Jovanović: Učenici neće biti oštećeni zbog novog pravilnika, nastava će se odvijati kao prije

Foto: Hina

MINISTAR znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović rekao je danas u Poreču da učenici ni na koji način neće biti oštećeni novim pravilnikom o normama, koji će danas biti u cijelosti dovršen, jer će se, kako je istaknuo, "redovita i izborna nastava, dopunska i dodatna nastava te izvannastavne aktivnosti odvijati na jednaki način kao i do sada".

"U proteklom razdoblju bilo je jako puno dezinformacija u javnosti i zlonamjernih izjava, no činjenica je da učenici ni na koji način neće biti oštećeni jer će se redovita i izborna nastava, dopunska i dodatna nastava te izvannastavne aktivnosti odvijati na jednaki način, kao uostalom i do sada", rekao je ministar Jovanović obraćajući se ravnateljima osnovnih škola na državnom stručnom skupu na temu "Kultura javnog komuniciranja.

Učenici će, dodao je, imati mogućnost izborne nastave kroz izvannastavne aktivnosti iz likovnog i glazbenog odgoja te rada u sportskim društvima i zadrugama. "Ništa od toga se ne ukida. To sve i dalje postoji, i to nije bilo sporno, samo će norme biti kreirane tako da nema napuhavanja i zbrinjavanja tehnoloških viškova već je kvaliteta škole na prvome mjestu", poručio je ministar istaknuvši da će norme predstavljati dodatnu kvalitetu u obrazovanju učenika u osnovnim školama.

U prilog tomu ponovio je da na kvalitetu obrazovanja utječe kvalitetno upravljanje školom, a u tome, kako je rekao, "jedno od ključnih mjesta imaju upravo ravnatelji koji su presudni u kreiranju rasporeda radnog vremena svojih učitelja i suradnika".

Po njegovim riječima u proteklim godinama pokazalo se da norma učitelja i suradnika ne odražava realno stanje u školama. "Od 2008. godine broj djece u školama smanjio se za 36 tisuća, dok se istodobno broj učitelja povećavao. Nešto očito nije bilo u redu pa smo zato prišli izradi pravilnika o normama", objasnio je ministar Jovanović dodavši da će se do 2017. godine broj učenika od 5. do 8. razreda smanjiti za 7.800 učenika.

Što se tiče plaća, ministar je istaknuo kako je poznato da je zbog prekomjernog deficita Vlada donijela zakon koji je sutra u saborskoj proceduri o uskrati tzv. dodatka na vjernost od 4, 8 i 10 posto, povećanja plaća za 20, 30 i 35 godina radnog staža.

"Zakonom o uskrati u 2014. godini taj se dodatak neće isplaćivati nikome tko je zaposlen u državnoj službi ili javnom sektoru, ali smo zahvaljujući isticanju da su učitelji i nastavnici ključni za razvoj obrazovanja kroz koeficijente osigurali da im se plaća ne smanji", naglasio je Jovanović. Time se, smatra on, ispravlja nepravda po kojoj učitelji koji su radili u školama do 20. godine staža, nisu imali nikakvo povećanje.

"Na naš prijedlog mi taj ukupni iznos od 200 milijuna kuna, koliko je vrijedio dodatak na 4, 8 i 10 posto raspoređujemo na sve koji izravno rade u nastavi. Time će se svima povećati plaća za tri i pol posto, a onima koji su najkvalitetniji, mentorima i savjetnicima za 6 i 8 posto", zaključio je Jovanović.

Prema prvim izračunima oko 87 posto imat će veću ili jednaku plaću, a manji dio njih nešto manju plaću. Najviše će, dodao je, profitirati mladi učitelji i nastavnici do 20 godina staža kojima će plaća biti povećana između 100 i 400 kuna.

Agencija za odgoj i obrazovanje jednom na godinu organizira državni stručni skup za ravnatelje osnovnih škola Republike Hrvatske na kojemu se raspravlja o aktualnim temama iz odgoja i obrazovanja.

Na ovogodišnjem skupu u Poreču sudjeluje više od 600 ravnatelja osnovnih škola koji će tijekom trodnevnog rada biti upoznati s aktualnostima u sustavu odgoja i obrazovanja, novom Strategijom stručnog usavršavanja za profesionalni razvoj odgojno-obrazovnih radnika (2014.-2020.), predviđenim programskim i strukturnim promjenama u hrvatskom obrazovnom sustavu, kulturi javnog komuniciranja i EU programima i strukturnim fondovima za osnovne škole.

O navedenim temama predavanja će održati istaknuti stručnjaci, sveučilišni profesori i savjetnici Agencije za odgoj i obrazovanje.
 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara