Zašto svi, pa i igrači Dinama, obožavaju megapopularni Fortnite

Zašto svi, pa i igrači Dinama, obožavaju megapopularni Fortnite
Foto: Fortnite
 
Fortnite je prvenstveno zamišljen kao co-op sandbox survival igra koju su razvili Epic Games i People Can Fly za većinu danas popularnih platformi. Međutim, rastom popularnosti battle royale žanra u rujnu 2017. izdan je zaseban Fortnite Battle Royale, koji od tada nezaustavljivo raste. Prema posljednjim podacima, Fortnite Battle Royale je najpopularnija igra na platformi Twitch.tv. Privukao je više od 40 milijuna igrača, a istovremeno ga je igralo 3.4 milijuna među kojima i slavni Drake, a kako mi doznajemo popularna je i među nogometašima Dinama. 
 
Uzlet Fortnitea i pad PlayerUnkown's Battlegrounds
 
Fortnite Battle Royal prvi je put hrpu reakcija izazvao kada je iz studija za igre Epic Games komunicirano kako je njihov novi mod inspiriran iznimno popularnim PlayerUnknown's Battlegrounds, igrom koja je popularizirala cijeli battle royale žanr i učinila ga danas jednom od najpopularnijih u industriji. U to vrijeme, popularni PUBG već ruši rekorde na Steamu i po ukupnom broju igrača, ali i broju istovremeno aktivnih igrača. 
 

 
Radnja u obje igre je ista. Cilj je ostati posljednji preživjeli na otoku protiv drugih 99 igrača. Igrači slijeću na otok po kojem traže opremu i pokušavaju pobijediti. Međutim, u Fortniteu postoji više interakcija s okolinom kao i mogućnost gradnje objekata i skloništa što omogućava da dođete praktički bilo gdje na mapi. Igre se razlikuju i grafički, tako je PlayerUnknown's Battlegrounds više na realističnu stranu dok to u Fortniteu nije slučaj. No jedna od ključnih razlika je koliko su igre kvalitetno napravljene i optimizirane za različite platforme. Tu je Fortnite, koji pokreće Unreal Engine 4, i iza kojeg stoji iskusni i renomirani studio, napravio puno bolji posao, iako se zapravo radi o modu postojeće igre. Igrači su se često žalili kako PlayerUnknown's Battlegrounds ima brojne probleme, a mnogi su zbog toga alternativu pronašli upravo u Fortniteu. Posljednja od ključnih razlika je i ona da je Fortnite Battle Royale potpuno besplatan, dok ćete za PlayerUnknown's Battlegrounds morati izdvojiti 29,99 eura. 
 
Screenshot: Steam Charts - pad popularnosti PUBG
 
Svi oni koji su pratili popularnost igara poput PlayerUnknown's Battlegrounds, ali nisu mogli ili htjeli izdvojiti novce, kasnije su dobili priliku okušati se u žanru besplatno pomoću Fortnitea. Igra je više casual, ali na najvišoj razini iznimno je zahtjevna. Mogućnost promjene okoline i gradnje izdvaja je od konkurencije, kao i drugačiji grafički izričaj. Kombinacija faktora i fluidnost igre dali su nevjerojatne rezultate. PlayerUnknown's Battlegrounds tako već dva mjeseca gubi igrače, a Fortniteu popularnost neprestano raste. Nedavno je na Googleovoj tražilici postao popularniji od termina minecraft i bitcoin.
 
Ninja i Drake za rekord
 
Sve veća baza igrača uzrokovala je i rast popularnosti Fortnitea na Twitch.tv platformi, najvećoj platformi za prijenos sadržaja iz video igara i esport turnira. U pravo vrijeme na prvom mjestu pronašao se Ryler "Ninja" Blevins, profesionalni igrač i streamer koji je 2017. potpisao za Luminosity Gaming. Prvo kao Halo igrač, potom H1Z1 i na kraju PlayerUnknown's Battlegrounds. Ninja je osvojio PUBG Gamescom Invitational u timskoj kategoriji iz trećeg lica.
 
Prepoznao je potencijal Fortnitea i počeo ga redovito prenositi na svom kanalu. U rujnu 2017., kada je mod izašao, Ninja je imao 500 tisuća sljedbenika, a taj broj će u narednih šest mjeseci porasti za 250 posto. Sve će kulminirati u ožujku kada će s poznatim reperom Drakeom odigrati nekoliko partija koje će u isto vrijeme pratiti više od 600 tisuća ljudi što je rekordan broj gledatelja za jedan privatni kanal. I prije samog igranja, Drake i Ninja su razmjenjivali tweetove što je poslužilo kao odličan uvod u priču. Uz to, na njegov kanal se od početka ožujka do trenutka pisanja članka pretplatilo više od 155 tisuća ljudi. 
 
Ninja je danas zvijezda u svakom smislu riječi, a zarađuje više od 500 tisuća dolara mjesečno. Rekli bismo i značajno više. U intervju za CNBC iznio je kako ima milijun pratitelja na Twitteru i Instagramu, dok na YouTubeu ima pet milijuna, što su mu uz Twitch brojke glavni izvori prihoda. No tu treba dodati donacije gledatelja koje svakodnevno premašuju i nekoliko tisuća dolara. U trenutku rasta popularnosti Fortnitea, bio je među najpopularnijim kanalima, ali sa značajno manjim brojem gledatelja i pratitelja. Međutim, u kategoriji igre bio je popularan. Kako su pristizali novi gledatelji tako su najčešće odabirali najpopularniji prijenos jer to najčešće znači i kvalitetu. Kanal je rastao, njegova kombinacija iznimne vještine i šaljivog karaktera zadržala je gledatelje, a on je uz igru eksplodirao. Postoje i kritike kako su mu u broju pretplatnika pomogle razne marketinške kampanje Amazona i Twitch.tva, a i partija s Drakeom je prigodno odigrana kada Fortnite Battle Royal izlazi za iOS platformu. Bez obzira na sve, uspjeh je uvijek kombinacija faktora, a to ne umanjuje njegov značaj danas. 

 
Fortnite i dalje raste
 
Fortnite je tako uz PC, PlayStation 4, Xbox One i macOS odnedavno dostupan i za iOS. Iako je zahtjevno igrati na iPhoneu, Fortnite je ubrzo nakon izlaska postao najpopularnija igra za iOS u čak 13 zemalja uključujući i SAD i Ujedinjeno Kraljevstvo. Čak i uz to da vam za preuzimanje treba poziv od Epic Gamesa za koji se potrebno prijaviti na njihovoj stranici, oni koji dobiju poziv moći će ga proslijediti i nekolicini prijatelja. Epic Games na ovaj način želi korigirati broj igrača kako bi mogli testirati servere i povećati kapacitete bude li potrebno. No Fortnite i dalje ima prostora za širenje. Igra nije dostupna u Kini, odnosno igrači je mogu igrati koristeći VPN. Otvori li Fortnite i to tržište, a sigurni smo da hoće, igra će nastaviti eksplozivan rast. Za E3 sajam najavljen je poseban događaj na kojem će poznati sportaši i osobe iz javnog života igrati s profesionalnim streamerima, kao što su to napravili Drake i Ninja. To bi trebalo dodatno privući pažnju medija.
 
Odlične poslovne odluke na temelju prepoznavanja trendova na tržištu uz nevjerojatnu kombinaciju različitih faktora omogućile su Fortniteu da ostvari rezultate kakve nije ostvarila niti jedna igra dosad. Lako privlači nove igrače, onim zahtjevnijima je i dalje izazovan, besplatan je i na kraju zabavan. Mi smo nedavno dobili potvrdu iz izvora bliskom klubu kako je popularan u svlačionici zagrebačkog Dinama, a na pitanje tko ga igra, odgovor je bio: Gotovo svi!
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara