Doznajemo: Sramota "turističke" Hrvatske! Zbog rata SDP-a i IDS-a ACI propada!

Foto:croatia.hr

ACI d.d. trebala je biti uspješna tvrtka. U turističkoj Hrvatskoj državna tvrtka koja se bavi nautikom ne bi trebala imati problema, no stranačko kadroviranje, izbor ljudi te posljednja stranačka prepucavanja između IDS-a i SDP-a doveli su do toga da je danas glavno pitanje dokapitalizacija ACI-ja odnosno njegova privatizacija. Upravo o dokapitalizaciji uspješnog ACI-ja trebalo bi biti danas riječi na Skupštini tog društva.
 
Osim dokapitalizacije odnosno pripremanja za privatizaciju ACI-ja danas bi trebali dobiti odgovore ostaje li na čelu ACI-ja Bruno Bonifačić, koji ima snažnu podršku IDS-a. Bonifačić je do sada vrlo uspješno rezao kadrove u ACI-ju koji su bliski ili su u članstvu u SDP-u. Ta grupacija navodno bi voljela vidjeti ACI u rukama domaćih fondova, osiguravajućih društava, domaćih brodara i turističkih tvrtki. Osnovna je intencija da kontrolni paket ostaje u državnim rukama. Bonifačić priprema i niz poslova koji bi se financirali ravno sa zagrebačkog Kaptola kao uvod u upliv privatnog hrvatskog kapitala.  

Doveli SDP-ovca da ruje protiv šefa Uprave kojeg podržava IDS

Na drugoj strani član je Uprave Dražen Nikolić koji je navodno doveden u ACI uz blagoslov vrha SDP-a, a to su Zoran Milanović i njegova savjetnica Zinka Bardić. Nikolić je napustio unosno mjesto predsjednika uprave Reiffeisen Consultinga kako bi od 1. ožujka karijeru nastavio kao član uprave ACI Cluba. Nikoliću je navodno glavni zadatak bio smjena Bonifačića, a ljudi oko njega skloni ideji prodaje ACI-ja stranim fondovima kako bi se izvuklo što više novca za državni proračun.

Bonifačić je krajem svibnja ove godine već zatražio smjenu Nikolića iz Uprave ACI-ja, iako je ovaj u ACI-ju bio tek tri mjeseca, no nepoznato je što će se zapravo dogoditi.

Za ACI su zapravo ravnopravno zadužena dva ministra i to Darko Lorencin kao ministar turizma te Siniša Hajdaš Dončić kao ministar prometa. S obzirom da jedan ministar dolazi iz redova IDS-a a drugi iz redova SDP-a jasno je kako se radi o "gordijskom" čvoru, odnosno savršenom polju za pokazivanje stranačkih "mišića". Za sada čini se da je jači IDS s obzirom da će izjave nakon današnje Skupštine ACI-ja davati Lorencin.

Dok traje rovovska bitka dva klana unutar nekada uspješnog ACI-ja u samoj je tvrtki "kaos". Naš izvor iz Banskih dvora kaže nam kako su svjesni gotovo nemoguće situacije u ACI-ju, koja je eskalirala kada je Bonifačić javno zatražio Nikolićevu smjenu iz Uprave ACI-ja. No, odgovora na ovu situaciju i dalje nemaju. Iz samog ACI-ja ne žele službeno odgovarati na pitanja o sudbinama Nikolića i Bonifačića, a ministarstva šute o dokapitalizaciji. 

Bonifačić se zamjerio vlasti

Pred današnju Skupštinu oba tabora vade van tešku artiljeriju. Bonifačiću se zamjera kadroviranje, dovođenje 11 direktora i 6 nautičkih inspektora što je povećanje Uprave za gotovo tri puta s obzirom da je bivša uprava imala jednog člana Uprave i 4 direktora odjela. Nikoliću se s druge strane zamjera soliranje u projektima te posebno sumnjiv ugovor s agencijom BBDO kreativnom agencijom bez i to bez natječaja. Kao rezultat svega rezultati su pokazali da je bivša uprava ipak bila uspješnija.

Pa krenimo redom.

Bonifačićevi grijesi

Prema informacijama Indexa Bonifačić je dolaskom na čelo ACI-ja smijenio s rukovodećih pozicija Borisa Gašperinija, Gorana Bilića, oduzete su ovlasti Sonji Brajković, a smijenjen je i Edi Karuza. Svi su oni ili bili bliski ili su dugogodišnji članovi SDP-a, čime se Bonifačić zamjerio vladajućoj stranci. Isto tako, kao što smo u uvodu napisali Uprava, odnosno ljudi s direktorskim plaćama u ACI-ju povećani su za gotovo tri puta.

"U ACI-ju nije zaposleno 11 novih direktora. Prema sistematizaciji radnih mjesta koja je usuglašena sa radničkim vijećem a u čijem su procesu nastajanja aktivno bili uključeni članovi radničkog vijeća, direktori pojedinih odjela, regionalni koordinatori te članovi Uprave formirani su sljedeći odjeli Odjel financijsko ekonomskih poslova i Odjel pravnih kadrovskih i općih poslova, Odjel financijsko ekonomskih poslova, Odjel pravnih kadrovskih i općih poslova, Odjel nautike, Odjel nabave, Odjel za sigurnost, zaštitu na radu i protupožarnu sigurnost, Odjel prodaje, Služba za strateški razvoj i EU fondove, Ured Uprave (unutar Ureda - Odjel korporativnih komunikacija)", kažu nam u ACI-ju dodajući da u ukupno 7 odjela su zaposlena 4 direktora novoformiranih odjela, 1 direktor na upražnjeno radno mjesto postojećeg odjela pravnih poslova, voditelj službe za EU fondove te voditelj Ureda Uprave.

Bonifačić priznaje da postoji tzv. nova organizacijska shema, u kojoj su predviđena radna mjesta koordinatora nautike, a provedeni su po prvi puta u povijesti ACI-a, interni natječaji za radna mjesta u marinama.

"S obzirom na problematiku rasprostranjenosti marina te nemogućnosti da dosadašnji direktori marina koji su bili  istovremeno i koordinatori za nautiku istovremeno obavljaju poslove i direktora marine i pokrivaju svaki po 10 preostalih marina u segmentu nautičko tehničke podrške, ukazala se potreba za formiranjem 5 radnih mjesta Koordinatora nautike. Vodilo se računa o podjednakom broju marina u svakoj od regija, broju djelatnika u marinama i broju vezova u marinama", kažu nam iz Uprave o kadrovskim pojačanjima.

U samoj tvrtki nam u neformalnim razgovorima kažu kako je sada centralizirana je nabava i ugovori o godišnjem vezu, što dovoditi do toga da klijenti navodno čekaju i po tri mjeseca za ugovore koje su do sada radile marine.

Nikolićevi grijesi

S druge strane Nikolića se kao člana Uprave atakira zbog ugovora s agencijom BBDO koji je dobila posao za ACI zapravo bez natječaja. Prema internom spisu ACI-ja a koji je došao u ruke redakcije Indexa troškovi BBDO-a porasli su na 1,7 milijuna kuna bez PDV-a. U internom spisu ACI-ja Nikolića se optužuje da samostalno vodi posao te da Upravu društva nije obavijestio o izvanrednim troškovima.

"Mišljenja sam da je sadržaj predmetnog pravnog posla izvan realnih potreba Društva kako ga je člana Uprave postavio i kako je isti cijeli projekt vodio te se postavlja pitanje njegove isplativosti te neisplativosti kao takve čim se nanosi materijalna šteta Društvu", stoji u internom spisu kojeg potpisuje Bonifačić, a u kojem izravno optužuje Nikolića te mu zamjera da je sam bez znanja ostatka Uprave verbalno ugovarao modle sponzorstva za prigodne poklone Društva za regatu Fiumanka za 350 tisuća kuna. Nikoliću se zamjera i samoinicijativni razgovori s novinarima.

Kada smo od ACI-ja službeno zatražili odgovore vezane za posao oko agencije BBDO objasnili su kako natječaj nije ni bio potreban sukladno zakonu te su poslali ponude tri hrvatske najjače kreativne agencije.

"Osnovni cilj raspisanog natječaja bilo je uspostavljanje poslovne suradnje na sljedećim područjima rada. Razvoj kreativnih strategija za upravljanje brendom ACI u području korporativnog i produktnog brendinga u povodu 30. godišnjice osnutka tvrtke te najavi njenog novog razvojnog ciklusa
produkcija kampanja te njihov nadzor. Temeljem stručnog ocjenjivanja predloženih rješenja komunikacijske strategije, efektnosti kreativnih rješenja, profesionalnosti izvedbe prezentacije rješenja kreativne strategije te prezentiranih cijena usluga, na natječaju je odabrana kreativna agencija BBDO kao kreativna agencija za 2013. godinu", stoji u službenom odgovoru ACI-ja kojeg smo dobili.

Kako su napisali u službenom odgovoru ukupni trošak dosada realiziran a koji je sastavni dio ugovorenog iznosa Ugovora o poslovnoj suradnji (paušal) iznosi 70.500,00 kn, dok je iznos troška dodatno ugovorenih aktivnosti u segmentu izvedbenog projekta aplikacije vizualnog identiteta 48.000,00 kuna. O 1,7 milijuna kuna koji se spominju u internom spisu - nema riječi. 

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
;
Učitavanje komentara