Tko je čovjek koji stoji iza hrvatskih i europskih brendova parfema?

Tko je čovjek koji stoji iza hrvatskih i europskih brendova parfema?

Foto: Privatna arhiva

SVE o parfemskoj industriji otkriva vam parfumer Tomislav Vrbanec.

Kako se rodila ideja o pokretanju Hrvatske Parfemske Kuće? Vlasnik ste i Europske Parfemske Kuće, te tvornice parfema?

Ideja o pokretanju Hrvatske Parfemske Kuće rodila se iz potrebe tržišta, a savršeno se uklopila u poslovni plan Europske Parfemske Kuće koja već dugi niz godina aktivno djeluje na tržištu Europske Unije. 
 
Kompletna ideja o pokretanju parfemskih kuća pokazala se vrlo učinkovitom, jer su nas ljudi odlično prihvatili na svih tržištima. Pružamo pregršt informacija o parfemskoj industriji i industriji mirisa općenito, a svima onima koji žele pokrenuti vlastite brendova parfema pomažemo na sve moguće načine. 
 
Iskreno se nadam da će i Hrvatska Parfemska Kuća biti odlično prihvaćena u Hrvatskoj, jer na tržištu jednostavno nedostaje onih pravih i istinitih informacija.
 
Mislite li da ima potrebe u Hrvatskoj za Parfemskom Kućom?
 
Itekako! Kao što sam napomenuo, na tržištu nedostaje informacija o parfemskoj industriji. Vrlo često ljudi dolaze u zabludu vezanu uz mirise, a pogotovo uz parfeme. Cilj Hrvatske Parfemske Kuće je informiranje šire mase o mirisnoj industriji i to u vrlo jednostavnoj i razumljivoj formi.
 
 
Što je potrebno da bi se pokrenula takva vrsta posla te proizvodnja? Što biste savjetovali mladim ljudima koji žele pokrenuti vlastiti posao?
 
Najvažnije od svega jest da volite to što radite! U ovom poslu nema radnog vremena, klijenti su uvijek na prvom mjestu, a česta putovanja su nezaobilazna. Ulaganja u proizvodnju mirisa, konkretno parfema su ogromna. Ali ako vjerujete u sebe, ako radite 24/7 i ako ne radite samo i isključivo radi stjecanja dobiti, ovaj posao je san snova. Osobno uživam u njemu, a pogotovo kada su u pitanju zahtjevni klijenti za koje je potrebno kreirati posebnu parfemsku recepturu. To najviše volim!
 
Mladi ljudi u Hrvatskoj možda ni sami ne znaju koji potencijal imaju. Zbog negativne poslovne klime koja je trenutno prisutna, često ne vide sebe u poslovnom svjetu u Hrvatskoj. Međutim, Hrvatska je dio Europske Unije i mora im biti jasno da se sa svojim poslovanjem nikako ne smiju fokusirati samo na hrvatsko tržište. Jasna vizija širenja poslovanja na tržište EU mora im biti prioritet. Problem je u tome što vrlo rijetko ili uopće ne nalaze podršku obitelji i okoline. 
 
Jeste li kreirali inozemne brendove? Koliko ste parfemskih receptura do sada kreirali?
 
Najveći broj klijenata imamo u Francuskoj, zatim slijedi Njemačka i Velika Britanija. Preostali udio u portfelju drže klijenti iz ostalih zemalja članica EU. Prošle godine počeli smo suradnju sa klijentima iz SAD-a, tako da očekujemo razvoj poslovanja i na tom tržištu. Naravno, imamo i klijente iz Hrvatske.
 
Kao Master Parfumer, do današnjeg dana sudjelovao sam u kreiranju preko 23.000 jedinstvenih parfemskih receptura. Obzirom da nam se posao vrlo brzo širi i imamo preko 5.000 klijenata za koje proizvodimo vlastiti brend parfema, vrlo često nam se događa da klijenti naručuju proizvodnju cijelih kolekcija koje mogu u svojoj ponudi sadržavati i preko 20 vrsta parfema. Međutim, u našoj tvrtci radi još 7 Senior i 3 Junior parfumera, koji također imaju vlastite parfemske kreacije i klijente. Ukupno naš cjelokupni tim parfumera ima oko 360.000 jedinstvenih parfemskih receptura.
 
Prodaja parfema svake godine raste sve više. Kakvo je stanje u Hrvatskoj?
 
Parfemska industrija u svijetu svake godine bilježi ogromne pomake prema naprijed. Pričamo o industriji čiji se promet bilježi u milijardama eura. 
 
U Hrvatskoj situacija nije nimalo loša. Ako pogledamo statistiku, možemo vrlo lako izračunati koliko se prometa na godišnjoj razini ostvari prodajom samo parfema. Hrvatska ima oko 4 milijuna stanovnika. Ako uzmemo u obzir da oko 500.000 ljudi koristi brendirane mirise, te ih kupuje 2-3 puta godišnje, dolazimo do godišnjeg prometa od oko 60 milijuna kuna. Pritom nismo uzeli u obzir sve ostale proizvode koji u sebi sadrže mirise. 
 
 
Mogu li mali brendovi parfema preuzeti tržište poznatim brendovima? 
 
Naravno! Naime, na svjetskoj parfemskoj sceni brendirani parfemi bilježe pad prometa, dok sve popularniji postaju mali brendovi koji su odlično prihvaćeni na tržištu. Iskreno me vrlo veseli da su ljudi napokon počeli shvaćati da cijene parfema na tržištu nisu realne. Ovdje mislim da svjetsko tržište parfema, ne samo na hrvatsko.
 
Hrvatski vlasnici brendova ili oni koji će to tek postati imaju ogromno tržište na raspolaganju. O mogućnostima plasmana da i ne govorim. Uzmimo za primjer XY brend parfema u nastajanju kojeg je osmislila osoba iz Hrvatske. Moramo si postaviti samo nekoliko jednostavnih pitanja i sve će vam biti jasno. Svi ljudi danas koriste neku vrstu mirisa na dnevnoj razini, bilo da su u pitanju parfemi, dezedoransi, mirisi za kuću, a da ne pričam o toaletno-kozmetičkim proizvodima poput šampona, gelova za tuširanje i krema u kojima se također nalaze mirisi. E sada, zašto bi netko kupio XY hrvatski brend za 250 kn, a ne brendirani miris za 700 kn iako hrvatski XY brend sadrži kvalitetnije sastojke od brendiranog mirisa? Mislim da odgovor na to pitanje proizlazi sam od sebe, a to je dobro odrađen marketing. Ako hrvatski proizvođač promišljeno radi na razvoju svog XY brenda i zadrži kvalitetu proizvoda, tada će ga potrošaći prepoznati, te mu dati priliku i kupiti njegov brend parfema. 
 
Mogao bi na ovu temu pričati satima, a svima koji imaju želju lansirati svoj brend parfema na tržište, mogu nam se obratiti na info@cph.eu.hr. Na raspolaganju će imati kompletni tim Hrvatske Parfemske Kuće koji će im pomoći u stvaranju kompletnog brenda - od ideje do realizacije.
 
Koliko je teško biti i parfumer i menadžer, te uskladiti poslovno s privatnim? 
 
Kada radite ono što volite i kada radite sa ciljem da napravite nešto što nikada nitko nije, tada vam posao ne predstavlja opterećenje. Posao ne shvaćate kao posao, već je od dio vaše svakodnevice kojoj se u potpunosti predate. 
 
Uvijek, ali uvijek nađem vremena za obitelj i prijatelje. Ipak svi mi moramo biti svjesni da su oni temelj naših života.  Pošto puno putujem, često mi se zna dogoditi da ni sam neznam u kojem gradu se budim. Pokušavam biti dostupan svom timu 24/7/365. Imam tu sreću da sam okružen sa zaista profesionalnim timom ljudi i bez njih ne bi mogao biti na „toliko mjesta odjednom“. Poštujem i cijenim njihov rad, a svi međusobno komuniciramo vrlo opušteno. Hrvatski mentalitet vođenja poslovanja u pojedinim tvrtkama još je uvijek krut. Pošto sam rodom iz Hrvatske, trebalo mi je vremena da shvatim da jedino na taj način komuniciranja sa svojim zaposlenicima možete postići zadovoljstvo i kreativnost tima. Međutim, situacija se polako mijenja i samo je pitanje vremena kada će poslodavci shvatiti da radnik nije samo radnik, već da je partner poslodavcu sa kojim zajedničkim snagama stvaraju nešto posebno.
 
Sigurna sam da ste zainteresirali mnoge koji čitaju ovaj intervju. Kako Vas ljudi mogu kontaktirati?
 
Bilo bi mi iznimno drago ako smo pobudili ideje i dali čitateljima teme za razmišljanje. Svatko tko ima ambicije lansirati svoj vlastiti brend parfema, može najprije pogledati sve detalje na našoj internetskoj stranici. Također, za sve upite dostupni smo na e-mail adresi: info@cph.eu.hr. Hrvatska Parfemska Kuća ima odličan tim sa sjedištem u Hrvatskoj i siguran sam da će potencijalni klijentima dobiti sve informacije u najkraćem mogućem roku.
 
 
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?