PSG neće produljiti "zlatni ugovor" koji ih je spasio od sankcija
PSG JE OBJAVIO da im je sponzorski ugovor s kompanijom Qatar Tourism Authority istekao te da neće biti produljen, javlja Le Parisien.
Sponzorstvo je trajalo od ljeta 2012. kada je katarski utjecaj jedne druge državne kompanije, Qatar Sports Investments na čelu s trenutnim predsjednikom kluba Nasserom Al-Khelaifijem počeo rasti zahvaljujući milijunskim ulaganjima u pojačanja i činjenici da su postali vlasnici kluba.
Zlatni ugovor
Prvi zadatak Qatar Tourisma, kompanije koja inače promovira tu državu kao atraktivnu turističku destinaciju, bilo je balansiranje financijskih knjiga. Odmah u prvoj godini, vođen Leonardom, PSG je potrošio 107 milijuna eura na 12 igrača, a klub je službeno od sponzorstva tada primao 24 milijuna eura.
Sumnje u financijski fair-play tada su prvi put izašle na vidjelo, a QTA ih je spasio uplatom od 100 milijuna eura. Ugovor QTA-a i PSG-a Le Parisien je nazivao "zlatnim ugovorom", a takve donacije objašnjene su pojmom "nacionalno brendiranje", odnosno promoviranje katarske države u javnosti iako se radi o francuskom klubu. To su opravdali time što je PSG na svake zimske pripreme morao ići u Katar kako bi spremno dočekao nastavak sezone.
Godišnje uplate su nakon toga rasle. 150 milijuna pa 200 milijuna eura dobivao je PSG na račun u svrhu "nacionalnog brendiranja", da bi 2014. ugovor napokon bio ograničen na godišnje uplate do 100 milijuna eura kako bi se izbjeglo izbacivanje iz europskih natjecanja.
Dogovor s Platinijem i Infantinom ih spasio
Football Leaks je prošlog studenoga tvrdio kako je to bio rezultat dogovora s glavnim šefovima UEFA-e u to vrijeme, Platinijem i Infantinom. Ugovor s QTA-om se nastavio i 2016. pa je i produljen do 2019. Ipak, nakon ljeta 2017., kada je PSG potrošio 420 milijuna eura u jednom prijelaznom roku većinom na dolaske Neymara i Mbappea, problemi oko financijskog fair-playa su se ponovno javili.
PSG je 2018. opet prošao bez čvrstih sankcija, ali upozoren je da se njihov ugovor s QTA-om neće smatrati valjanim nakon kraja prošle sezone pa vjerojatno zato i nije došlo do produljenja.
Parižani su se u međuvremenu snašli zahvaljujući svojim vlasnicima. Gubitak sredstava turističke kompanije Katara nadoknadit će dva nova sponzora, Nacionalna banka Katara i Ooredoo, internacionalna telekomunikacijska kompanija sa sjedištem u, pogađate, Dohi.
To znači da će PSG i dalje imati sva moguća sredstva za dovođenje pojačanja u budućnosti.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati