Preuzimanje Mercatora: Objavljen popis trgovina koje će Todorić prodati

Foto: Hina

AGENCIJA za zaštitu tržišnog natjecanja uvjetno je odobrila koncentraciju koja nastaje stjecanjem kontrole koncerna Agrokor iz Zagreba nad Poslovnim sistemom Mercator iz Ljubljane. Objavljen je popis trgovina koje će Todorić dati na prodaju.

Mjere prihvaćene u konačnom prijedlogu grupirane su u dvije kategorije: strukturne mjere u obliku
dezinvestiranja prodajnih objekata odnosno prodajnih mjesta sudionika koncentracije uz precizno određene uvjete, s ciljem uklanjanja negativnih horizontalnih učinaka koncentracije te mjere praćenja uvjeta poslovanja u obliku mjera ponašanja Agrokora prema dobavljačima sudionika koncentracije, a osobito prema dobavljačima Mercatora-H, s ciljem uklanjanja negativnih vertikalnih učinaka koncentracije.

Na području Republike Hrvatske Agrokor se obvezao dezinvestirati ukupno 96 prodavaonica iz kombinirane mreže Konzuma i Mercatora čiji ukupni prihod čini gotovo 60 posto prihoda Mercatora H iz 2012. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Strukturne mjere su prije svega usmjerene na Grad Zagreb i Zagrebačku županiju gdje je Konzum i prije koncentracije bio tržišni lider i gdje bi provedba koncentracije imala najznačajniji negativni učinak. Stoga će Agrokor na području Grada Zagreba dezinvestirati 26 prodajnih mjesta, a 19 na području Zagrebačke županije. U još 13 županija ukupno će biti dezinvestirano 51 prodajno mjesto.

Dezivestiranje podrazumijeva prodaju, raskid ugovora o zaku pu ili davanje prodajnih mjesta u dugoročni zakup (na najmanje 10 godina, bez mogućnosti prijevremenog otkaza). Dezinvestirana prodajna mjesta Agrokor ne može ponovo otkupiti ili uzeti u zakup prije isteka roka od pet godina od dana dezinvestiranja.

Rok za dezinvestiranje je šest mjeseci od dana preuzimanja kontrole nad Mercatorom. Kupac ne smije biti osoba povezana s Agrokorom ili Mercatorom ili članovima njihovih uprava i mora raspolagati s financijskim sredstvima na osnovu kojih se opravdano može pretpostaviti da će moći poslovati na tržištu. U slučaju da za pojedina prodajna mjesta postoji više kvalificiranih ponuđača, prednost će imati neposredni konkurent na tržištu koji ponudi veću cijenu ili ponuđač za stjecanje više prodavaonica.

Prodaju ili zakup Agrokor mora ponuditi po razumnoj cijeni. To je cijena koja se ne smatra bagatelnom odnosno ne ukazuje na osnovanu sumnju na sklapanje štetnog ugovora u smislu odredaba Kaznenog zakona Republike Hrvatske.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara