Čačiću dobro i 28 posto planiranih investicija: "Kada ste čuli one prije da su govorili o tome?"

Foto: Goran Mehkek / Cropix

JE LI plan investicija javnih tvrtki podbacio? Ne, ako se pita prvog potpredsjednika Vlade. S rezultatom od 28 posto Čačić je zadovoljan, a cilj do kraja godine je 80 posto. Danas je objavljen natječaj za monetizaciju autocesta, što je prvi korak prema koncesiji.

Ovih 28 posto realiziranih investicija javnih poduzeća nije uopće loš rezultat, objašnjava prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić.

"Mi bi mogli kao prethodne Vlade šutjeti o tome. Kad ste čuli ikoga da je govorio o tome. Prvo, nisu uopće imali pojma kako im se investicije kreću jer ih nije nitko snimao niti pratio, a kamoli na tjednoj bazi, sada se prati i na tjednoj bazi. Drugo, nikome nije palo na kraj pameti da kaže što su investicije, a kada ništa ne kažete i kada ne kažete u kojem smjeru idete, sve je dobro, kada ne kažete što su vam ciljevi, uvijek ste ih postigli", ističe Čačić, koji otkriva i koji je cilj do kraja godine.

"Želimo da budu u rezultatu od 80 posto naviše, na kraju godine. Sada su na 28. Mislim da će biti, da, mislim, to je cijeli moj napor", kaže Čačić.

INA ostala najviše dužna

U investicijama je posebno podbacila INA.

"Dakle, i INA ima veliki zadatak da odradi i obavljen je razgovor s predsjednikom i članovima Uprave i oni su stava da će, ne do kraja, ali na razini 80 posto plana da će to održati", kaža Čačić.

A ako ne uspiju u tome, je li moguće povlačenje dobiti?

"To je apsolutno jedna od mogućnosti", poručuje prvi potpredsjednik.

Za Plomin zainteresirano 65 firmi

Velike nade Čačić polaže u energetiku, za Plomin je čak 65 zainteresiranih tvrtki, a u fokusu su i projekti JPP-a.

"Plomin je već u tenderiranju, znate da 28. rujna istječe prvi krug. Projekti javno-privatnog partnerstva, prvi krug od milijardu i 800 kuna će ići do kraja listopada, on je sada više manje spreman", pojašnjava Čačić.

Autoceste idu u koncesiju

Danas je pak raspisan natječaj za savjetnika za monetizaciju autocesta. Cilj - detaljno istraživanje investicijskog potencijala, odnosno interesa potencijalnih investitora. Zadržali bismo vlasništvo, autocesta nakon 30 ili 35 godina koncesije morala bi imati imati istu razinu kvalitete kao i danas, kazao je Čačić.

"Ti koji nude upravljanje i održavanje, jer oni to preuzimaju, a ne vlasništvo u tom periodu, moraju reći što je cijena, a mi ćemo reći je li nam prihvatljivo ili ćemo se zahvaliti. Cijena se uzima u koncesiju, a ta koncesija se monetizira, pretvara se u jednokratno plaćanje", istaknuo je prvi potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara