Hrvati ne vjeruju u Zakon o potrošačima

Foto: Europska komisija

EUROPSKI povjerenik za zaštitu potrošača Neven Mimica u razgovoru za Media servis ispričao je svoja iskustva u proteklih 8 mjeseci na ovoj poziciji, a ususret 'Dijalogu s građanima' što će ga imati u ponedjeljak u Zagrebu...

U gotovo osam mjeseci kao europski povjerenik za zaštitu potrošača Neven Mimica imao je puno više prilike upoznati se sa svim što se u Hrvatskoj na ovom području radi. Tako smo doznali da je percepcija hrvatskih potrošača, kad je riječ o zaštiti njihovih prava te mišljenje o sigurnosti proizvoda na tržištu ali i njihovo povjerenje u sustav, na najnižim granama.

"Sve to skupa me zbilja ostavlja u uvjerenju da je Hrvatska nažalost među zemljama, odnosno da su hrvatski potrošači nažalost među onima koji imaju najmanje povjerenja u funkcioniranje sustava zaštite potrošačkih prava i propisa o sigurnosti proizvoda", kaže europski povjerenik za zaštitu Potrošača i priznaje da mu je zbog toga žao.

"U osnovi sasvim sigurno da, doduše, cijela jedna grupa bivših tranzicijskih zemalja je na razini jedne ispodprosječne potrošačke kulture, recimo to tako, u Europi. Hrvatska je treća od posljednjeg mjesta kada se gledaju ankete koje svake godine radimo među potrošačima u svim zemljama članicama gdje pokušavama identificirati upravo ova pitanja položaja zadovoljstva potrošača na tržištu", otkriva Mimica za Media servis.

Objašnjava kako bivše tranzicijske zemlje "nekako po definiciji dolaze iz sustava netržišnog gospodarstva, gdje niti tržište niti potrošač nisu puno značili". Kaže kako se to ne osjeća samo u Hrvatskoj već i u ostalim zemljama srednje i istočne Eirope koje su sada članice Europske unije. No kako bi se stanje ipak popravilo u narednih nekoliko mjeseci u šest zemalja krenut će s tzv. potrošačkežim misijama kojima žele ojačati povjerenje potrošača i funkcioniranje sustava njihove zaštite.

"U Hrvatskoj je napravljen poseban program koji će krenuti od jeseni. Praktički, potrošačka kampanja koja bi potrošače puno više i puno bolje nego do sada trebala informirati o njihovim pravima i načinu na koji ih mogu zaštititi kada vide da se krše".

Ipak prije toga, Mimica će sudjelovati na 'Dijalogu s građanima' u Zagrebu. Dio je to cjelovite akcije koju provodi Europska komicija, a cilj je - slušati građane.

"Polazimo od onoga što je jedan od osnivača Jean Monnet rekao, a to je da Europska unija povezuje građane, a ne države. Upravo su veze među građanima u Europskoj uniji zanimljive i najvažnije kako bi o njima imali detaljan razgovor".

U Hrvatskoj je to sve posebno značajno budući da smo nova članica Europske unije, pa će biti posebno zanimljivo vidjeti što građani pitaju i misle nakon sedam mjeseci članstva. Inače, Mimica nije želio spekulirati jesu li hrvatski građani svjesni onoga što im je Europska unija donijela jer smatra da je o tome prerano donositi zaključke i to iz dva razloga:

"Prvi je razlog što velika, teška, gospodarska i financijska kriza koja pogađa Hrvatsku jednostavno zasjenjuje puno toga i onemogućava realizaciju puno toga što su doista stvarne prednosti u nekim normalnim vremenima koje članstvo u Europskoj uniji donosi. Druga je činjenica da su stare zemlje članice kroz 60-ak godina polako gradile i jačale te konkretne koristi koje su građani mogli dobiti od Europske unije. Teško je istu razinu očekivati od 6 mjeseci i od 60 godina koliko se Europa gradi", zaključuje Mimica.
 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara