Potvrđene činjenice i kronologija posljednjeg dana zrakoplova koji se srušio u Alpama
Screenshot: YouTube
U UTORAK se u francuskim Alpama srušio zrakoplov Germawingsa sa 150 putnika i članova posade. Donosimo vam zasad utvrđene činjenice o kobnom letu.
> Tragedija u Francuskoj: Srušio se Airbus, poginulo 150 osoba, među mrtvima dvije bebe i 16 djece
- Airbus A320 je bio među najstarijima u floti Germanwingsa koji je u vlasništvu Lufthanse, zvao se "Mannheim", a prvi pokusni let je imao u studenom 1990. godine. Prema podacima Airbusa, zrakoplov je Lufthansi predan 1991. godine i do trenutka nesreće je akumulirao 58,300 radnih sati u oko 46,700 letova.
> Avioni Airbus A320 u 27 godina zabilježili 60 nesreća u kojima je poginulo 789 osoba
- Među stručnjacima postoji konsenzus da je Airbus A320 jedan od najpouzdanijih zrakoplova u upotrebi. Associated Press ga naziva "radnim konjem" modernog zrakoplovstva. U upotrebi ih je 3,606, a prema certifikatu mogu letjeti do visine od 11,900 metara. Srušeni zrakoplov je prije poniranja plovio na visini od 11,500 metara.
> Europska agencija za zračnu sigurnost prošle godine upozorila na probleme s Airbusom A320
- Posljednja temeljita provjera zrakoplova je obavljena u 2013. godini, rutinska inspekcija je obavljena dan prije pada, potvrdili su službenici Germanwingsa.
- Kapetan zrakoplova je slovio kao izuzetno iskusan pilot koji je za tvrtku Germanwings radio deset godina.
- Službena lista putnika nije objavljena, ali je utvrđeno da je u zrakoplovu bilo 16 srednjoškolaca i dvoje učitelja iz Njemačke.
> "Izgubili smo velikog izvođača i divnu osobu": Na letu je bila i operna zvijezda iz Njemačke
- Na mjestu nesreće je pronađena jedna od crnih kutija koje bilježe podatke o letu. Svaki zrakoplov ima dvije crne kutije, jedna snima glasove u kokpitu, druga prikuplja podatke o stanju zrakoplova i drugim parametrima leta. Nejasno je koju su od crnih kutija pronašli pripadnici službi za spašavanje.
- Ostaci zrakoplova su locirani pomoću helikoptera na nepristupačnom području do kojeg se ne može doći vozilima. Mjesni dužnosnik je potvrdio da su dijelovi zrakoplova rasuti na području veličine 100 do 200 metara. Najveći zasad zamijećen komad je veličine omanjeg putničkog automobila. Na području nesreće je razmješteno oko 300 policajaca i podjednak broj vatrogasaca.
- Prema podacima tvrtke za analizu sigurnosti zračnog prometa Ascend, prošla godina je bila najsigurnija u povijesti zračnog prometa.
Kronologija posljednjeg dana zrakoplova
Slijedi kronologija posljednjeg dana zrakoplova, na temelju informacija dobivenih od dužnosnika i od zrakoplovne tvrtke.
- 6,48 - Airbus A320 uzlijeće iz Duesseldorfa sa 122 putnika na letu prema Barceloni. Tijekom leta nisu uočeni nikakvi problemi.
- 10,01 - Uskotrupna letjelica s dva motora polijeće iz Barcelone na povratku u Duesseldorf s 26 minuta zakašnjenja.
- 10,45 - Zrakoplov doseže visinu krstarenja, prema navodima Germanwingsa. U to vrijeme vremenski su uvjeti dobri.
- 10,46 - Zrakoplov se opet počinje spuštati, što traje osam minuta i nije dogovoreno s kontrolom leta. Letjelica se spušta oko 900 do 1,200 metara u minuti, što je usporedivo s kretanjem prilikom slijetanja, objavio je Flightradar24, internetski portal koji pruža informacije o letovima u realnom vremenu.
- 10,53 - Let 4U9525 nestaje s radara u trenutku kad se zrakoplov nalazio na visini od 1,800 metara. Pao je oko 100 kilometara sjeverozapadno od Nice.
- 11,30 - Zračna luka Duesseldorf dobila je vijest da je letjelica nestala s radara, izjavio je glasnogovornik zračne luke.
- 11,55 - Zrakoplov je u tome trenutku trebao sletjeti u Duesseldorf. Umjesto toga, rodbina i prijatelji putnika bivaju smješteni u zaštićene zone u zračnim lukama Duesseldorf i Barcelona.
- 13,00 - Njemački savezni ured za civilnu zračnu plovidbu najavio je osnivanje krizne skupine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati