FORMULA 1

Kako su luđak, hrabra odluka i kiša režirali prvu F1 pobjedu Schumacherovog vodonoše

Kako su luđak, hrabra odluka i kiša režirali prvu F1 pobjedu Schumacherovog vodonoše
Foto: Screenshot

MALO JE karijera u Formuli 1 kao što je bila ona Rubensa Barrichella.

Po nekima je to bila najlakša karijera u povijesti, a po drugima najteža ili, ako hoćete, najnesretnija. Sjajni Brazilac imao je izuzetan peh ili, ako hoćete, izuzetnu nesreću da je u svojim najboljim godinama za momčadskog kolegu imao baš Michaela Schumachera.

U vozačkom smislu Barrichello je Schumiju u Ferrariju bio vodonoša. Klasični pješak koji je služio kao potpora teškoj artiljeriji u vidu genijalnog Nijemca koji je potpuno privatizirao čitavu Scuderiju. Nekoliko puta je to potvrdio i sam Barrichello, koji je rekao da je sa Schumacherom imao dobar odnos, ali ništa više od toga.

"Nikad nije ponudio neki savjet pa ga ja nisam ni tražio. Momčad mu je uvijek bila potpuno podređena i često sam imao osjećaj da je ta momčad zapravo njegova", rekao je jednom Barrichello.

Sennina smrt ga od princa pretvorila u kralja

Rubens je na leđima u karijeri imao i golema očekivanja brazilske javnosti budući da je nakon tragične pogibije Ayrtona Senne u Imoli 1994. godine iz princa brazilskog motosporta odmah preimenovan u kralja. Senna je bio u naponu snage dok se Barrichello probijao u Formulu 1 i uzeo ga je pod svoje mentorstvo. No nakon što je Ayrton otišao, bilo je jasno da Barrichello neće krenuti njegovim stopama. Devedesete je provodio uglavnom u slabim momčadima pa je 2000. godine došao u Ferrari. Znao je koja ga ondje uloga čeka i prihvatio ju je, stoga je svaku pobjedu emotivno proživljavao. Nije ih bilo puno, samo 11, a prvu je proslavio na Velikoj nagradi Njemačke u Hockenheimu prije točno 20 godina.

Tko zna koliko bi je još čekao da nije bilo jednog kišnog popodneva, jedne hrabre odluke i jednog neopravdanog otkaza u Mercedesovoj tvornici, zbog čega je izvjesni Robert Sehli odlučio istrčati na stazu kako bi skrenuo pozornost na svoj slučaj.

Uoči te 11. utrke Svjetskog prvenstva 2000. godine poredak je izgledao ovako - vodeći je bio Michael Schumacher s 56 bodova, šest više od Davida Coultharda i osam više od Mikke Häkkinena. Ferrariji i Mercedesi pobijedili su na svih deset utrka sezone, a u kvalifikacijama je najbrži bio Coulthard s gotovo sekundom i pol ispred Schumachera i trećeplasiranog Giancarla Fisichelle. Barrichello je odradio grozne kvalifikacije i zauzeo je 18. mjesto na startu s gotovo četiri sekunde zaostatka.

Da će utrka biti čudna vidjelo se već u prvom zavoju kad se Fisichella zabio u Schumachera i oba vozača morala su odustati. Häkkinen se u prvom zavoju probio sa četvrtog na prvo mjesto, a apsolutno najbolji start odradio je upravo Rubens Barrichello koji je u prvom krugu s 18. skočio na deseto mjesto. Brazilac je startao s malo goriva jer je išao na taktiku dva zaustavljanja pa je lagan i brz do 15. kruga stigao čak do treće pozicije.

Häkkinen imao 22 sekunde prednosti

Baš je on bio prvi vozač koji je ušao u boks. Bilo je to u 17. krugu u vrijeme kad je Häkkinen počeo stvarati prednost pred Coulthardom i sve je izgledalo kao da će Mercedes uzeti prva dva mjesta budući da je Coulthard imao 22 sekunde prednosti ispred trećeplasiranog Jarna Trullija. Barrichello nije bio ni na mapi.

I tako bi vjerojatno bilo da u 25. krugu čovjek u prozirnoj kabanici nije počeo tumarati kraj jednog od najbržih dijelova staze. Revoltirani Robert Sehli iz prvog dijela teksta preskočio je ogradu, izbjegao pažnji zaštitara i pretrčao je stazu dok su prema njemu s više od 200 kilometara na sat jurili bolidi. Sehli je svoju akciju planirao izvesti i ranije u Francuskoj, ali su ga na stazi zaustavili - fotografi. Želio je ući na stazu prije početka ove utrke, ali su ga zaustavili zaštitari koji su ga ispustili iz vida. Čekajući pravi trenutak Sehli je izašao na stazu, podigao ruku i šetao po stazi. Osim što se borio za svoja prava i protestirao protiv otkaza u Mercedesu, Sehli je Barrichellu trasirao put do pobjede.

Na stazu je odmah izašao safety car, što je bio znak svim bolidima da uđu u bokseve. Dva kruga su zaštitari naganjali Sehlija po stazi pokušavajući ga uhvatiti, a dok su oni muku mučili s uljezom na stazi, bolidi su ušli u bokseve. Sehli je uhvaćen u 27. krugu, a safety car je na stazi bio još dva kruga, nakon čega se povukao. Samo dva kruga kasnije Alesi i Diniz su završili u ogradi i safety car je opet izašao budući da je staza bila puna dijelova bolida te se zadržao do 31. kruga.

Počela kiša

Häkkinen je i dalje bio vodeći, ali je u 33. krugu na jednom dijelu staze počela padati kiša. Momčadi su vagale trebaju li ulaziti u bokseve ili ne, a do 39. kruga u njih su ušli svi vozači osim Barrichella. Brazilac je na jednom dijelu staze imao problema s komunikacijom s boksevima pa se nije dobro čuo sa svojima, ali je odlučio ostati na stazi.

"Slickovi su dosta dobro držali i na mokrim dijelovima i na kraju smo se sporazumjeli i odlučio sam ostati na stazi. Shvatio sam da je ovo moja prilika za pobjedu i nisam je želio propustiti", prepričao je kasnije Barrichello.

Nakon što su svi osim njega zamijenili gume, šest krugova prije kraja poredak je izgledao ovako: 1. Barrichello, 2. Häkkinen, 3. Frentzen, 4. Salo… U pretposljednjem krugu kiša se pretvorila u pljusak, ali Barrichello se nije dao smesti. Do tad je već imao 11,5 sekundi prednosti ispred Häkkinena i mogao si je dozvoliti sporiju vožnju u preostala dva kruga.

"U jednom zavoju sam skoro izletio. Ništa više nisam vidio, ali dobro je ispalo", rekao je.

U cilj je ušao sa sedam i pol sekundi prednosti ispred Finca, čiji je momčadski kolega David Coulthard zauzeo treće mjesto. Mercedes je tako propustio osvojiti prva dva mjesta i morao se zadovoljiti drugim i trećim. Barrichello nakon utrke nije skrivao oduševljenje, ali nije ni zaboravio čovjeka zbog kojeg je bio vozač kakav je bio.

Pobjedu posvetio Senni

"Posvećujem ovu pobjedu čovjeku na nebesima, Ayrtonu. Godine 1984. on mi je promijenio život i tek tada sam postao pravi vozač utrka. Pratio sam ga i on je pratio mene, slušao me i ja sam slušao njega. Jako puno mi je pomogao i ovo je pravi trenutak za posvetu. Kad je on otišao, mnogi su mene neopravdano stavili na njegovo mjesto. Nekima se to svidjelo, a mnogima nije pa sam malo zbunjen. Nema nikoga kome je Rubens samo ok. Ili me volite ili me ne volite, nema sredine", kazao je Barrichello.

I dok je on slavio svoju pobjedu i posvećivao je Senni, 47-godišnji Francuz Robert Sehli sjedio je u policijskoj stanici u Hockenheimu. Optužen je i kažnjen zbog općeopasne radnje i neovlaštenog upadanja na privatan posjed te je kažnjen s 800 eura. Iako mu to nije bila inicijalna namjera, njegov potez izravno je utjecao na ishod utrke budući da su u trenutku njegovog upadanja na stazu Mercedesi bili vodeći i na kraju su izgubili utrku.

"Jako mi je žao što su Häkkinen i Coulthard zbog mene izgubili utrku. To zaista nisam želio, a nisam imao ni pojma da vode u tom trenutku. Veliki sam fan Formule 1, a osobito McLaren-Mercedesa i ispričavam im se", rekao je Sehli nakon utrke.

No njegov potez urodio je plodom. Sehli je u Mercedesu radio 22 godine kada je bio prebačen na posao koji nije mogao dobro obavljati zbog zdravstvenih problema. Dobio je otkaz i onda se odlučio na očajnički potez kako bi skrenuo pozornost na sebe. Dobio je podršku javnosti i tužio je Mercedes te je krajem 2000. godine dobio presudu prema kojoj mu je Mercedes morao isplatiti 91.000 franaka odštete. Podržao ga je čak i Mercedesov šef Norbert Hauge, koji je njegov otkaz opisao kao skandalozan.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara