Građani kupuju samo ono što moraju: Promet u maloprodaji porastao 2,2%, očekuje se stagnacija

Građani kupuju samo ono što moraju: Promet u maloprodaji porastao 2,2%, očekuje se stagnacija

Foto: scx.hu

KONAČNI podaci o trgovini na malo za studeni ukazuju na nešto snažniji rast prometa u odnosu na prve rezultate.

Naime, prema kalendarski prilagođenim podacima promet u trgovini na malo zabilježio je realan godišnji rast od 2,2% (prema prvim rezultatima +2,1%) dok je u nominalnim iznosima viši za 1,3%. Pri tome je doprinos rastu došao i od niske baze, naime, u studenom 2013. realan godišnji rast prometa iznosio je 1% dok je godine ranije ostvaren razmjerno snažan pad od 6,4%. U odnosu na listopad realan promet u trgovini na malo viši je za 1,1% dok je nominalno viši za 0,8%.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Promatrano kumulativno u razdoblju od siječnja do studenog, prema izvornim, neprilagođenim indeksima, promet u trgovini na malo je realno viši za blagih 0,1% dok nominalno bilježi pad od 0,6%.

Pomatrano prema trgovačkim strukama, značajan doprinos padu došao je od pada prometa u najzastupljenijoj kategoriji: nespecijaliziranim prodavaonicama pretežno živežnim namjernicama koji u strukturi čine udio od 37,9% a ostvaren je pad prometa od 1%. Veliki udio u ovoj kategoriji potvrđuje i visoku orijentiranost potrošača na zadovoljavanje osnovnih životnih potreba.

Visoka razina potrošačkog pesimizma

Nadalje, doprinos padu svakako dolazi i od nižeg prometa u kategoriji motornih goriva i maziva (-1,4% godišnje) s obzirom da njezin udio u strukturi iznosi 19,2%. Ipak, zamjetniji pad na godišnjoj razini ograničavao je rast prometa ostvaren u kategorijama motornih vozila, dijelova, i pribora za motorna vozila, motocikla i dijelova (+3,9%), ostalih nespecijaliziranih prodavaonica (+5,1%) te audio i videoopreme, željezne robe, boje i stakla, električnih aparata za kućanstvo, namještaj i drugi proizvodi za kućanstvo (+2,1%).

"Negativan doprinos prometu u trgovini na malo i dalje će dolaziti od visoke razine potrošačkog pesimizma i usmjerenosti potrošnje ka zadovoljavanju osnovnih životnih potreba stoga bi maloprodaja u 2014. godini mogla gotovo pa stagnirati (+0,2% godišnje)", prognoziraju analitičari RBA.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara