Misija Hamilton
Foto: AFP
JEDNOM je mudar čovjek pitao koja je razlika između nule i milijuna. Nakon što je umjesto odgovora dobio šutnju, rekao je ovako:
"Pa, ako od milijuna oduzmete nulu, dobit ćete milijun. Dakle, razlika je točno milijun. A sad, znate li koja je razlika između jednog i dva milijuna"
Poučeni tom lekcijom, gotovo svi su u jedan glas povikali kako je razlika milijun. A mudrac se široko osmjehnuo i rekao:
"E pa nije! Naime, sve što možete kupiti s milijunom novaca, možete i s dva. Tako da, razlika će nastati samo u Vama, a ne u brojkama!"
Možda ne na taj način, ali sasvim sigurno, tu lekciju poznaje i Lewis Hamilton. Na kraju ove sezone, istječe mu ugovor s McLarenom. Već su neko vrijeme svi puni priča o tome gdje će Hamilton voziti sljedeće godine i hoće li uopće dalje od Wokinga u Engleskoj gdje je McLarenovo sjedište?
Nakon što mu je manager bio otac Anthony koji je "dobio nogu" s tog posla, usluge managementa je preuzela agencija XIX Entertainment. Priča se kako traže novi ugovor na pet godina, vrijedan 100 milijuna funti. Ima tu i nekoliko članaka, za koje sam mišljenja kako su tu da nasmiju javnost, a ne zato što su oni istinska Hamiltonova želja. Recimo, jedan članak kaže kako Lewis želi u svoje vlasništvo sve originalne trofeje koje je osvojio, a ne samo vjerne kopije.
Malo ozbiljnije, prisjetimo se da je Lewis Hamilton trkač u F1. Godine 2008. osvojio je naslov svjetskog prvaka. I ne, neću "popiti" priču kako se on samo želi jurcati bolidom F1 po stazama svijeta, po mogućnosti, za što veće honorare. Kroz čitavu karijeru, pokazuje nam kako je on klasični primjer staromodnog trkača koji samo želi pobjeđivati. I, ako sutra Marussiapokaže kako ima najbrži bolid ili barem najveći potencijal, uvjeren sam da bi Hamilton želio otići ondje.
I nema tu mjesta sentimentalnim pričama. Primjerice, Hamilton je u McLarenu od svoje 13. godine. Super je to podatak, ali nemojmo vjerovati kako je tamo zbog uvjerenja u bolje sutra. Ipak će biti kako je član "srebrnih strijela" samo zato što su uglavnom proizvodili bolide spremne za osvajanje naslova svjetskog prvaka. Treba li nam za to bolji dokaz od nedavne izjave šefa momčadi, Martina Witmarsha, kako u momčadi uopće ne razmišljaju o potencijalnom Hamiltonovu odlasku. Samo pokušavaju biti što je moguće brži.
Uvjeren sam da bi Lewis sutra potpisao ugovor na recimo 94 milijuna, samo ako mu zauzvrat netko može garantirati konstantno brz bolid za vrijeme trajanja ugovora. U tom slučaju, ovu potencijalnu razliku od šest milijuna bi ionako namaknuo kroz bonuse, sponzore – i svi sretni, vuk bi bio sit, a jarići na broju.
Sljedeća je činjenica kako od kraja srpnja, još od VN Mađarske, McLaren Mercedes proizvodi upravo takve bolide. Njegov timski kolega, Jenson Button, kao i on sam, u zadnje su vrijeme toliko brzi da ostavljaju otvorene borbe samo za drugo mjesto.
Ako tako nastave do kraja sezone, Hamilton će vrlo vjerojatno produžiti suradnju s McLarenom. A ako posrnu, proporcionalno veličini štete iz Hamiltonove perspektive, on će odvagnuti i mogućnost prelaska u neku drugu momčad, bio to Mercedes o kojem se posljednjih dana glasno priča, ili neka druga.
S druge strane, u ovom se trenutku ne mogu sjetiti niti jednog F1 prvaka u posljednjih nekoliko decenija koji je od prvog do posljednjeg metra svoje karijere odvezao u samo jednoj momčadi. Štoviše, tako nije samo u Formuli 1, nego i u sportu općenito.
To nas vodi do zaključka kako niti Lewis Hamilton vrlo vjerojatno neće čitavu karijeru provesti u McLarenu. Mišljenja sam da će otići, ali ne još i ne sad. U svakom slučaju, niti jednu niti drugu varijantu nećemo vidjeti toliko dugo dok McLaren bude letio ovako kao u posljednjih pet tjedana – u to sam siguran.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati