NAPOKON SE SJETILI Barišićevo ministarstvo želi što prije "osuvremeniti informatiku u školama"
Foto: Index, Hina
MINISTARSTVO OBRAZOVANJA objavilo je danas na stranicama priopćenje u kojemu stoji da će unaprijediti nastavu informatike u osnovnim i srednjim školama. Radi li se ovdje o revoluciji u hrvatskom obrazovnom sustavu? Uskoro ćemo saznati.
Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti:
"Pokreću aktivnosti
Ministarstvo znanosti i obrazovanja pokrenulo je aktivnosti s ciljem unaprjeđenja nastave informatike u osnovnim i srednjim školama.
Ministarstvo će napraviti temeljitu analizu postojećeg stanja s obzirom na broj nastavnika, satnicu, opremljenost informatičkih kabineta te perspektivama za osuvremenjivanje nastave informatike u osnovnim i srednjim školama.
Postojeći nastavni planovi su zastarjeli
Kako su postojeći nastavni planovi i programi za predmet informatike zastarjeli, Ministarstvo će preispitati mogućnost što skorijeg uvođenja novih nastavnih planova i programa koji bi bili prilagođeni standardima današnjice.
Prema važećem Nastavnome planu i programu za osnovnu školu koji je donesen 2006., nastava informatike u osnovnoj školi provodi se kao izborni predmet od 5. do 8. razreda, odnosno kao izvannastavna aktivnost od 1. do 4. razreda.
U gimnazijskim programima informatika se provodi kao redoviti predmet: u trajanju od dva sata tjedno u općoj i sportskoj gimnaziji u prvome razredu; u trajanju od dva sata tjedno u klasičnoj i jezičnoj gimnaziji u drugome razredu; u trajanju od dva sata tjedno u prirodoslovno-matematičkoj gimnaziji od prvoga do četvrtoga razreda; u trajanju od dva sata tjedno u tehničkoj gimnaziji od prvoga do trećega razreda pod nazivom Računalstvo, uz dodatne izborne satove u različitim ponuđenim modulima.
Nastavnim planom i programom izborne nastave iz predmeta informatika za II., III. i IV. razred opće gimnazije iz 2015. godine, predviđeno je 70 nastavnih sati informatike za II. i III. razred te 64 nastavna sata za maturante. Nastava informatike u strukovnim školama ovisi o vrsti strukovnoga programa, a provodi se kao računalstvo u struci.
Svjesni važnosti STEM-a
Obrazovna politika svjesna je važnosti i potrebe unapređivanja STEM područja na svim razinama obrazovanja, uključujući i nastavu informatike.
Unaprjeđivanje nastave informatike provodit će se osuvremenjivanjem nastavnoga plana i programa/predmetnoga kurikuluma informatike, osnaživanjem učitelja/nastavnika u programima kontinuiranoga profesionalnog razvoja, opremanjem škola za provedbu informatike u skladu s najrazvijenijim obrazovnim sustavima, poticanjem daljnjeg uključivanja učitelja/nastavnika u programe međunarodne razmjene u cilju stjecanja kompetencija i razmjene iskustava vezanih uz STEM područja te pripremu primjerenih digitalnih obrazovnih sadržaja.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja u predstojećem razdoblju intenzivno će pristupiti svim navedenim aktivnostima s ciljem unaprjeđenja nastave informatike u osnovnim i srednjim školama."
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati