Dossier Lokomotiva: Kako se financira klub "bez sponzora, navijača i transfera"?

Foto: Damir Krajac / Cropix

INDEX je pokušao istražiti kako se financira klub koji nema navijača ni sponzora, a sve najbolje igrače ustupa zagrebačkom Dinamu u zamjenu za nikad objelodanjene iznose.

Trenutno u redovima NK Lokomotive igra čak 16 igrača nekadašnjih igrača Dinama, redom Dominik Picak, Filip Mrzljak, Tomislav Barbarić, Leonard Mesarić, Ante Puljić, Mario Musa, Karlo Bručić, Mate Maleš, Domagoj Pavičić, Domagoj Antolić, Goran Zakarić, Ivan Peko, Mario Šitum, Filip Mihaljević, Andrej Kramarić, Filip Škvorc. Svi oni u Lokomotivu stigli su iz Maksimira i dok je dobar dio pod ugovorom s Modrima, njih nekolicina stigla je u statusu slobodnog igrača i njihovu godišnju plaću pokrivaju Lokosi. Samo osam igrača iz aktualnog kadra, Ivan Boras, Marko Pjaca, Tomislav Martinac, Lamin Samanteh, Ivan Stilinović, Igor Lovrić, Darijan Zarkov, Dinko Trebotić u klub nisu stigli iz Maksimira. Samateh je kupljen, Trebotić je kao slobodan igrač stigao iz Hajduka, dok su Ivan Boras i Marko Pjaca produkti omladinske škola.

Iz Dinama u četiri godine stiglo 36 igrača

Iz Dinama je u posljednje četiri godine u Lokomotivu stiglo 35 igrača (Šime Vrsaljko, Mario Musa, Emiljano Vila, Ivan Kelava, Denis Cerovec, Ivor Horvat, Dominik Picak, Petar Franjić, Ivan Mršić, Matija Jankulica, Domagoj Antolić, Milan Kraljević, Ilija Sivonjić, Frano Mlinar, Mislav Komorski, Mate Maleš, Dodo, Josip Čalušić, Karlo Brucić, Arijan Ademi, Andrej Kramarić, Filip Vukić, Matko Bahan, Borna Vinčić, Mario Šitum, Leonard Mesarić, Filip Mrzjlak, Tomislav Barbarić, Gordan Zakarić, Filip Mihaljević, Filip Škvorc, Ivan Peko, Ante Puljić, Mathias Chago, Domagoj Pavićić.) Veliki dio njih vratio se u Dinamo, neperspektivnima su pokazana izlazna vrata, a ostatak i dalje strpljivo čeka svoju priliku.

Sponzori kao pro forma


Činjenica je kako posljednjih godina svi hrvatski prvoligaši imaju problema sa prikupljanjem sponzora, međutim oni NK Lokomotive su u najmanju ruku beznačajni kada govorimo o financijskoj koristi. Radi se o niskobudžetnim firmama koje sigurno ne mogu ponuditi bogate sponzorske ugovore. Za reklamu daju "sitniš" s kojim se ne mogu pokriti ni najosnovnije obveze, a koje osim održavanja nogometnih infrastruktura, uključuju brigu za trenere i preko 200-njak juniora, kadeta, pionira i mlađih selekcija kluba. Sponzori NK Lokomotiva u ovom trenutku su Puma, TRANS AUTO d.o.o, KIK tekstil - diskont, Špina Saloni keramike i sanitarija, PH Oktal Pharma, Weider nutrition for Champs te ABC Toner. Pohvalno, ali smiješno u kontekstu prikazivanja istih kao pristojnog kolača proračuna.

Visine transfera igrača u Dinamo obavijene velom tajne

Otkako se natječu u elitnom hrvatskom nogometnom razredu, NK Lokomotiva prema javnosti dostupnim podacima nije zaradila prodajom nijednog jedinog igrača, štoviše kupila je tri, ukupno "potrošivši" više od pola milijuna eura. Prema Transfermarktu u sezoni 2010/2011. u redove Lokosa stigao je Lamine Samanteh za 70 tisuća eura. Sezonu ranije Lokomotiva je kupila Dalibora Pandžu iz Sarajeva te Gheorgea Andronica iz Zimbrua za ukupno 500-njak tisuća eura. S druge strane jasno je kako se u konstantnoj razmjeni igrača s Dinamom neki prelazi predstavljaju kao transferi, međutim nikada nisu objelodanjene brojke nijednog takvog transfera.

Navijačka baza ne postoji

Kao što je poznato, Lokomotiva svoje domaće susrete igra na maksimirskom stadionu, čija je posjećenost upravo tragična, daleko najmanja u elitnom hrvatskom nogometnom razredu. Lokomotivu je u 13 ovosezonskih susreta na Maksimiru gledalo ukupno 7600 ljudi, a da nije bilo dvoboja s Hajdukom(3500), ta brojka pala bi na četiri tisuće u 12 susreta. Najmanje bilo ih je u 19. i 21. kolu u susretima protiv Cibalije i Splita, kada se na maksimirskim tribinama okupilo jedva 200 gledatelja. U tri navrata Lokose je gledalo 250 ljudi, u dva navrata 300, jednom 350 i 400, dvaput 500 te jednom 600 kada su igrali protiv Dinama. U prosjeku sramotnih 584, gledatelja. Bez Dinama i Hajduka ta brojka pada na 318 po susretu. Čak i Split, odnosno zaprešićki Inter imaju dvaput veću posjećenost. A kaže se da klub bez navijača ne može opstati...

Na kojin način se financira NK Lokomotiva?

U sljedećem nastavku pročitajte kako...

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara