Učenici 1. tehničke škole Tesla predstavljaju projekt cjeloživotnog učenja

Učenici 1. tehničke škole Tesla predstavljaju projekt cjeloživotnog učenja

Foto: Ranko Šuvar/Cropix

U MINISTARSTVU znanosti, obrazovanja i sporta predstavljen je EU projekt "European CNC Network - Train for Europe". U izradu vlaka koji povezuje 23 zemlje članice Unije, uključeni su i hrvatski učenici, a završno predstavljanje je u travnju u Europskom parlamentu u Bruxellesu.

U Europskom vlaku, projektu cjeloživotnog učenja na kojem su radile 24 škole, boje Hrvatske branit će 1. tehnička škola Tesla iz Zagreba. Četvorica učenika napravila su lokomotivu koja će uz obilježja Hrvatske poput trobojnice ili kravate, prezentirati izume najvećeg hrvatskog inovatora i znanstvenika, čije ime nosi i njihova škola.

Finalno predstavljanje je 10.travnja u Bruxellesu, a danas su projekt predstavili resornom ministru Željku Jovanoviću. "Na primjeru učenika ove škole vidite kako Hrvatska može biti ravnopravna članica Europske unije i mi želimo porukom ovih učenika pokazati da je to i budućnost Hrvatske. Moramo biti ravnopravna članica EU, a to možemo postići znanjem, inovativnošću i poznavanjem stranih jezika", poručuje Jovanović.

Vlak će imati 25 vagona, zajednički svim školama je donji dio vagona, dok će gornji dio izraditi svaka od zemalja posebno, a uz vagon se rade i četiri lokomotive koje vuku vlak po tračnicama u obliku osmice. Do sad je održano pet susreta u pet partnerskih zemalja, a učenici rade pod motom "Što smo učinili da bi povezali ljude".

"Nije važna samo tehnika, već i interkulturalnost, znanje engleskog jezika i momčadski rad, a najvažniji dio projekta je širenje europskog duha"

Ovdje nije samo riječ o zajedničkoj izgradnji vlaka već i zajedničkom radu učenika i učitelja, a rezultat rada simbol je uspješne suradnje različitih europskih obrazovnih ustanova, dodaje koordinatorica projekta Tatjana Antić. "Nije važna samo tehnika, već i interkulturalnost, znanje engleskog jezika i momčadski rad, a najvažniji dio projekta je širenje europskog duha", kaže Antić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pa im je tako ovaj projekt, uz praktično, donio i mnogo novog teoretskog ali i ostalog znanja, rekao je učenik 3. razreda, Dominik Grdanjski. "Meni je jedan od većih ciljeva bilo učenje stranog jezika, što je danas neophodno. Na jednom od meetinga naučio sam više nego u cijelom svom školovanju. Upoznali smo i kulturu tih zemalja i to je stvarno nešto neprocjenjivo", kaže Dominik.

Ovakav rad i pristup u mnogome se razlikuje od klasičnog pristupa i prenošenju znanja u sklopu redovne školske nastave, a učenici su imali priliku tijekom projekta posjetiti i ostale škole diljem Europe, te vidjeti na koji način oni rade i kako su opremljene, naglašava Tomislav Hurač.

"Škole koje smo posjetili su puno bolje opremljene nego naše, imaju više strojeva", komentirao je Tomislav Kalunko.

"Obrazovanje mora biti takvo da omogućuje učenicima puno dobrih vještina - što znači, bolji posao i u konačnici, kvalitetniji život"

Inače, projekt je aktivan još od 2009. godine, a završnica će se odvijati u tri djela - u Njemačkoj, Bruxellesu i Luxembourgu. Ovim projektom počinje predstavljanje drugačijih i kvalitetnijih škola u Hrvatskoj, dodao je ministar Jovanović te zaključio.

"Obrazovanje mora biti takvo da omogućuje učenicima puno dobrih vještina - što znači, bolji posao i u konačnici, kvalitetniji život. Učenici ove škole su inovativni, surađuju u međunarodnom projektu i pokazuju koliko je važno poznavati strane jezike kako bi bili mobilniji i kasnije se mogli puno brže zapošljavati", zaključio je Jovanović.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara