Važne informacije prilikom izrade internet stranice
AKO svoj sadržaj, usluge ili proizvode želite reklamirati ili nuditi na internetu, potrebna vam je dobro organizirana i kvalitetna web stranica. Proces izrade web stranice nije sasvim jednostavan, a ovo su informacije koje trebate znati prije nego se upustite u tu avanturu.
Ako krenete u izradu web stranice bez dobro osmišljenoga plana, lako je moguće da ćete se izgubiti i stvoriti stranicu koja je nedovoljno organizirana, nejasna (loš UX), doima se neprofesionalnom ili jednostavno ne ispunjava namjenu koju ste zamislili. Ovaj je problem posebno čest kod ljudi koji se odluče sami upustiti u izradu web stranice, a da s time nemaju ranijega iskustva ili ne angažiraju profesionalce.
Upravo iz tog razloga, kod pouzdanih i kvalitetnih web development agencija adekvatna i detaljna razrada projekta je početna faza razvoja, gdje se sakupljaju sve informacije od klijenta kroz set jedinstvenih pitanja strukturiranih u jednostavnim i kratkim upitnicima. Navedeno je najvažniji dio te često i najduži segment same izrade web stranice. Kada se točno zna što klijent želi, kako želi da to izgleda u praksi, koje funkcionalnosti mora imati web stranica te kako mora biti strukturirana (linkovi, kategorije itd.) - samo programiranje je zapravo lakši dio posla.
Koji CMS odabrati?
S tehničke strane, jednako je važno odabrati adekvatan CMS sustav – odnosno ''platformu'' na kojoj je bazirana web stranica. Zasigurno ste čuli za Wordpress, daleko najpopularniji i besplatni open-source CMS sustav, koji je iznimno fleksibilan i relativno jednostavan za održavanje, dok se za ecommerce rješenja nerijetko preporučuje i Woocommerce. Naravno, postoje i drugi CMS sustavi ili custom rješenje krojeno po mjeri i želji klijenta.
Tko su vaši klijenti?
Kako bi web stranica bila uspješna, morate poznavati želje i navike vaših sadašnjih i budućih klijenata. Što žele, odnosno s kakvim se izazovima bore? Kakav sadržaj traže? Kako će tražiti taj sadržaj? Kome je sve dostupan? Važno je da istražite tržište na koje plasirate svoje proizvode i, naravno, imate na umu da se kupci i njihove navike mijenjaju. Ključno je da držite korak s tim promjenama i da je sadržaj na vašoj web stranici uvijek svjež i aktualan.
Sigurno ćete u tom procesu trebati podršku stručnjaka
Bez obzira na to što se izrada web stranice ponekad predstavlja kao jednostavan pothvat, ako želite kvalitetan i profesionalan dizajn te sadržaj prilagođen vašim potrebama i da to sve ima glavu i rep s tehničke strane, najbolje je tražiti pomoć profesionalaca. Njihovo iskustvo, oko za dizajn i stručnost u internetskoj komunikaciji i programiranju je najbolji jamac da će vaša stranica biti optimalan izvor novih klijenata i uspješnoga poslovanja. Veliki broj zadovoljnih klijenata ima upravo DWIZARDS Web Development agencija.
Pazite na cijenu
Prije nego se odlučite za određenu tvrtku za izradu web stranice, raspitajte se o cijenama. Tržište je raznovrsno, a takve su i cijene, pa je najbolje da ne žurite s odabirom nego potražite nekoga tko razumije vaše želje i može ih ostvariti, a da pritom ostanete unutar vašega budžeta! Savjet - uvijek surađujte s onima koji vas više slušaju, a manje pričaju svoju priču o sebi i tome kako su divni i predivni.
Zaboravite na ponude izrade web stranica za 1.500 do 5.000 kuna. Budite uvjereni, u tom ćete slučaju dobiti mačka u vreći, a to znamo zato što nam se nerijetko jave nezadovoljni klijenti, koji su na vlastitom iskustvu shvatili da je za kvalitetnu web stranicu ipak potrebno nešto i uložiti.
GDPR
Ne zaboravite na ovo nužno zlo današnjeg interneta. Hrpa pravnih informacija koje - budimo iskreni - većina i ne čita, te tehnička optimizacija i prilagodba kolačića, raznih privola i logova samo poskupljuje čitav proces izrade web stranice, a sve zato što su neki u manjini svjesno zloupotrebljavali privatnost korisnika ili prodavali baze korisnika.
Na račun toga imamo to što imamo i moramo se toga pridržavati, stoga segment GDPR-a je jako bitan i ne smijete ga zanemariti, jer potencijalne kazne su velike.
Dizajn
Kad potencijalni kupac, odnosno korisnik "sleti" na vašu web stranicu, prvo što će vidjeti je kako je ona dizajnirana, a zatim će krenuti u pretraživanje sadržaja. Važno je da je stranica pregledna, dobro organizirana i da se lako koristi. Ako želite da vaša stranica ostavlja dojam profesionalnosti, onda bi bilo najbolje da njenu izradu prepustite stručnjacima. Ne možemo to dovoljno naglasiti.
Također, optimizacija stranice za pregled i korištenje na mobilnim uređajima danas je standard te zapravo je važnije kakav je UX i kakav dojam stranica ostavlja preko mobitela u odnosu na desktop prikaz, jer većina korisnika zapravo koristi mobilne uređaje za surfanje internetom. Koliko je to važno pokazao je i Google, koji je od prošle godine stranice počeo rangirati prema kvaliteti responzivnosti (optimizaciji za pregled stranice preko mobilnih uređaja).
Izrada traje
Izrada web stranice traje! To znači da je nećete dobiti gotovu za par dana, jer je ipak riječ o procesu i timskom radu u kojem sudjeluju back end i front end developeri, često i dizajner, pa još contern writer te project manager. Svatko od njih ima vrlo važnu ulogu u kreiranju web stranice i svaki od njih čini jednu kariku, zbog koje je konačan lanac nepobjediv.
Kad se web stranica učini gotovom, potrebno je još proći period testiranja na osobnom računalu, tabletu i mobitelu, a tu su onda i naknadne prilagodbe i korekcije prema zahtjevima klijenta – sve do konačnog puštanja u produkciju.
Posvetite se sadržaju
Konačno, ako želite privući i zadržati klijente, važno je da vaša web stranica prati trendove. Savjetujemo vam da često objavljujete novi sadržaj, prilagođavate njezine značajke za internetske tražilice, ali da pritom poboljšavate i iskustvo korištenja. Ne pišite za strojeve, pišite za ljude, odnosno vaše potencijalne kupce koje trebate impresionirati.
bi Vas mogao zanimati
Uvjetima korištenja i Pravilima o privatnosti