Stranke su za prijevremene izbore u Srbiji potrošile više od 13 milijuna eura

Foto: Hina

KAMPANJA za prijevremene parlamentarne izbore u Srbiji stajala je stranke i koalicije mnogostruko više nego što su stranke imale na raspolaganju novca iz proračuna, najviše su potrošili Vučićevi naprednjaci, a koliko je potrošeno i kakav je omjer državnog i stranačkog novca te donacija za kampanju pokazat će detaljnije izvješće koje se očekuje za mjesec dana.

Organizacija Transparentnost Srbije (TS) priopćila je u petak da su tijekom kampanje stranke i koalicije za oglašavanje plakatima te na nacionalnim televizijskim postajama i beogradske TV Studio B potrošile oko 13 milijuna eura.

Kako je priopćila TS, pobjednička Srpska napredna stranka (SNS) potrošila je za tv-oglašavanje ukupno više novca nego što su za televizijske spotove zajedno platili socijalisti (SPS) Ivice Dačića, Liberalno-demokratska partija (LDP) Čedomira Jovanovića i koalicija okupljena oko Nove demokratske stranke (NDS) Borisa Tadića.

Nema podataka o potrošnji na lokalnim televizijskim postajama

Za plakate je samo u Beogradu potrošeno ukupno oko dva milijuna eura, dok su 11 milijuna eura stranke platile TV kampanju na televizijama s nacionalnom frekvencijom, dok nema podataka o potrošnji za promidžbu na lokalnim tv postajama, što ukupnu sumu dodatno uvećava za neutvrđeni iznos.

Mjereno konkretnim sumama, Vučićevi naprednjaci su za TV oglašavanje platili oko četiri milijuna eura što je, prema podacima TI, čak 41 posto ukupnog TV oglašavanja. Na drugoj strani, oko milijun eura su ukupno potrošili socijalisti (SPS) koji su ostali parlamentarna stranka, koalicija Borisa Tadića (NDS) koja je izborila ulazak u parlament te Ujedinjeni regioni Srbije (URS) i Liberalno demokratska partija (LDP), koji nisu prešli izborni prag.

Zanimljivo je, ističe TS, da su dvije stranke koje nisu uspjele prijeći izborni prag ni na parlamentarnim ni na beogradskim izborima (URS i LDP), imale kampanju vrjedniju od milijun eura.

Monitoring TS je ukazao na to da su stranački dužnosnici u velikoj mjeri koristili svoje javne dužnosti u kampanji i kombiniranje državnih i stranačkih aktivnosti tijekom istih posjeta na terenu, čime su dobili dodatno vrijeme na televizijama s nacionalnom frekvencijom i na lokalnim tv-postajama.

Političari puno aktivniji nego prošle godine

U odnosu na isto razdoblje 2013. godine zabilježeno je čak devet i pol puta više promidžbenih aktivnosti, posjeta tvornicama i ustanovama, predstavljanja planova i projekta te potpisivanja raznih memoranduma i sporazuma u kojima su sudjelovali javni i državni dužnosnici.

Transparentnost Srbija ocijenila je pozitivnim pasivnu ulogu srbijanskog predsjednika tijekom izborne kampanje.

Prema posljednjim službenim podacima Republičkog izbornog povjerenstva, Aleksandar Vučić i koalicija okupljena oko njegove Srpske napredne stranke (SNS) osvojili su 158 zastupničkih mandata, a zastupnike u parlamentu imat će i koalicije okupljene oko socijalista Ivice Dačića (SPS-PUPS-JS) - 44 mandata, Demokratske stranke (DS) Dragana Đilasa (19) i Nove demokratske stranke (NDS) Borisa Tadića (18).

Manjinske stranke u parlamentu predstavljat će ukupno 11 zastupnika - Savez vojvođanskih Sađara (6), Stranka demokratske akcije Sandžaka (3)i stranka Albanaca sa juga Srbije Partija za demokratsko djelovanje Riza Haljimi (2).

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara