OPERNE KUĆE I SIMFONIJSKI ORKESTRI U FINANCIJSKIM TEŠKOĆAMA
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tenoru Placidu Domingu, koji inače uvijek dupkom napuni Metropolitan operu, to nije uspjelo ove jeseni. L
Operne kuće u Chicagu i San Franciscu odustale su od planova za dvije nove opere u sljedećoj sezoni, a 123 godine stari simfonijski orkestar u San Joseu objavio je prošlog mjeseca stečaj.
Oslabljeno gospodarstvo uzrokuje financijske poteškoće mnogih američkih opernih kuća i orkestara, što se ogleda u lošijoj i sporijoj prodaji ulaznica, padu broja pretplata i sponzora te potkresanim programima.
´Zaista se radi o gospodarstvu´, kaže Jack McAuliffe, potpredsjednik američke udruge simfonijskih orkestara, njujorške neprofitne udruge koja zastupa većinu od američkih 1800 orkestara.
Glasnogovornik Metropolitana Francois Giuliani se slaže: ´Prodaja karata je usporena - vjerojatno zbog gospodarske situacije i njezinog utjecaja na turizam´.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Carnegie Hall se približava broju posjetitelja od prošle godine, ali gledatelji duže čekaju s kupnjom karata.
Opera u Houstonu, gdje poznata sopranistica Renee Fleming pjeva u Verdijevoj ´Traviati´ otpustila je 14 službenika i smanjila broj predstava. Opera u San Franciscu već je zadužena sa 7,7 milijuna dolara pa je otkazala dvije skupe planirane produkcije.
Opera u Chicagu, koja broji 14 uzastopnih rasprodanih sezona, ove godine ima prosječnu popunjenost od 94 posto. Zbog priprema za 50. jubilarnu sezonu 2004./05. morala je u sljedećoj godini odustati od novih produkcija Berliozove opere ´Benvenuto Cellini´ i Montemezzijeve ´L´Amore di Tre Re´, koje su zamijenjene standardnim, jeftinijim i popularnijim djelima.
Teškoće su počele u sezoni 2001./02., kad su mnogi veliki orkestri objavili gubitke, uglavnom zbog teškoća u prikupljanju sredstava iz privatnih i državnih izvora. Donatori su pod pritiskom kretanja na burzi, a zaklade su također vezane uz tržište. Operne kuće su se našle u svakodnevnoj borbi za prodaju ulaznica i ne postižu planiranu prodaju pretplata, tvrdi Marc Scorca, predsjednik washingtonske udruge 117 opernih kuća ´Opera America´.
Iako se posjećenost klasičnih koncerata i opera smanjila poslije terorističkih napada 11. rujna, snaga glazbe pomogla je u olakšavanju posljedica napada. Publika je pohrlila na koncerte poput rujanske premijere ´On the Transmigration of Souls´ Johna Adamsa u izvedbi Njujorške filharmonije - sjećanje na žrtve, preživjele i heroje terorističkih napada.
S druge strane, alternativna glazbena scena pokušava unijeti dašak svježine. U New Yorku, 30 svjetski poznatih pijanista ove sezone svira u malim prostorima, kao što je sinagoga na Lower East Side.
Seriju koncerata pod nazivom ´Rock Hotel PianoFest´ pokrenuo je Chris Williamson, poznat po organizaciji koncerata pop izvođača kao što su Metallica, Guns ´N´ Roses i Madonna. Karte se prodaju po 10 dolara, a koncerti su često rasprodani.
Operne kuće u Chicagu i San Franciscu odustale su od planova za dvije nove opere u sljedećoj sezoni, a 123 godine stari simfonijski orkestar u San Joseu objavio je prošlog mjeseca stečaj.
Oslabljeno gospodarstvo uzrokuje financijske poteškoće mnogih američkih opernih kuća i orkestara, što se ogleda u lošijoj i sporijoj prodaji ulaznica, padu broja pretplata i sponzora te potkresanim programima.
´Zaista se radi o gospodarstvu´, kaže Jack McAuliffe, potpredsjednik američke udruge simfonijskih orkestara, njujorške neprofitne udruge koja zastupa većinu od američkih 1800 orkestara.
Glasnogovornik Metropolitana Francois Giuliani se slaže: ´Prodaja karata je usporena - vjerojatno zbog gospodarske situacije i njezinog utjecaja na turizam´.
Carnegie Hall se približava broju posjetitelja od prošle godine, ali gledatelji duže čekaju s kupnjom karata.
Opera u Houstonu, gdje poznata sopranistica Renee Fleming pjeva u Verdijevoj ´Traviati´ otpustila je 14 službenika i smanjila broj predstava. Opera u San Franciscu već je zadužena sa 7,7 milijuna dolara pa je otkazala dvije skupe planirane produkcije.
Opera u Chicagu, koja broji 14 uzastopnih rasprodanih sezona, ove godine ima prosječnu popunjenost od 94 posto. Zbog priprema za 50. jubilarnu sezonu 2004./05. morala je u sljedećoj godini odustati od novih produkcija Berliozove opere ´Benvenuto Cellini´ i Montemezzijeve ´L´Amore di Tre Re´, koje su zamijenjene standardnim, jeftinijim i popularnijim djelima.
Teškoće su počele u sezoni 2001./02., kad su mnogi veliki orkestri objavili gubitke, uglavnom zbog teškoća u prikupljanju sredstava iz privatnih i državnih izvora. Donatori su pod pritiskom kretanja na burzi, a zaklade su također vezane uz tržište. Operne kuće su se našle u svakodnevnoj borbi za prodaju ulaznica i ne postižu planiranu prodaju pretplata, tvrdi Marc Scorca, predsjednik washingtonske udruge 117 opernih kuća ´Opera America´.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Iako se posjećenost klasičnih koncerata i opera smanjila poslije terorističkih napada 11. rujna, snaga glazbe pomogla je u olakšavanju posljedica napada. Publika je pohrlila na koncerte poput rujanske premijere ´On the Transmigration of Souls´ Johna Adamsa u izvedbi Njujorške filharmonije - sjećanje na žrtve, preživjele i heroje terorističkih napada.
S druge strane, alternativna glazbena scena pokušava unijeti dašak svježine. U New Yorku, 30 svjetski poznatih pijanista ove sezone svira u malim prostorima, kao što je sinagoga na Lower East Side.
Seriju koncerata pod nazivom ´Rock Hotel PianoFest´ pokrenuo je Chris Williamson, poznat po organizaciji koncerata pop izvođača kao što su Metallica, Guns ´N´ Roses i Madonna. Karte se prodaju po 10 dolara, a koncerti su često rasprodani.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati