Hrvatski učenici Europskoj komisiji: Želimo bolje uvjete školovanja i zapošljavanja

Foto: Screenshot

GLAS mladih iz Hrvatske uskoro bi se mogao čuti u Europi. Iz Nacionalnog vijeća učenika Republike Hrvatske (NVURH) tvrde da su prije nekoliko dana dobili e-mail iz OBBESU-a (Organising Bureau of European Scool Student Unions) u kojem se traže prijedlozi od učenika iz Hrvatske u cilju poboljšanja uvjeta obrazovanja i uključenja mladih u aktivan društveni život. 

Iz OBBESU-a su pozvali učenike iz RH da pošalju svoje prijedloge koji bi bili izravno proslijeđeni Europskoj komisiji. Mladi hrvatski građani svoja mišljenja i stavove mogu poslati do 20. srpnja. 
 
Udruga srednjoškolaca Hrvatske oglasila se na svojoj službenoj stranici vezano za novu mogućnost. U cijelosti donosimo njihovu izjavu: 
 
"Dragi učenici.
 
Nacionalno vijeće učenika Republike Hrvatske ima priliku i obvezu sastaviti pismo za Europsku komisiju. Dapače mi kao vaši predstavnici imamo ideja, no ovo je jedinstvena prilika i želimo uključiti čim veći broj učenika u izradu toga dopisa.
 
Molimo Vas da date prijedloge i da poručite ako se slažete ili ne slažete sa pojedinim paragrafom sljedećega teksta:
 
Nacionalno vijeće učenika Republike Hrvatske traži jednake uvijete obrazovanja i zapošljavanja za sve. Najveća težnja je stvoriti školski sustav koji bi uistinu bio besplatan. Tražimo obavezno osnovno i srednje školovanje kao i sto postotnu mogućnost za svakog učenika da nastavi obrazovanje na fakultetu, visokoj školi, tečaju i sl.
 
Tražimo da se svakom srednjoškolcu osigura minimalno 1 mjesec rada u školskoj godini u području za koje se obrazuje i da taj mjesec bude pravovaljano plaćen i tako svake godine dokle god je učenik u sustavu srednjoškolskog obrazovanja. Ujedno tražimo da Europska komisija osigura puni proračun za “Garanciju za mlade” od deset milijardi eura u predstojećem proračunskom razdoblju od sedam godina. Ove mjere će osigurati kontakt poslodavaca i mogućih budućih zaposlenika. Ujedno smatramo da tržište rada treba investirati u znanje i isključivo na taj način poticati određeni školski pravac.
 
Kako bi pomogli pri osamostaljenju mladih države članice i Europska komisija trebaju osigurati beskamatne ili nisko kamatne kredite (kamata 0,5 -0,75%) za kupnju stanova, trebaju osigurati da se mladi mogu zaposliti u stalni radni odnos sa mogućnošću napredovanja kako bi stekli socijalnu i ekonomsku samostalnost. Svaka država članica mora oprezno koračati u ovim reformama kako ne bi ugrozila dobre obiteljske vrijednosti koje postoje u EU pa tako i svakoj državi članici.
 
Pošto je tržište rada nedovoljno stabilno nelogično je poticati stvaranje novih radnika, koji obično imaju samo srednju stručnu spremu, naspram visoko obrazovanih stručnjaka koji će se znati prilagoditi potrebama tržišta rada na jedan konkurentan način.
 
Tržište rada mora stvoriti uvijete u kojima će tražiti sve veći broj stručnjaka i time pomoći obrazovnom sustavu da zadrži čim veći broj učenika.
 
Uvelike je važno učenicima ponuditi što više informacije i poticati ih da s tim informacijama stvaraju svoje stavove i time grade osobnost koja će ih isticati iz mase oni koji traže posao, onih koji pišu projekte, onih koji se natječu za poticaje i sl. Vjerujemo da se Europsko tržište i industrija mogu jedino prikazati konkurentnim kroz inovaciju i posebnost pojedinaca i/ili pojedinačnih firmi.
 
Ovo je prilika ne samo za svakog učenika nego i za cijelu državu. Zamislite da naši zahtjevi i potrebe postanu smjernice razvoja Hrvatskoga školstva, da se za njih izdvoje novci iz Europskih fondova.
 
Uključite se! Pokažimo svima da imamo pravo glasa!"
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara