Todorićev Ledo zaradio 133,7 milijuna kuna: Na rezultat utjecala kazna od 3 milijuna eura u Srbiji

Todorićev Ledo zaradio 133,7 milijuna kuna: Na rezultat utjecala kazna od 3 milijuna eura u Srbiji

Foto: Arhiva

LEDO u vlasništvu Todorićevog Agrokora objavio je poslovno izvješće za prošlu godinu.

Rezultati nisu potpuno usporedivi s 2013. godinom jer je Ledo prodao kompaniju Nova Sloga, te da se u 2014. prestao baviti prodajom mlijeka.

Slična je situacija bila i s izvještajima za 2013., koji nisu u potpunosti usporedivi s onima iz godine ranije jer u 2012. u sastav grupe nisu bili uključeni Frikom, poslovanje u Crnoj Gori te Nova Sloga.

Objavljeni prihodi od prodaje su 4,8% niži nego u 2013. i dosežu skoro 1,98 milijardi kuna. Kada bi se izuzeo utjecaj prestanka prodaje mlijeka i prodaje Nove Sloge, prihodi od prodaje bi bili niži za 2%. Gledano po kategorijama, prodaja sladoleda je pala za 8%, dok su sve ostale rasle, posebno kategorija tijesto.

Pad prodaje se povezuje s lošim vremenskim uvjetima u regiji, ali i lošom ekonomskom situacijom te padom kupovne moći u Bosni i Hercegovini. Kako su sladoledi inače najprofitabilnija kategorija za Ledo, ukupna profitabilnost je pala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dobit prije poreza, kamata i amortizacije (EBITDA) je završila na 278,3 milijuna kuna (-15,2%), a EBITDA marža se spustila s 15,8% na 14,1%.

Rezultat iz financijskih aktivnosti iznosi skoro 44 milijuna kuna (u 2013. je ostvaren gubitak od 5,5 milijuna kuna), što je dijelom posljedica prodaje Nove Sloge.

Na razultat utjecala kazna od 3 milijuna eura u Srbiji

Na krajnji rezultat je utjecala i kazna izrečena Frikomu u Srbiji te neto dobit za godinu iznosi 133,7 milijuna kuna i 28% je niža nego u 2013. Pritom se profitna marža spustila s 9,0% na 6,8%.

Frikom je prošle godine izrečena je kazna od 301.950.520,00 srpskih dinara (oko tri milijuna eura) zbog zlouporabe dominantnog položaja na tržištu.

Frikom je u tipskim ugovorima koje je zaključivao s kupcima – maloprodajnim trgovinama, u razdoblju od 2008. do 2010. godine unosio, kao bitan element, odredbe kojima je nametao obvezu da u potpunosti i dosljedno primjenjuju maloprodajne cijene utvrđene cjenicima Frikoma, kao i obvezu ekskluzivne kupnje relevantnog proizvoda od Frikoma uz izravnu ili indirektnu zabranu prodaje konkurentskih proizvoda .

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara