Tko je novi lik u Ferrariju?
SEBASTIANA VETTELA će u Ferrariju sljedeće sezone zamijeniti Carlos Sainz.
Vijest koja je kružila nekoliko dana dobila je potvrdu danas, kad je slavna talijanska momčad i službeno predstavila Španjolca kao svojeg novog vozača za 2021. godinu.
Vettelov odlazak iz Ferrarija pokrenuo je rošade u postavama momčadi pa je Sainz otišao iz McLarena u Ferrari, Ricciardo iz Renaulta u McLaren i francuska momčad je jedina koja još nije popunila roster za sljedeću sezonu, ali - ima vremena. Navodno postoji opcija da Vettel ode baš u Renault, gdje bi mu momčadski kolega trebao biti Esteban Ocon.
Kad je objavljeno da Vettel neće produžiti ugovor s Ferrarijem, pojačale su se stare glasine da bi Lewis Hamilton mogao uzeti njegovo mjesto, ali je Ferrari te priče odmah ugasio i proglasio Sainza svojim novim članom. Taj potez je odličan iz puno razloga.
Kad je 2015. godine došao u Ferrari, od Vettela se očekivalo da će dominaciju iz Red Bulla barem djelomično nastaviti u najslavnijoj momčadi u Formuli 1. No Vettel nije uspio ugroziti Hamiltona i nezadovoljstvo s obje strane polako je raslo. Vettel je Ferrari stajao oko 40 milijuna eura po sezoni, što je bio ogroman novac za ono što je Nijemac vratio Ferrariju, a konačni krah u odnosima započeo je i završio u prošloj sezoni.
Mladi Charles Leclerc trebao je biti odlična podrška četverostrukom svjetskom prvaku, ali je u prvoj godini u F1 prešišao Vettela u svim mogućim kategorijama i nametnuo se kao prvo ime Ferrarija. To se vidjelo i tijekom prošle sezone kad kao da ni u Ferrariju nisu znali kako da se postave prema nominalno prvom vozaču momčadi koji je silom prilika postao drugi. Ferrari je često izgledao kao cirkus, a koliko su odnosi narušeni, vidjelo se u Brazilu kad su se dva Ferrarija sudarila. Iako su Leclerc i Vettel govorili da su u odličnim odnosima, bilo je jasno da Vettelov ego ne može podnijeti novu situaciju u momčadi.
Njegovo odbijanje novog ugovora, koji je zbog koronavirusa, ali i rezultata trebao biti osjetno slabiji, bilo je potvrda da je Ferrari u jako lošem razdoblju i Vettelov odlazak društvu iz Maranella došao je kao naručen. Njegov odlazak značit će znatno olakšanje Ferrarijeva budžeta, što je u vrijeme nezapamćene krize u svijetu sporta, a tako i u Formuli 1, golema stvar.
Ferrari se okrenuo vremenu Michaela Schumachera
Dovođenjem Sainza u momčad Ferrari se okrenuo vremenu Michaela Schumachera. Ovaj potez sad je i službeno gurnuo Leclerca u status prvog vozača koji je u liku Carlosa Sainza dobio vrlo važnu podršku, možda i ključnu za najveće domete. Osim toga, Sainz se u karijeri u Toro Rossou, Renaultu i McLarenu pokazao kao iznimno dobar timski igrač. U prijevodu, Sainz bi Leclercu trebao biti ono što su Rubens Barrichello i Felipe Massa bili Schumacheru. Taktika je jasna - Leclerc je materijal za naslov prvaka, ali ne može sam.
Grafika: Sofascore za IndexSport
Zašto bi Sainz prihvatio titulu drugog vozača na koju Španjolac u karijeri nije naviknuo? Zato što mu je Mattia Binotto sigurno objasnio kako stvari stoje i tko je broj jedan, ali i zato što si Ferrari više ne može dopustiti neobuzdano natjecanje svojih vozača, čega su se prošle godine nagledali za sljedećih deset.
Sin istoimenog oca, dvostrukog svjetskog prvaka u reliju (koji i danas navodno pobjeđuje sina u reli autu), u gotovo svakoj sezoni u Formuli 1 bio je bolji nego godinu ranije. Sainz slovi za najboljeg vozača u gridu koji do svoje 25. godine nije dobio priliku u jednoj od najjačih momčadi. Dosad.
U prvoj sezoni u Toro Rossou bio je 15. u ukupnom poretku. Godinu dana kasnije bio je 12., a 2017. je u bolidu TR-a i Renaulta završio na devetom mjestu. U prvoj punoj sezoni u Renaultu bio je 10., a mjesto u Ferrariju osigurao si je prošle sezone kad je s McLarenom bio na sjajnom šestom mjestu. Čak 13 utrka završio je među bodovima, a u Interlagosu je ostvario najbolji rezultat karijere osvojivši treće mjesto, što mu je bilo ujedno i prvo postolje. Upravo su njegovi rezultati pomogli McLarenu da konačno ostvari pristojnu sezonu.
"Nije on bio dobar samo prošle sezone. Carlos je od početka svoje karijere pokazao da je fantastičan vozač koji napreduje iz godine u godinu i može biti još samo bolji. Pred njim je velika budućnost", rekao je Fernando Alonso nakon što je objavljeno da će Sainz voziti za Ferrari.
Dobar timski igrač
U Formuli 1 se malo toga može tajiti pa su u Maranellu jako dobro znali da je Sainz pozitivan tip koji nije sklon sukobima kojih je, kako smo ranije rekli, Ferrariju dosta. Sainz je od prvog dana u F1 imao strašnu konkurenciju i, da je bio konfliktniji, tko zna gdje bi bio. Toro Rosso je dijelio s Maxom Verstappenom. Ljudi koji bolje poznaju Nizozemca tvrde da je s njim nemoguće igrati i Čovječe, ne ljuti se, a kamoli se utrkivati. No, iako su imali dosta trzavica, Sainz i Verstappen su nekako koegzistirali.
Puno veći problem za Toro Rosso, odnosno Red Bull bio je Carlosov otac koji je smatrao da njegov sin zaslužuje puno više kredita i poštovanja nego što ga je, po njegovu mišljenju, imao. U Renaultu je Sainz zatekao Nicu Hulkenberga, još jednog nezgodnog tipa, ali je i s njim dobro funkcionirao. Konačno, u McLarenu mu je kolega bio Lando Norris s kojim je postao baš veliki prijatelj.
U svim svojim dosadašnjim momčadima Sainz nije bio izričito "broj 2" jer je vozio u momčadima u kojima nije bilo izričito naglašenih zvijezda. Prvi put u karijeri naći će se u situaciji u kojoj će morati voziti kao podrška "važnijem od sebe", ali će istovremeno imati priliku dokazati se kao vozač za najveće domete jer u boljem bolidu još nije sjedio.
Morat će se naviknuti na novu ulogu, ali sama prilika da sjedi u najslavnijem bolidu Formule 1 dovoljna je da zaigra "po pravilima" i jednog dana si otvori put prema borbi za titulu svjetskog prvaka.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati