Loša organizacija milanskog Expoa naljutila posjetitelje i izlagače

Loša organizacija milanskog Expoa naljutila posjetitelje i izlagače

Foto: Hina

SUKOBI prosvjednika i policije koji su jučer zasjenili početak milanskog sajma Expo za kojeg se talijanska vlada nada da će pomoći imidžu Italije i pridonijeti ekonomskom oporavku prikrili su i izrazito lošu organizaciju zbog koje su ljuti posjetitelji i izlagači, otkriva reportaža Guardiana.

Nakon nekoliko mjeseci kašnjenja s radovima, koje je prema lokalnom talijanskom tisku dijelom skrivio prošlogodišnji korupcijski skandal oko organizacije, čini se da je posao završen u posljednji čas i da dio paviljona i izložbenih prostora nije bio potpuno funkcionalan. 

Premijer Matteo Renzi je tijekom ceremonije otvaranja inzistirao da su Milan i Italija dokazali kritičarima koji su upozoravali na kašnjenje projekta da su u krivu. "Oni su rekli da nam to nikad neće uspjeti, ali današnji Expo je stvarnost," rekao je Renzi pohvalivši radnike, dobrim dijelom volontere, koji su u posljednjim tjednima radili bez prestanka.

Razočaranje posjetitelja i izlagača

Usprkos tvrdnjama premijera, izlagači i posjetitelji nisu skrivali razočaranje i prijavljuju niz ozbiljnih nedostataka. Tako je belgijski paviljon prvog dana ponudio samo izložbu hrane u obliku dijamanta, ali ne i cijenjeno belgijsko pivo i pomfrit.

"Pivo je u skladištu udaljenom 500 metara, ali ga mi nismo mogli donijeti jer su područje zatvorili zbog sigurnosnih provjera," rekao je menadžer restorana u paviljonu Sebastien Steven. "Mi se osjećamo pomalo iznevjerenima. Bilo je puno dezinformacija".

Neobični problemi su zatekli i predstavnike Bangladeša. "Mi ne možemo otvoriti paviljon jer nemamo osoblja," kazao je menadžer Abdul Matin. "Naša izložba je uglavnom posvećena kuhinji ali naši kuhari i drugo osoblje nisu ovdje jer im Talijani nisu odobrili vize".

Nešto oštriji je bio menadžer zadužen za irski paviljon: "Problemi? Samo mrvicu. Ovdje sve što ima veze s akreditacijama predstavlja kompletnu noćnu moru".

Najam prostora + dnevne karte

Mrzovoljni su bili i posjetitelji pristigli podzemnim vlakom koji su zbog kombinacije problema sa softverom za provjeru karata i sigurnosnim mjerama kakve su uobičajene u zračnim lukama, morali čekati do 90 minuta. 

Možda najoštriju osudu iznijela je poduzetnica iz  Indije, koja je sa sinom došla prodavati rukotvorine. "Ja idem na svjetske izložbe od Montreala u 1967. godini i ja nikad nisam vidjela nešto poput ovog. Ja sam prilično ljuta," rekla je žena za AFP i pritom odbila biti imenovana.

"Mi smo za naš izložbeni prostor platili 200,000 eura prije šest mjeseci, a svaki dan moramo kupovati dnevne karte koje koštaju 39 eura samo da bi ušli. To je smiješno," dodao je sin indijske poduzetnice.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara