Morbidni marketing: Estonska kompanija reklamirala usluge plinskog grijanja slikom Auschwitza

Foto: Arhiva

ESTONSKA plinska kompanija Gasterm našla se u središtu skandala nakon što je na svojoj internet stranici postavila zloglasnu fotografiju kapije koncentracijskog kampa Auschwitz s natpisom "Arbeit mach frei" (Rad oslobađa), s ciljem reklamiranja svojih usluga plinskog grijanja.

Fotografiju kapije Auschwitza pratio je potpis "Plinsko grijanje - fleksibilno, zgodno i efektivno". Slogan, koji sam po sebi nije sporan s obzirom na to da se radi o plinskoj kompaniji, ipak u ovom kontekstu šalje prilično čudnu i morbidnu poruku. Oglas je na stranicu Gasterma postavljen prošlog tjedna, a uklonjen je nakon što je zbog njega izbio skandal.

Danas, na dan kada Europa obilježava dan sjećanja na žrtve totalitarnih režima, fotografija je zamijenjena slikom plamenika. Nadopunjen je i slogan, kojem je dodano sljedeće: "Ako vam je fotografije koja je ranije bila postavljena na ovom mjestu izazvala teškoće, molimo vas da primite naše isprike."

Raniji oglas osobno je kreirao izvršni direktor kompanije Sven Linros, koji je za list Eesti Paevaleht kazao kako je samo htio ovo povijesno mjesto pokazati u drugom svjetlu. Kaže kako je prilikom posjeta Auschwitzu bio impresioniran saznanjem da se i tamo koristilo plinsko grijanje. "Mala provokacija očito nije bila dobra ideja", kazao je Linros nakon što je dobio hrpu gnjevnih mailova, prenosi njegove riječi portal Delfi.ee.

Linros je kazao i kako osobno osuđuje zločine počinjene u ovom logoru, ali inzistira na tezi da je stranica Gasterma dizajnirana za stručnjake za plinsko grijanje, koji fotografiju nisu smatrali kontroverznom. Na kraju je, očito i dalje nesvjestan kad treba stati s lošim humorom, čitav slučaj povezao s vicom o Hitleru i njegovo računu za plin.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara