Kako HAC pljačka građane: "Ispravili" cjenik pa skraćenu dionicu kod Ikee naplaćuju još više

Kako HAC pljačka građane: "Ispravili" cjenik pa skraćenu dionicu kod Ikee naplaćuju još više

Foto: Google Maps

IAKO je krajem travnja HAC korigirao cijene cestarina kako bi time uklonili nedostatke, odnosno krive izračune iz ranijih cjenika prema kojima su cestarine krivo naplaćivali čak 10 godina, korekcijama nije "popravljen" iznos cestarine kod naplate Ivanja Reka, unatoč činjenici da se naplatne kućice zbog Ikee koja se gradi u Rugvici pomaknute za oko četiri kilometra istočnije. Štoviše, vozači se žale kako je kraća dionica autoceste nakon posljednje korekcije cijena još i skuplja.

Naime, dok je nova cijena cestarine za tu dionicu 11 kuna, stara je bila za kunu niža - 10 kuna, a vozači obje drže previsokima i smatraju kako cijena navedene dionice, prema kilometraži, nikako ne bi smjela biti viša od 6 kuna. "Ovo je ništa drugo nego pljačka. Vozačima se uzima 5 kuna više u jednom smjeru nego što bi trebalo", navodi jedan od vozača koji svakodnevno prolaze navedenom dionicom.

HAC: Točka naplate je čvorište na autocesti, a ne naplatna kućica


A evo kako HAC opravdava višu cijenu cestarine unatoč činjenici da su zbog širenja poslovno-građevinske zone i rekonstrukcije čvorišta Ivanja Reka naplatne kućice pomicane i dionica skraćena:

"Slijedom Vašeg upita o korekciji visine cestarine za dionicu Ivanić Grad- Zagreb istok, šaljemo Vam sljedeće informacije:

Novi izračun pojedinih cijena cestarine cjenikom od 28.04.2014. godine  proveden je radi usklađenja s Pravilnikom o cestarini („Narodne novine“, broj 130/13.). Pravilnikom je propisana metodologija utvrđivanja duljine korištenja autoceste za koju se naplaćuje cestarina odnosno određeno je koja  je početna, a koja završna točka naplate. Prema navedenom Pravilniku, točka naplate je čvorište na autocesti, a ne naplatna kućica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podaci o duljini pojedine dionice prema geodetskim snimkama sadržani su u Bazi cestovnih podataka Hrvatskih autocesta d.o.o. koja je u 2013. godini usklađena sa službenim referentnim koordinatnim sustavom Republike Hrvatske HTRS96/TM. Izmještanjem čeone naplatne postaje Ivanja Reka na novu lokaciju Zagreb-istok nije se skratila ukupna duljina korištenja dionice autoceste (do čvora Ivanja Reka), a sukladno tome nije se mogla smanjiti niti duljina dionice pod naplatom.

Slijedom navedenog, novi izračun cestarine za dionicu Ivanić Grad - Zagreb istok dobiven je primjenom nepromijenjene cijene po kilometru za I skupinu vozila od 0,46 kuna i podatka iz Baze cestovnih podataka o duljini dionice od čvora Ivanja Reka do čvora Ivanić Grad koja iznosi 24,972 km.

Prije 28. travnja 2014. godine cestarina za dionicu Zagreb - Ivanić Grad bila je izračunata na bazi korištenja 22,97 km, koja duljina u cijelosti ne pokriva predmetnu dionicu A3 od početne do završne točke naplate kako su propisane Pravilnikom o cestarini.

Izračun cijene cestarine za dionicu Ivanić Grad-Zagreb istok od 28.04.2014. za I skupinu vozila
24,972 km* 0,46 kn/km = 11,48712 kn, odnosno iznos cestarine u kunama bez lipa 11 kuna

Izračun cijene cestarine za dionicu Ivanić Grad-Zagreb istok do 28.04.2014. za I skupinu vozila
22,97 km* 0,46 kn/km = 10,5662 kn, odnosno iznos cestarine u kunama bez lipa 10 kuna", stoji u odgovoru HAC-a na Indexov upit o (pre)visokoj cestarini.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara