Instagram od danas uvodi opciju "Vaš algoritam" za kontrolu sadržaja
INSTAGRAM korisnicima predaje dio kontrole nad sadržajem koji vide na svojoj naslovnici. Popularna društvena mreža lansirala je novu značajku pod nazivom "Vaš algoritam" ("Your Algorithm"), koja je od danas dostupna u kartici "Reels", a omogućuje korisnicima da utječu na prikazani sadržaj i prilagode ga vlastitim željama, piše ABC News.
Kako funkcionira nova opcija?
Korisnici mogu otići na karticu "Reels" i u gornjem desnom kutu kliknuti na novu ikonu koja prikazuje dvije linije sa srcima. Time se otvara osobna nadzorna ploča s popisom glavnih interesa, temeljenih na sadržaju s kojim najčešće stupaju u interakciju. Na toj ploči korisnici mogu označiti koji sadržaj žele viđati češće, a koji rjeđe.
Više kontrole za bolje iskustvo
Tessa Lyons, potpredsjednica proizvoda u Instagramu, objasnila je novost u ekskluzivnom intervjuu za "Good Morning America". "Koristimo umjetnu inteligenciju kako bismo saželi vaše interese na temelju vaše aktivnosti", rekla je. "A ako pogriješimo, možete te interese ukloniti iz svog algoritma."
"Mogućnost da nam to izravno kažete kako bismo mogli reagirati u stvarnom vremenu, mislim da će poboljšati njihovo iskustvo na Instagramu", dodala je Lyons. "Ovo je jedan od načina da nam date povratne informacije o onome što vidite na Reelsima, što može utjecati na Reelse koje ćete vidjeti ubuduće. Mislim da će ljudi zaista uživati u toj razini kontrole i prilagodbe."
Važan korak za transparentnost
Lance Ulanhoff, urednik popularne tehnološke web stranice TechRadar, istaknuo je važnost ovog poteza za razumijevanje algoritma od strane korisnika. "Algoritmi su na neki način u središtu ovih platformi društvenih medija. Oni su možda najvažniji i najmanje shvaćen dio za većinu potrošača", rekao je Ulanhoff. "Stoga je ovo vrlo velik korak gdje jedna tvrtka otvara tu priču i dopušta ljudima da shvate što to zapravo jest i što im znači."
Što slijedi?
U objavi na blogu Instagrama navodi se da nova značajka omogućuje korisnicima da "vide svoje glavne interese", "prilagode svoje postavke" i "podijele svoj algoritam" - odnosno objave svoje interese na svom Instagram Storyju za pratitelje.
"Instagram predvodi u davanju veće kontrole, kako bi vaši Reelsi bili relevantni i stvoreni za vas. Počinjemo s karticom Reels, a uskoro planiramo ovu mogućnost uvesti i na Explore te na druga mjesta u aplikaciji", stoji u objavi. "Još smo na početku ovog putovanja te ćemo s vremenom nastaviti usavršavati i poboljšavati iskustvo."