Milanovićeva vlada zbog političkih obračuna izmislila novu aferu oko Pelješkog mosta
Foto: Hina
FRANCUSKI konzultanti iz STTE konzorcija i dalje prikupljaju sve potrebne informacije kako bi preporučili najbolje rješenje za povezivanje krajnjeg juga Hrvatske. U igri je 11 razvojnih opcija, među kojima su Pelješki most, koridor kroz Neum, povezivanje trajektima...
> Pismo francuskih konzultanata Europskoj komisiji
Iščitava se to iz pisma kojeg je Index dobio na uvid, a kojeg je Daniel Grande, direktor ovog projekta u STTE-u, poslao Danielu Hachezu, šefu Ureda za financije Europske komisije. Pismo također rasvjetljava političku manipulaciju koju je vlada Zorana Milanovića pokušala provesti putem Jutarnjeg lista.
Ta je tiskovina, naime, objavila da je HDZ-ov župan Dubrovačko-neretvanski Nikola Dobroslavić izvršio politički pritisak na Europsku komisiju, te da je zbog toga rok predaje predstudije izvodljivosti prometnog spajanja odgođen do 1. studenog. Studija je izvorno trebala biti predana do 21. rujna.
Navodni pritisak koji je Dobroslavić izvršio na EK svodi se na pismo koje je poslao Joseu Manuelu Barrosu, a u kojem se navode zaključci sa skupa "Prometno povezivanje i regionalni status Dubrovačko-neretvanske županije” koji je krajem kolovoza održan u Dubrovniku.
Na tom su skupu bili prisutni i predstavnici francuske konzultantske firme. U pismu koje je STTE poslao Hachezu jasno se navodi da prezentirani zaključci iz Dobroslavićevog pisma s njima nemaju veze, jer su na skupu sudjelovali isključivo kao promatrači.
Studija kasni jer nisu stigle sve informacije
No, također se navodi i da će predstudija izvodljivosti biti predana sa zakašnjenjem zato što još nisu dobili sve potrebne informacije od svih zainteresiranih strana. Francuzi ne navode eksplicitno jesu li im nužne informacije uskratili predstavnici hrvatskih ili BiH vlasti. Ono o čemu nema govora su bilo kakve tenzije na relaciji Hrvatska - Europska komisija.
Također, francuski konzultanti navode da je za izradu predstudije potrebna suradnja državnih i lokalnih vlasti, kako u Hrvatskoj, tako i u BiH. U tom kontekstu, navodi se u pismu, skup koji je Dobroslavić održao u Dubrovniku bio im je od velike koristi.
"Za vrijeme i nakon sastanka 28. kolovoza u Dubrovniku dobili smo jedinstvenu šansu da uspostavimo profesionalne odnose s regionalnim i lokalnim vlastima u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Ovo je rezultiralo dogovaranjem brojnih sastanaka na kojima smo skupljali podatke i konzultacijama s raznim uredima i agencijama u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, kao i s predstavnicima Dubrovnika, Trpnja, Orebića, Korčule, Stona i Neuma. Podaci prikupljeni na ovim sastancima bit će vrlo vrijedni u izradi konačnih zaključaka. Izuzetno cijenimo podršku Dubrovačko-neretvanske županije i ostalih navedenih entiteta u prikupljanju podataka za predstudiju", stoji u pismu francuskih konzultanata, a koje je na zahtjev iz Europske komisije proslijeđeno i svim sudionicima Dobroslavićevog skupa u Dubrovniku.
Demantirani Milanović i Hajdaš Dončić
Jasno su na taj način demantirane tvrdnje ministra prometa Siniše Hajdaša Dončića i premijera Zorana Milanovića, koji su javnost uvjeravali da je Dubrovačko-neretvanska županija svojim petljanjem nanijela štetu projektu prometnog povezivanja krajnjeg juga Hrvatske.
Hajdaš Dončić je, naime, putem medija poručivao "različitim piskaralima" da puste Ministarstvo prometa da u miru obavi svoj posao. Milanović se na ovu "aferu", koja sada izgleda kao da je u Banskim dvorima nepotrebno prenapuhana za potrebe još jednog politikantskog obračuna s HDZ-om, osvrnuo u Saboru, kada je podnosio svoj izvještaj o stanju nacije.
"Ne pisati pisma", otvoreno je poručio Milanović, pozvavši sve zainteresirane da odluke vezane za temu prometnog povezivanja prepuste stručnim konzultantima. "Za par godina do Dubrovnika ćemo putovati drugačije nego danas. A kako će se putovati, pričekajmo još koji tjedan. Kao i za neke druge stvari. Tko se zadnji smije, uopće se ne smije", kazao je Milanović tom prilikom.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati