Podravka imala 3,5 milijardi kuna prihoda, dobit porasla 39%

Podravka imala 3,5 milijardi kuna prihoda, dobit porasla 39%

Foto: Podravka

GLAVNO obilježje rezultata poslovanja Grupe Podravka u 2014. godini, koje je na svojoj sjednici utvrdila Uprava i Nadzorni odbor Podravke, jest značajan rast neto dobiti od čak 39 posto. Temeljem toga, Grupa Podravka u 2014. godini ostvarila je 92 milijuna kuna neto dobiti i to ponajprije zahvaljujući snažnom rastu profitnih marži u segmentu prehrane i napitaka.

Kada je pak riječ o upotrebi ostvarene dobiti, Nadzorni odbor usvojio je prijedlog Uprave Podravke, a jednako tako i Uprave Belupa, za reinvestiranjem dobiti u daljnji razvoj odnosno rast kompanije, a o čemu će pak konačnu odluku donijeti dioničari na Glavnoj skupštini.

Prihodi od prodaje 3,5 milijardi kuna

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Prihodi od prodaje Grupe Podravka u 2014. godini iznosili su 3.502,6 milijuna kuna, od čega su prihodi od prodaje Strateškog poslovnog područja Prehrana i napitci iznosili 2.662,4 milijuna kuna, dok su prihodi od prodaje Strateškog poslovnog područja Farmaceutika iznosili 840,3 milijuna kuna.

Prihodi od prodaje Strateškog poslovnog područja Prehrana i napitci bez negativnog utjecaja programa u restrukturiranju (koji povećavaju prošlogodišnje bazno razdoblje) i negativnih neto tečajnih razlika ostvarili su blago niži rezultat u odnosu na prethodnu godinu. Prihodi od prodaje Strateškog poslovnog područja Farmaceutika bez utjecaja negativnih neto tečajnih razlika porasli su za 1,9 posto, dok bi rast bio još značajniji izuzimanjem negativnog utjecaja smanjenja cijena lijekova na recept od strane HZZO-a na tržištu Hrvatske, odnosno 8,6 posto.

Smanjena profitabilnost farmaceutike

Strateški fokus kompanije na internacionalizaciju poslovanja rezultirao je nastavkom rasta prihoda od prodaje na inozemnom tržištu u odnosu na prethodno razdoblje od 1,7 posto, dok je izuzevši negativan utjecaj programa u restrukturiranju i neto tečajnih razlika, ostvaren rast od 3,9 posto.

Strateško poslovno područje Prehrana i napitci ostvarilo je značajno poboljšanje svih razina profitnih marži, dok je operativna dobit (EBIT) porasla za 450,1 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Unatoč količinskom rastu prodaje, negativan utjecaj propisanog smanjenja cijena lijekova na recept na tržištu Hrvatske te negativne neto tečajne razlike smanjile su profitabilnost Strateškog poslovnog područja Farmaceutika.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara