Esport

Kako su Luka Perković i G2 Esports izgubili finale svjetskog prvenstva u LoL-u

Kako su Luka Perković i G2 Esports izgubili finale svjetskog prvenstva u LoL-u
Foto: Riot Games

KINESKI prvak FunPlus Phoenix je u nedjelju s 3:0 deklasirao G2 Esports Luke "Perkza" Perkovića u finalu svjetskog prvenstva u League of Legendsu te tako pregazio snove europske publike da će se trofej prvaka svijeta vratiti u Europu. Većina analitičara je vjerovala kako će G2 Esports na kraju izaći kao pobjednik, bilo je i onih koji su zagovarali pobjedu kineske ekipe, ali gotovo nitko nije vjerovao da će G2 izgubiti 3:0. 

Otkud tolika nada da će G2 Esports osvojiti svjetsko?

Nakon što je prošle godine G2 Esports ušao među najbolje četiri ekipe svijeta, protivno svim očekivanjima, Luka "Perkz" Perković se odlučio na promjene u ekipi. Igrač kojeg je želio dovesti bio je vezan ugovorom pa se odlučio na radikalan potez. On je promijenio poziciju i otišao na bot, doveo je Slovenca Mihaela "Mikyxa" Mehlea za svog partnera, a svoju je poziciju prepustio Dancu Rasmusu "Capsu" Wintheru, igraču najvećeg rivala Fnatica, koji je prošle godine u finalu svjetskog prvenstva doživio težak poraz od kineskog Invictus Gaminga. 

"Znao sam da smo Wunder, Jankos i ja najbolji na svojim pozicijama, doveo sam dvojicu igrača za koje sam smatrao da su mi potrebni da osvojimo Worlds", rekao je tada Perkz. Poučeni iskustvom, mnogi su sumnjali u novi europski supertim, ali ubrzo su Kraljevi Europe ponovno zasjeli na svoj tron, i to bez ikakvih problema i osvojili Mid-Season Invitational te tako postali prva ekipa sa Zapada kojoj je to pošlo za rukom. U ovom sastavu G2 Esports nikada nije izgubio seriju na tri dobivene, a dvaput su pobjeđivali notorni SKT T1 i Fakera. 

Sjajnim igrama G2 Esportsa rasla su očekivanja fanova, ali i njihov broj. G2 Esports nije samo bio daleko najjača europske ekipa ove godine već i najzabavnija, najkreativnija, ali i najomraženija. Igrači su samouvjereni i pomalo drski, ne boje se zafrkavati na vlastiti i tuđi račun, baš kao što to radi vlasnik organizacije i čitava organizacija na svojim službenim kanalima. U mlakom esportu u kojem igrači često vrte jedne te iste izjave prije mečeva, nakon pobjeda i poraza, G2 Esports je u startu bio drugačiji, a to je oslikavao i karakter igrača. 

Kada su potvrdili dominaciju u Europi, sve oči su bile uprte u svjetsko prvenstvo. To je razlog okupljanja ove ekipe, to je bio glavni i jedini cilj i pali su na korak do njega. G2 Esports nije igrao perfektan turnir, ali pobijedili su sve tri korejske ekipe na putu do finala, američku nadu Cloud9, ali Kinezi su opet bili prejaki. Kao i godinu prije kada je u finalu u Južnoj Koreji stradao Fnatic 3:0. Nada navijača i hajp koji se digao oko G2 Esportsa djelomično je nošen sjajnim marketingom organizacije, dijelom odličnim i osebujnim pojedincima, dijelom sjajnim igrama koje su pokazivali tijekom cijele godine, a dijelom i tolikim čekanjem europskih fanova da njihov predstavnik zauzme svjetski tron. I hajp je bio potpuno opravdan.

Krah u finalu protiv Kineza

Međutim, u finalu ih je dočekao FunPlus Phoenix, tim koji je osvojio kinesko prvenstvo (LPL), vjerojatno najjaču ligu svijeta. Perkz je sam priznao da su ponekad gledali LPL, ali uglavnom mečeve Invictus Gaminga, ekipe koja je svjetsku titulu uzela prošle godine. FPX je sjajna ekipa, to nikada nije bilo sporno, ali koliko su zapravo dobri je ono što je iznenadilo G2 Esports. Nakon poraza igrači su bili složni u izjavama na društvenim mrežama, kao i trener, da je FPX bio bolje pripremljen za draft, da su igrači igrali preciznije i da je na kraju slavila bolja ekipa. 

Kako se svjetsko prvenstvo igralo u Europi, tako su timovi ostali vježbati ovdje. Trener G2 Esportsa Fabian "GrabbZ" Lohmann priznao je kako mu je žao što na pripreme nisu išli u Južnu Koreju ili Kinu jer kada su ekipe iz tih zemalja došle u Europu, G2 Esports je shvatio koliko su dobre, odnosno koliko su bolje od njih. Zbog ranije spomenutog hajpa, svi su nekako više pozornosti obraćali na G2 Esports, pa čak i to da su oni izgubili finale, a ne da je pobijedio FPX, iako su i oni imali jednaku želju za pobjedom i okupili se kao ekipa iz istog razloga kao i Kraljevi Europe. Ipak, natjecanje se igralo u Europi, a ponekad je zaista teško pratiti što se događa u Kini i Koreji.

FPX je pokazao da je bolja ekipa i jednako želi pobjedu

Jedan od najzaslužnijih za uspjeh kineske ekipe je njihov mid igrač Kim "Doinb" Tae-sang koji ima nešto drugačiji stil igranja. Nakon pobjede je rekao da je već razmišljao o tome da se umirovi, iako ima tek 22 godine, ali žena mu je rekla da vjeruje u sebe. U jednom trenutku Doinb je bio spreman odustati od svega, a danas je svjetski prvak. Kada udariš dno, spreman si na sve da ti se to više nikad ne bi dogodilo. 

Najboljim igračem finala proglašen je Gao "Tian" Tian-Liang, igrač koji je u sva tri meča igrao istog heroja Lee Sina. Diktirao je tempo igre i bio korak ispred G2 Esportsa. Marcin "Jankos" Jankowski, najbolji jungler Europe, za Tiana nije imao odgovor kao ni ostatak njegove ekipe. Perkz i Mikyx, zvani najboljim botom čitavog Zapada, nisu uspjeli stvoriti pritisak na svoje protivnike.

Štoviše, G2 izvan prvog meča, prednost je vrlo teško stvarao bilo gdje, dok su Kinezi vukli poteze. Lin "Lwx" Wei-Xiang postao je prvi igrač bez smrti u finalu svjetskog prvenstva. Agresivni i mehanički sjajni individualci iz G2 Esportsa u tri meča nisu uspjeli pronaći Lwxa, o kojem se do finala jedva i govorilo. Svi načini na koje su Perkz i društvo dotad lomili protivnike bili su neučinkoviti. Možda su u posljednjem meču mogli i više riskirati. Jednostavno nije išlo.

Hejteri jedva dočekali pad Kraljeva Europe

Nakon poraza, najave G2 Esportsa i igrača o tome da će pregaziti FPX u finalu izgledale su loše. Neki su rekli da je upravo ta samouvjerenost i drskost G2 koštala pobjede. Podcijenili su sjajnu ekipu i na kraju izgubili. Ipak, to je potpuno pogrešno. Prije finala europskog prvenstva u LoL-u u Ateni imao sam priliku razgovarati s Carlosom "oceloteom" Rodriguezom, vlasnikom G2 Esportsa te sam ga pitao kako se osjeća kada izgleda da se njegova ekipa zafrkava prije i poslije mečeva, kada djeluju neozbiljni. Evo što je rekao: "Daju sve od sebe. Ljudi se na različite načine nose sa stresnim situacijama. Oni su jedna od najboljih ekipa pod pritiskom u zahtjevnim situacijama. Ne postoji jedan put do uspjeha i misao da ćeš uspjeti samo ako budeš ozbiljan. Puno je puteva do uspjeha, zašto bi biznismen uvijek trebao biti ozbiljan? Hoće li ga to uvijek učiniti uspješnijim?"

Sličan je odgovor imao i Perkz prije nekoliko mjeseci u Zagrebu. Svatko tko je ikada pratio G2 Esports zna koliko je ovaj Worlds njima bio važan. Uopće pomisliti da nisu dali sve od sebe je nebulozno. Nekada ni to nije dovoljno. Kao u slučaju svake velike ekipe i svakog velikog brenda, G2 Esports volite ili volite mrziti. Hejteri su jedva dočekali pokopati G2 nakon poraza, ali ubrzo je uslijedio odgovor iz organizacije. Carlos je rekao da je kroz njegovu organizaciju prošlo oko 350 igrača i da nikad nije vidio takvu petorku, ekipu, način na koji rade, zabavljaju se i smiju. GrabbZ je također imao poruku za sve: "Nastavit ćemo se zabavljati. Ostat ćemo drski. Zabavljat ćemo svoje fanove. I dalje ćemo davati sve od sebe. Doći ćemo po taj trofej 2020."

Kada vlasnik organizacije pred kamerom ponavlja izjave svoje ekipe o osvajanju Worldsa i na pitanje što očekuje FPX u finalu, dok ga šminkaju u klauna, govori samo jednu stvar - G2 Esports je dosljedan sebi i odgonetnuli su "veliku tajnu" esporta. Bez sadržaja za fanove, direktne komunikacije s njima, šala na vlastiti račun i stiska ruke boljoj ekipi nakon poraza, i najbolji tim na svijetu vrijedi višestruko manje. Esport je šou.

I najveći gube finala, a Perkz je svakako jedan od njih

Što se Perkza tiče, ponovno je bilo teško gledati ga na rubu suza dok se opraštao s ekipom od pariške publike. Na konferencije za medije poslije meča nije se pojavio jer mu nije bilo dobro. Svoju je izjavu dao na Twitteru: "Dali smo sve od sebe, jednostavno su bili bolji u pripremi i igri. Vidimo se iduće godine." Uvijek je teško nakon poraza u velikim mečevima, ali oni su neizbježni. Napredak koji je Perkz pokazao kroz ovu godinu sa svojom ekipom je nevjerojatan, a sada im je FPX pokazao u kojem smjeru još trebaju napredovati. Zbog jedne izgubljene serije u čitavoj godini omalovažavati najuspješnijeg igrača na Zapadu je nešto čime se bave samo najveći internetski trolovi. Ne, nije odigrao najbolju seriju u životu. Da, radio je pogreške i donosio neke pogrešne odluke. To jednostavno znači biti čovjek. 

Ili ga volite ili ga mrzite, baš kao i čitavi G2. Njegova je kvaliteta neosporna i jedan je od najboljih igrača svijeta. Izgubio je finale, ali isto tako je dosad pobjeđivao u njih sedam. Svi su veliki sportaši i esportaši gubili finala. Veliki Alessandro Del Piero čak pet, jedno finale više izgubio je i Arjen Robben, a možda i najveći svih vremena, nevjerojatni Lionel Messi čak devet, legendarni LeBron James je gubio šest finala NBA lige. Da biste bilo što uopće osvojili morate biti sposobni doći do finala, a onda nekad i izgubiti. 

Kraj Worldsa znači i kraj sezone. Stvaranjem League of Legends European Championshipa (iz EU LCS-a) i sjajnim G2 Esportsom, League of Legends je u Europi praktički na vrhuncu. Atraktivan, zanimljiv, sa sjajnim pričama i odličnom produkcijom. Svojom prisutnošću i marketingom G2 je pomaknuo granice što su primijetile i druge organizacije te počele slijediti primjer ili razvijati svoj novi put. To je budućnost esporta bez obzira o kojoj se igri radi. Izjave "igrali smo loše, vratit ćemo se jači" više neće biti dovoljne, kao ni sponzorski natpisi na dresovima igrača. Vrijeme je za novi iskorak. Madriđanin Carlos jednom je prilikom rekao kako će G2 postati Real Madrid esporta. Nekoliko godina kasnije, nikada nije bio bliže tome. Pitajte ljude za Real, ili ga volite, ili ga volite mrziti.

Riot Games ponovno priredio odličan šou

Svjetsko prvenstvo u League of Legendsu ponovno je oborilo rekorde gledanosti. U prosjeku je mečeve pratilo više od milijun istovremenih gledatelja. Rekord je postavljen u polufinalu između SKT T1 i G2 Esportsa koje je pratilo gotovo četiri milijuna gledatelja, a tek oko 200 tisuća manje uključilo se u veliki finale. Pjesma GIANTS glazbene skupine True Damage, okupljene za ovo svjetsko, od jučer je do danas na YouTubeu pregledana više od 5,4 milijuna puta. Ceremonija otvaranja ponovno je bila spektakularna i League of Legends potpuno zasluženo uživa status najpopularnijeg esporta na svijetu. Idući Worlds će se održati u Kini, FPX će pred domaćom publikom imati priliku braniti titulu.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara