Sindikati: O privatizaciji znamo samo da je Hajdaš Dončić na račun CA letio u egzotične zemlje tražeći kupce

Foto: Vlada RH

NAJAVA Vlade da djelomično privatizira Croatia Airlines (CA), odnosno da proda 49 posto udjela u tvrtki prihvaćena je dobro u Upravi CA kao i među pilotima. Analizirajući sadašnju situaciju u toj zrakoplovnoj tvrtki, član Uprave CA Zlatko Širac za Index je rekao kako je to dobra stvar jer bi se tvrtka napokon maknula od utjecaja politike na poslovanje.

Piloti CA tvrde pak da im je sve bolje nego sad. Što se otkaza tiče, iako je bilo najavljeno 220, Širac tvrdi kako bi se zbog povećanja posla ta brojka trebala smanjiti na 100.

"Prodajom udjela tvrtke prije svega se odmičemo od utjecaja politike, stiže nam svjež novac i skraćuje nam se razdoblje restrukturiranja. Mi se trenutno po programu restrukturiranja ne smijemo širiti, a do kraja 2015. ni povećavati kapacitete i zapošljavati ljude", rekao nam je Zlatko Širac, član Uprave za operativno poslovanje.  Smatra kako je Croatia Airlines najpotencijalniji avioprijevoznik u cijeloj regiji te da ulaze u prvu ligu, pogotovo što se tiče održavanja zrakoplova.

> Glasnogovornica Hajdaš Dončića: Ministarstvo uvijek plaća avionske karte, ne CA

Umjesto 220, otkazi za 100 zaposlenika


"Potreban nam je svježi kapital kako bi mogli dalje rasti. Trenutno smo za 80 posto uspjeli smanjiti neto gubitak tvrtke u odnosu na isto razdoblje lani. Približavamo se tome da bi godinu mogli završiti na nuli. U postupku restrukturiranja smo očistili naša dugovanja i više nam ne prijeti stečaj", rekao je Širac.

Što se tiče otkaza kaže kako je u programu restrukturiranja 220 ljudi viška u CA, no zbog povećanja posla, smatra kako će morati otpustiti ipak manje ljudi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
"U međuvremenu nam se dogodio pomak u tehnici, širimo posao, dogovorili smo nove preglede aviona, gradimo novi hangar i treba nam još 45 radnika koji bi bili pomoćno osoblje. Ta ćemo mjesta ponuditi onima koji će biti proglašeni viškom u firmi. Budući da je od 220 ljudi njih 50 samovoljno otišlo, neki su otišli u mirovinu pa nam je sad višak 145 ljudi. Kad prenamijenio još 45 radnika, višak ostaje stotinu ljudi", rekao je Širac.

"Pilotima je bolje u privatnim nego državnim tvrtkama"

Predsjednik Sindikata prometnih pilota CA Zoran Bilić za Index je rekao kako ih iz Uprave nisu kontaktirali vezano za privatizaciju tvrtke.

"Stav pilota je da bez obzira tko bio vlasnik ne bi nam bilo gore nego sad. Status pilota u privatnim kompanijama je daleko bolji nego u državnim. Sad s nestrpljenjem iščekujemo financijsko izvješće za ovaj kvartal, no mogu reći da je situacija u kompaniji loša", rekao je Bilić.

O stanju u CA i privatizaciji progovorio je i Mario Iveković, predsjednik Novog sindikata u čijem su članstvu sindikati aviomehaničara i kabinskog osoblja Croatia Airlinesa.

Iveković kaže kako zaposlenici CA nisu uopće upućeni u privatizaciju što je smatra, jako loše.

"Jedino što znamo je da je ministar Hajdaš-Dončić na račun CA putovao u neke egzotične destinacije kako bi pronašao potencijalne kupce za CA, iako nam nije jasno zašto je to morao baš na račun tvrtke", rekao je Iveković.

Tvrdi kako bi bilo idealno da se CA ne mora privatizirati, ali da se politika makne iz upravljačkog dijela tvrtke.

"Država je kroz sve ove godine puno tražila od CA, poput uvođenja neprofitabilnih linija za koje su subvencije kasnile ili nisu ni stizale. Dakle puno se tražilo, a malo plaćalo. Situacija u firmi je loša. Dobro se zna pod kojim su uvjetima i prijetnjama sindikati potpisali novi Kolektivni ugovor, od pritiska za otkaze do prijetnji stečajem. Sad samo čekamo što će se dalje zbivati bez da išta poduzimamo jer ne želimo biti izgovor Vladi za neuspjeh", rekao je Iveković.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara