Tržišni uvjeti za potrošače se poboljšavaju: Najproblematičnije su banke
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: European Union
REZULTATI danas objavljenog desetog pregleda potrošačkih tržišta pokazuju poboljšanje na svim potrošačkim tržištima. To poboljšanje osobito je izraženo na tržištima proizvoda, dok je tržište usluga i dalje glavni razlog za nezadovoljstvo, objavila je danas Europska komisija.
U pregledu potrošačkih tržišta prati se rad 52 potrošačka tržišta, od tržišta rabljenih automobila do smještaja tijekom odmora. U okviru istraživanja na razini EU-a potrošači ocjenjuju tržišta na temelju četiriju komponenti: usporedivost ponuda, povjerenje u poslovanje, problemi i žalbe te zadovoljstvo poslovanjem.
Ukupna ocjena rezultata na tržištima donekle se povećala od 2012. u do 2013., na svim tržištima i u svim državama članicama. Nastavlja se trend koji se primjećuje od 2010., iako postoje razlike od tržišta do tržišta i od države do države.
Mimica: "Potrošači bi trebali biti gospodari tržišta, a ne njegove sluge"
"Potrošači bi trebali biti gospodari tržišta, a ne njegove sluge", izjavio je povjerenik za zaštitu potrošača Neven Mimica. "Rezultati danas objavljenog pregleda potrošačkih tržišta pokazuju da se tržišni uvjeti za potrošače u načelu poboljšavaju. Međutim potrebno je učiniti mnogo više, osobito u području usluga i energije. Zajedno s kolegama u Komisiji ulažem velike napore kako bismo riješili ta pitanja, bilo u okviru Direktive o računima za obavljanje platnog prometa, paketa 'Povezani kontinent' ili olakšavanjem promjene dobavljača."
Najproblematičnije su banke
Bankarske usluge i dalje su najproblematičniji sektor. Tržišta za investicijske proizvode i hipotekarne zajmove na dnu su ljestvice, znatno ispod prosjeka uslužnog sektora. Ključan dio potrošačke politike EU-a jest osigurati da u trenutačnom gospodarskom okruženju financijske usluge rade u korist potrošača.
Telekomunikacijska tržišta na ljestvici su ispod prosjeka, s izrazito ispodprosječnom ocjenom za povjerenje, odabir pružatelja usluga i općenito zadovoljstvo potrošača, te imaju najveću učestalost problema i žalbi u odnosu na sve ostale tržišne klastere.
No ocjene za usporedivost i jednostavnost promjene dobavljača iznad su prosjeka, a stope promjene dobavljača najviše su u odnosu na sve ostale tržišne klastere. Europska komisija je u rujnu 2013. donijela paket 'Povezani kontinent' čiji je cilj ukidanje naknada za roaming do 2016. i poboljšanje izbora potrošača u pogledu pružatelja telekomunikacijskih usluga.
Ispod prosjeka i komunalne usluge
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Potrošači su isto tako dali ispodprosječnu ocjenu javnim komunalnim uslugama, osobito u pogledu električne energije i plina. Unatoč nedavnim poboljšanjima, tržišta komunalnih usluga i dalje su loše ocijenjena u odnosu na usporedivost ponuda, izbor pružatelja usluga, jednostavnost promjene dobavljača i stvarnu promjenu dobavljača.
Komisija surađuje s ključnim dionicima kako bi se povećala transparentnost ponuda u području energije i računa, a potrošačima osigurao pristup podacima o potrošnji i olakšala promjena dobavljača.
Tržišta rabljenih automobila i goriva za vozila i ovog su puta loše ocijenjena, znatno ispod prosjeka.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati