Tko će održati "brand" kada se Ivica oprosti?
Foto: Cropix / N. Dugi
SVAKE godine, evo, već devetu u nizu, pitanje je isto. Je li Snježna kraljica obijesni tulum ili vrhunski sportski spektakl? Istina se skriva u obje konstrukcije. Mnogi se na Sljeme penju zbog "platinastog" statusa i luksuza vip šatora koji nakon prolaska tutnjajućeg "krda" savršeno projiciraju sliku hrvatske elite, dok njezini članovi u džepove trpaju preostale butelje vina i boce whiskeyja. Hranu je već teže spustiti s brda, pa završi u smeću. Dok zemlju potresa kriza kojoj se ne nazire kraj, zvuči logičnim da mnogi postavljaju pitanje zašto grad umjesto u bolničke, ulaže u krevete za smještaj skijaša, u jednom od najskupljih zagrebačkih hotela. Tko nam, međutim, jamči da bi Milan Bandić, veliki zaljubljenik u svjetske slalomaše, tu lovu dao za bolnice, a ne za neki novi, prigradski "Montjuic" za svrhe kampanje?
U organizaciji Snježne kraljice Grad Zagreb sudjeluje, prema onome što podastiru javnosti, 4,5 milijuna kuna. Nije puno, ako je zaista toliko. Nije problem kada Grad uloži u utrku koja šalje sliku u 22 zemlje svijeta i ima najveću gledanost u Svjetskom kupu, već boli kada nam se povećaju računi za vodu, jer Bandić kontra svih meteoroloških parametara, zapovjedi stvaranje snijega na plus deset. Odgađale su se mnoge trke u Svjetskom kupu, ali nikad ona hrvatska, iako više snijega i leda imamo u hladnjacima nego na brdima.
U kalendaru do 2017. godine
"Hejteri" će uvijek hejtati ono što je svojevrsni homage obitelji Kostelić, no loše bolnice i sustav kanalizacije nisu pravi argument. Ono što bi zemlja koja ima, brojkom, cijela TRI skijaša, trebala učiniti je vratiti skijanje običnim ljudima. Onima koji zbog Snježne kraljice ne mogu uživati u sljemenskim stazama, niti do njih doći, jer je žičara u podnožju zatvorena daleke 2007. godine. Kada bi se produžila skijaška sezona povrh hrvatske metropole, onda bismo mogli prihvatiti riječi organizatora da je utrka Svjetskog kupa na Sljemenu veliki dobitak za ljubitelje skijanja u Zagrebu i okolici. Svjestan je toga i Vedran Pavlek, direktor saveza i jedan od ključnih ljudi za opstanak Snježne kraljice. Zato će u svom mandatu, koji ne traje još dugo, morati promisliti i o istinskim ljubiteljima sporta i njihovim potrebama, a one ne svode na paljenje baklji i tanjur graha na Krumpirištu.
Nema dileme da je Crveni spust brand po kojem nas prepoznaju. No, da bi brand opstao, neće biti dovoljno izložiti olimpijske kolajne Ivice i Janice. Plan je da utrka "nadživi" i Ivicu Kostelića, zbog kojeg će mnogi u nedjelju put Sljemena.
"Bili bismo ludi da ukinemo takav brand! U kalendaru smo do 2017. godine, nadam se i duže, jer u Svjetski kup teško se vratiti kada jednom odustaneš", jasan je Pavlek dok govori o planovima.
Osim Kostelića i izdašnog nagradnog fonda, brand o kojem Pavlek govori stvorili su navijači. Oni obični građani s početka priče. Oni koji pamte obećanja i žele skijati na Sljemenu, barem u pristojnim uvjetima.
>>> SLIKA SA SLJEMENA IDE U 22 ZEMLJE SVIJETA
>>> OPŠIRNIJE UOČI UTRKE: ŠTO SU INDEXU REKLE NAJBOLJE SVJETSKE SLALOMAŠICE
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati