i štedljivije izvedbe što ovako motoriziranu Thaliu čini svojevrsnim kuriozitetom u svojoj klasi.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Najbolji dokaz je naš doživljaj s autoceste gdje nas je vozač oronulog Porschea 924 gledao pogledom primata kada smo ga prolazili u našoj neuglednoj limuzini. Pomoći mu nije mogao niti suvenir u obliku opanka ovješen na retrovizor, koji se nazirao iza CD medija. Sa suzama u očima i psovkama tužno je gledao Thalijinu stražnjicu i osjećao kako mu se ego topi. Da, ovako motorizirana Thalia sa 186 km/h maksimalne brzine i ubrzanjem do 100 km/h u 11,2 sekunde iza sebe ostavlja daleko veće i skuplje igrače.
Da bi se iz motora izvukao maksimum držanje u režimu visokih okretaja je pravilo broj 1. Primjerice, za održavanje 90 km/h na ravnoj cesti potrebno je barem 2.800 o/min, pod uvjetom da je cesta ravna. Istina, s težom nogom na gasu potrošnja raste na dvoznamenkastu vrijednost. Tako je u gradskim uvjetima bez problema iznosila 11 litara, što je gotovo dvostruko više od 6,5 litara izmjerenih na otvorenoj cesti. U tom slučaju buka postaje izražena, kao posljedica ne suviše bogate zvučne izolacije.
Kliknite na fotografiju za istu većih dimenzija
Serijski se isporučuje pet-stupanjski ručni mjenjač čiji prijenosni omjeri u potpunosti odgovaraju mogućnostima motora. Nešto dulji hod mjenjača i ne baš uzorna preciznost u ovom slučaju nisu ključni, pogotovo uzmemo li u obzir cijenu automobila. Kočnice posao odrađuju korektno, čak i bez ABS za koji je potrebno doplatiti oko 3.500 kn.
Ovjes Thalije je mekan i pruža uzornu udobnost čak i na duljim putovanjima. Karoserijske izmjene rezultirale su pomicanjem težišta što se odražava na dinamičku stabilnost. Stoga vozač treba pri promjenama smjera pozorno pratiti ponašanje vozila i biti spreman na pojavu preupravljanja, bez obzira što se radi o automobilu s prednjim pogonom.
Zaključak
Thalia je u suštini vrlo jeftin automobil, koji kada se podvuče crta ipak ima više dobrih strana. Idealan izbor za mlađe obitelji, upravo je Thalia, koja nudi dovoljno prostora za cijelu obitelj i njenu prtljagu, a pri tome nije veliko financijsko opterećenje.
Testirani primjerak s potentnim 1.4 16V motorom i bogatim Expression paketom opreme stoji 85.100 kn, a pridodamo li dodatnu opremu, cijena se penje na konačnih 94.900 kn. Uzmemo li u obzir konkurenciju, Thalia se cijenom nalazi u zlatnoj sredini. Njen najžešći rival dolazi iz istog koncerna, a to je Dacia Logan, po mnogima najpametnija kupnja u klasi.
I na kraju jedan dobronamjerni savjet. Vidite li ostvarenje snova upravo u ovom automobilu, naša preporuka je odabir najslabije izvedbe s kojom ćete do kraja srezati troškove nabave i održavanja, a tek minimalno izgubiti na performansama.
>>Ostale fotografije možete pogledati ovdje.
>>Detaljan pregled modela možete naći ovdje.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati