Odsječeni od ostatka zemlje - Croatia Airlines krši obećanje: Najavljen manji broj letova između Dubrovnika i Zagreba
Foto: Index
IAKO je uprava Croatia Airlinesa na nedavnom sastanku u dubrovačkoj zračnoj luci obećala ukidanje linije prema Frankfurtu nadomjestiti povećanjem rotacija prema Zagrebu, a što stalno naglašava gradonačelnik Andro Vlahušić u svojim izjavama, istina je, čini se drukčija. Nacionalni avioprijevoznik najavio je i smanjenje broja rotacija prema Zagrebu u zimskim mjesecima te Dubrovnik vratio u rane 90-te, javlja portal Dubrovniknet.hr.
"Ne samo da je Croatia Airlines dodatno prometno izolirao Dubrovnik ukidanjem linije prema aerodromu iz kojega se može prema odredištima u cijelom svijetu, već je prema dosadašnjim najavama, smanjila i broj tjednih rotacija između Zagreba i Dubrovnika, a čime ne poštuje ni uvjete iz javnog natječaja na kojemu je dobila posao za obavljanje usluge domaćeg linijskog zračnog prometa za što dobiva novac od Vlade.
Broj letova između juga Hrvatske i metropole tako je vraćen u rane 90-te, što izaziva ogorčenje stanovnika dubrovačke regije, tim više što je od 1. srpnja sve prisutniji osjećaj "getoizacije" ovog dijela Lijepe nam naše. Ili, njihove", piše novinarka Lidija Crnčević.
Naime, još u studenom prošle godine Vlada je raspisala javni natječaj za obavljanje usluge domaćeg linijskog zračnog prijevoza u kojemu su definirani uvjeti koje avioprijevoznik mora zadovoljavati kako bi ostvario pravo na financijska sredstva resornog Ministarstva. Riječ je o "subvencioniranju" linija između Zagreba te Dubrovnika, Splita, Zadra, Pule, Osijeka, Brača i Rijeke. Za svako odredište je kroz Natječaj utvrđen broj rotacija prema pojedinim gradovima u razdoblju od 31. ožujka 2013. do 26. ožujka 2016.
U natječaju kojega posjeduje portal, broj linija između Zagreba i Dubrovnika u zimskom redu letenja ne bi smio biti manji od 22 rotacije tjedno, s najmanje dva leta dnevno. U ljetnom redu letenja ta je brojka veća – riječ je o 28 letova tjedno s najmanje tri leta dnevno. Usprkos obvezama koje nalaže natječaj i koje bi Croatia Airlines trebao ispoštovati, situacija je drukčija. U zimskom razdoblju Croatia Airlines je najavila tek 18 rotacija tjedno prema Dubrovniku, čime zapravo ne poštuje odredbe Natječaja na kojemu je odabrana kao najbolji ponuditelj.
Obmana za obmanom
"A, kada to već znamo, nije nam baš posve jasno zašto nas Croatia Airlines obmanjuje", piše novinarka Dubrovnikneta te dodaje da je PR služba CA-a na njezin upit odgovorila:
"U ugovoru između Croatia Airlinesa i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture o obavljanju usluge domaćega linijskoga zračnog prijevoza (PSO model), određen je ukupan broj godišnjih letova koje je kompanija obvezna obaviti na liniji Zagreb - Dubrovnik v.v., a ne pojedinačni broj letova u ljetnom i zimskom redu letenja. U Croatia Airlinesu još uvijek traju aktivnosti oko definiranja zimskog reda letenja 2013./2014. tj. rasporeda letova u pojedina domaća i europska odredišta, a krajnji raspored letenja sadržavat će sve ugovorne obveze oko opsega i standarda usluge na liniji Zagreb - Dubrovnik v.v."
Ako je točno da je CA s Ministarstvom potpisala ugovor u kojemu stoji godišnji broj rotacija, a ne tjednih, i to preraspoređenih u zimski i ljetni red letenja, onda ostaje pitanje kada je natječaj s takvim uvjetima raspisan i zašto o njemu ništa ne znaju svi oni koji bi trebali znati.
O načinu na koji se naplaćuju te rotacije, PR služba odgovara:
"Kompanija ne prima nikakve subvencije u sklopu PSO modela, nego je riječ o financijskoj kompenzaciji za obavljenu uslugu na temelju ugovora s Vladom Republike Hrvatske. Dosad primljena sredstva odnose se na već obavljenu uslugu na svim domaćim linijama, uključujući i letove Zagreb - Dubrovnik v.v."
Croatia Airlines je u "katarzi" restrukturiranja očito Dubrovnik izabrala kao odredište na kojemu se trenira ušteda. Možda je slično i s drugim gradovima, ali Dubrovnik ima bar jedan razlog više od svih ostalih da bude pošteđen toga – dvostruku schengensku zavjesu iza koje se od 1. srpnja nalazi odvojen od matice zemlje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati