Tko se krije iza profila sportskih zvijezda na društvenim mrežama i zašto?
SAMO nekoliko sati nakon što je Bruno Fernandes u subotu u utakmici protiv Aston Ville iz jedanaesterca poslao loptu preko grede, pridružio se najnovijem trendu na društvenim mrežama - isprikama nogometaša. Njegov suigrač iz Manchester Uniteda, Jesse Lingard, učinio je isto prije 11 dana, kada je njegovo pogrešno dodavanje donijelo pobjedu Young Boysima u Ligi prvaka, piše BBC.
No bivši nogometaš Uniteda Gary Neville, danas komentator Sky Sportsa, nije impresioniran time te opisuje takve postove sramotnim. "Moraju otpustiti svoje PR osoblje, progovoriti s malo autentičnosti i nastaviti dalje. Svi oni imaju community managere koji stvaraju osobnosti koje ne postoje", napisao je Neville na Twitteru i dodao kako "stručnjaci" za odnose s javnošću koriste kulturu isprike koja zahvaća nogomet kao dimna zavjesa loše nastupe.
BBC Sport ne može provjeriti upravljaju li Lingard ili Fernandes vlastitim računima na društvenim mrežama, no korištenje PR tvrtki među klubovima i nogometašima Premier lige raširena je pojava. Nekoliko minuta nakon što je Manchester City prošle sezone u četvrtfinalu Lige prvaka pobijedio Borussiju iz Dortmunda i izborio polufinale sa PSG-om, na Twitteru Phila Fodena pojavila se poruka s pitanjem upućenim napadaču PSG-a Kylianu Mbappeu: "Jesi li spreman?".
Objava je brzo uklonjena, ali ne prije nego što je imala tisuće interakcija, a dalje su se dijelili njeni screenshotovi. Kasnije je objavljeno da je Foden zbog toga raskinuo suradnju s tvrtkom za menadžment društvenih mreža. Ovakve tvrtke ipak mogu biti korisne igračima i to kao tampon kod zlostavljanja. Prošle sezone engleski je nogomet ušao u četverodnevni bojkot društvenih mreža kako bi ukazao na rasističke i druge uvredljive poruke na online platformama.
Tko onda doista kontrolira javni imidž poznatih nogometaša? Mnogi vrhunski sportaši diljem svijeta koriste usluge tvrtki kako bi iskoristili prednosti i rastuću moć društvenih mreža, osnažili svoje brendove i u konačnici zarađivali.
Stekao globalnu publiku, a uopće ne govori engleski
BBC tako ističe primjer nogometaša koji je stekao brojnu publiku na Twitteru zbog serije zanimljivih objava, ali njegovim profilom zapravo je upravljao stručnjak za društvene mreže, jer igrač uopće nije govorio engleski.
"Igrači koriste medijske agencije za upravljanje svojim profilima na društvenim mrežama jer nisu sasvim spretni u komunikaciji s fanovima. Zato koriste stručnjake koji bolje prenose poruke. Korištenje profesionalaca je korisno, ali može dovesti do gubitka autentičnosti", rekao je jedan stručnjak koji vodi profil premierligaškog nogometaša.
Neville se prvi put okomio na ovaj trend nakon pobjede Engleske nad Albanijom u kvalifikacijama za Europsko prvenstvo u ožujku 2020. godine napisavši: "Čitao sam sinoć neke tvitove engleskih reprezentativaca. Pišu li ti momci sami svoje tvitove? Ne zvuče baš autentično. Prava je šteta što ne uspijevaju uspostaviti osobnu vezu s obožavateljima i medijima. #Independentthinkers".
A nakon spomenutog Fodenova tvita napisao je sljedeće: "Ovdje sam prije nekoliko tjedana spomenuo igrače kojima račune vode razne tvrtke. Momci, vodite vlastite profile! Vaša nezavisna misao i autentičnost su u pitanju. U pitanju je vaš glas, a ne tuđi".
Henderson i Rashford pozitivni primjeri
Iako su Neville i drugi kritizirali igrače zbog načina na koji koriste društvene mreže, nekoliko sadašnjih generacija engleskih nogometaša dobilo je pohvale zbog svoje društvene osviještenosti, poput Jordana Hendersona koji podržava LGBT inkluzivnost te Marcusa Rashforda zbog kampanje o hrani za siromašne. Napadač Manchester Uniteda Cristiano Ronaldo ima 349 milijuna pratitelja na Instagramu, a samo u 12 mjeseci do lipnja 2020. samo na toj platformi zaradio je više od 41 milijun funti. Veliki je to biznis.
BBC navodi kako većina premierligaških klubova potiče svoje igrače da angažiraju stručnjake za upravljanje društvenim mrežama. Novac nije jedini razlog. Zbog popularnosti nekih igrača na društvenim mrežama, neizbježno je da brendovi žele s njima surađivati te će očekivati sponzorirane postove. To donosi element pritiska kako bi se osiguralo ispunjavanje ugovornih obveza, a igračima je onda sigurnije to prepustiti stručnjaku u tom području.
Većina klubova širom Europe ima vlastite medijske timove. Zajedno sa zahtjevom da igrači imaju neku društvenu mrežu to mijenja način na koji se igrači ponašaju na terenu. Čim igrač učini nešto spektakularno na treningu, odmah će pojuriti do najbližeg snimatelja i pitati može li snimke objaviti na svojim profilima na društvenim mrežama. To može izazvati prepirke među suigračima.
Razotkrivanje na dan utakmice
A na dan utakmice možete primijetiti kojim igračima drugi vode računa o profilima. Neki će postovi biti objavljeni tako brzo nakon što je igrač napustio igralište da je jasno kako nije imao vremena pronaći profesionalnu fotografiju i smisliti zanimljiv tekst.
Sam Jordan bio je menadžer društvenih medija u Crystal Palaceu od 2015. do 2019. godine i vidio je kako za to vrijeme raste broj igrača koji koriste usluge stručnjaka za društvene mreže. Jordana su često tražili da agencijama pošalje fotografije s utakmica ili snimke s treninga kako bi ih objavile na profilima svojih klijenata.
"Neki od njih imaju velike ideje o obnovi igračeva brenda i komercijalizaciji gotovo svega što rade. Drugi to više shvaćaju kao alat za interakciju s obožavateljima", rekao je Jordan.
Govoreći o rasističkim i uvredljivim porukama koje igrači primaju, Jordan kaže: "Nisam iznenađen što se neki od njih odluče za taj tampon, pa neki agent to pregleda i nakon toga nitko to više ne vidi".
Jordan kaže da igračima može biti korisno imati stručnjake koji vode profile, ali ponekad se to može činiti neiskrenim. Kaže da je očito da je post objavila treća strana ako je "zaista uglađen i gotovo da nema naznaka osobe koju svaki tjedan gledamo na terenu".
"Svi to rade i svi znaju za to i opet se to događa iz tjedna u tjedan. Ponekad dolazi do situacija poput one kad je Anichebe objavio post u kojem je osim originalnog sadržaja pisalo i 'Možeš li objaviti na Twitteru ovakvo nešto?'. Mislim da je neiskrenost najveći problem. Ponekad nije tako strašno objaviti nešto s pravopisnim pogreškama, nitko na tome neće zamjeriti", rekao je Jordan.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati