Dobio 1034 kune ovrhe za 63 kune duga Tele2: Evo kako se zaštititi od "naknadnih dugova" operaterima
Ilustracija: Guliver image/Getty images
ZBOG svega 63 kune duga jedan je bivši korisnik usluga operatera Tele2 dobio ovrhu od 1.034 kune. Korisnik tvrdi kako je dug nepostojeći i kako za njega nikad nije dobio račun ili opomenu, a stručnjaci korisnike upozoravaju: čitajte sitna slova u ugovorima.
Naime, ovakvih slučajeva ima na stotine, a problema imaju i korisnici drugih operatera. Kako doznajemo, najčešće korisnicima stižu ovrhe za dugovanja nastala na način da su od operatera kupili mobilni uređaj po niskoj cijeni u sklopu ugovorenog paketa usluga, a pri pokušaju prebacivanja broja drugom operateru kao dug se evidentira činjenica da mobitel u sklopu ugovorne obveze nisu isplatili do kraja. A sve to negdje piše u "Općim uvjetima poslovanja" operatera s kojima se svi korisnici slože, a bez da ih je itko pročitao.
Drugi problem je visina ovrhe koja stiže za mala dugovanja. Do toga dolazi jer odvjetnički uredi i na male ovrhe do 100 kuna imaju pravo na naknadu od 500 kuna + PDV za izradu ovršnog prijedloga, a kad se tu pribroje i troškovi ovršnog postupka, iznos raste na vrtoglave sume koje su višestruko veće od dugovanja.
"Kako je moguće da dug od 63 kune u 6 mjeseci naraste 20 puta te da nitko ne može i ne želi zaštititi građane od ovakvih lihvara?"
"U kolovozu 2013. godine nezadovoljan uslugom Tele2 odlučujem broj prenijeti u Vipnet. 22. kolovoza potpisujem zahtjev za prijenos broja koji treba uslijediti nakon 8 dana, no javljaju mi iz Vipneta kako zbog ugovorne obveze moraju stornirati prijenos te novi zahtjev potpisujem 11. rujna. Tada zbog prijašnjih loših iskustava i priča koje sam čuo nekoliko puta provjeravam jesam li podmirio sve svoje obaveze prema Tele2 i njihovi me djelatnici uvjeravaju kako nemam nikakvih neplaćenih računa.
7. svibnja ove godine, prvi put u svom životu u kojem nikom, državi niti bilo kojoj firmi nisam ostao dužan niti lipe, dobivam svoj prvi ovršni prijedlog. Zbog navodnog duga od 63,06 kuna iz 10. mjeseca 2013. ovrhovoditelj preko javnobilježničkog ureda tereti me za 1034,31 kunu.
Zanimljivo je da, iako djelatnica tvrtke koja provodi ovrhu tvrdi da su poslali, ja nikad nisam primio opomenu za taj račun, niti od Tele2 niti od spomenute tvrtke. Nevjerojatno je u državi, u kojoj je zelenaštvo kazneno djelo, da odvjetnički uredi preko javnobilježničkih ureda koriste zakone koje im je omogućila ova naša predivna vlast da opljačkaju i ovo malo što nam je ostalo. Kako je moguće da, ako je i postojao, dug od 63 kune u 6 mjeseci naraste 20 puta te da nitko ne može i ne želi zaštititi građane od ovakvih lihvara???", pita se ogorčeni čitatelj Indexa koji je samo jedan od mnogobrojnih građana koji su se našli u raljama ovršnog sustava.
Tele2: Kad nas je pitao dug nije imao
Tele2, suprotno čitateljevim tvrdnjama, navodi kako su mu i račun i opomena isporučeni, a iznenadni dug opravdavaju činjenicom da se računi za pojedini mjesec isporučuju u narednom mjesecu pa duga doista, u trenu kad ih je to pitao, nije imao.
"Predmetno dugovanje od 63,09 kn odnosi se na korištenje usluga Tele2 u rujnu 2013. godine, tj. od 01-11.09. dok nije realiziran prijenos broja u drugu mrežu. U trenutku podnošenja zahtjeva za prijenos broja korisnik nije imao nepodmirenih dugovanja, a s obzirom na činjenicu da se račun za 9. mjesec ispostavlja u 10. mjesecu.
Račun za usluge iz 9. mjeseca za razdoblje od 1.-11.09. je poslan korisniku na kućnu adresu kao i opomena, te ju je prema našim saznanjima korisnik zaprimio.
Što se tiče troškova ovršnog postupka, koji uključuju odvjetničke i javnobilježničke troškove, isti su propisani zakonom i komorskim tarifama, te na njih nemamo nikakvog utjecaja", stoji u odgovoru Tele2.
Na javnobilježničkom uredu samo da donese rješenje o ovrsi na temelju računa, a ne da utvrđuje postoji li dug doista ili ne
"U ovršnom postupku Javni bilježnik donosi rješenje o ovrsi na temelju vjerodostojne isprave (račun, mjenica, ček, javna isprava, izvadak iz poslovnih knjiga, privatna isprava ovjerovljena po zakonu) te je dužan postupati prema Ovršnom zakonu i Zakonu po parničnom postupku koji uređuje da informacije o predmetima tj. uvide u predmete i preslike dokumenata iz predmete koji su u nadležnosti Javnog bilježnika mogu dobiti ovrhovoditelji ovršenik osobno na način da se utvrdi ovršenikova istovjetnost ili ovršenikovi punomoćnici na način da dostave punomoć. Nezadovoljnim stranama u ovršnom postupku Ovršni zakon omogućuje podnošenje prigovora na javnobilježničko rješenje o ovrsi u zakonskom propisanom roku", kažu nam u javnobilježničkom uredu iz kojeg je stigla ovrha.
"Predmetno dugovanje preneseno je ugovorom o cesiji sa teleoperatera na našu tvrtku, o čemu je korisniku poslana pisana obavijest. Budući da dugovanje nije podmireno, pokrenut je zakonom propisani postupak ovrhe, koji nosi određene troškove za rad odvjetnika i javnog bilježnika (koji su također određeni propisima, te na koje mi nemamo utjecaja). Korisnik nas je telefonski kontaktirao, te je upoznat sa svim procedurama i poduzetim radnjama, kao i sa mogućnostima podmirenja dugovanja u propisanim rokovima", stoji u odgovoru tvrtke zadužene za ovrhu.
Kako se zaštititi od "naknadnih dugova" operaterima?
A evo što korisnicima savjetuju pravni stručnjaci kako bi se zaštitili od ovakvih ovrha. Naime, prema izmjenama Zakona o zaštiti potrošača, izdavanje opomene radi naplate neplaćenih dospjelih novčanih potraživanja nije dopušteno naplaćivati, a kako ne postoji zakonska obveza slanja opomena, nakon što se na njima više ne može zaraditi, mnogi su ih prestali slati.
Kao mehanizam zaštite potrošača, pravni stručnjaci korisnicima savjetuju da kad traže raskid ugovora od operatera, da zahtijevaju pisanu potvrdu da su oni kao potrošači ispunili sve svoje obveze prema operateru. Usmena izjava se kao dokaz kasnije ne može koristiti, a pisana izjava ipak ostavi jači trag. Riječ je o priznanicama koje vjerovnik može po člancima 180 i 181 Zakona o obveznim odnosima izdati dužniku.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati